Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Stort tack till Klippo för att ha lagt in förhören med SE.
Är det bara jag som reagerar på att hans berättelse är väldigt utförlig och målande? Exakt hur mycket kommer ett vittne egentligen ihåg efter en sådan här händelse? Det är ju ganska omtumlande att råka hamna på en mordplats så där bara helt attbropå.
Vidare påstår SE:
Detta säger han i samma veva som OP skyfflas in i ambulansen. Det har då gott ledigt 10 minuter och LP har befunnit sig på platsen hela tiden och SE säger också ha talat med henne. SE ska tydligen också ha vänt på OP. Borde inte SE känt igen LP? Dom hade ju varit insyltade i samma vårdnadstvist? Borde inte SE sett att det var plame, även om han var blodig? Särskilt med tanke på att frun cirkulerar i omgivningen hela tiden?
Enligt interjuv med polisproffesorn Leif GW Persson:
Undersökningar visar att i förhör, så har folk med bra historier, detlajer etc ofta visat sig vara skyldinga. Dom har tänkt ut sin historia är förväg, förberett sig på vilka frågor som kan dyka upp etc. Folk som inte minns, säger emot sig själva och är allmänt nervösa är ofta helt oskyldiga.
Nej, SE känns inte trovärdig. Antingen var han inblandad eller bara en plamehantande fjant som såg sin chans att verka viktig, något som enkelt skulle kunnat utnyttjas av Spaningsleningen i rättegången mot CP. Man kan notera också att han justerar sitt vittnesmål efter att ha talar med någon 3e part. Hans första historia stämde väl för dåligt med verkligheten...
Gomorron Leif,
och tack Klippo 
men även tack till CapsLock om länken till boken "Offrets Uppdrag" där det står mer om Engström +mkt annat.
Ja frågan man kan undra över är om Engström är helt j..la kall och det måste man ju vara om man kan skjuta någon på det viset.
HH vill ju först ha E. som mytoman men den polis som fattade misstänkar mot E.,tydligen en erfaren utredare,säger att så är det inte.Jag tror E.målade för att han visste att han logiskt borde bli misstänkt och varför då inte föregå?Vara offensiv?
Mordet i sig är en offensiv gärning!E. är numera död och begraven,synd att jag intresserade mig för detta så sent.Vet någon om det finns uppgifter om E. var jägare eller hade tillgång till vapen?
Ja han motsäger sig ju själv som person,han visste tydligen mkt väl vem OP var då han ju var med i EAP enl.olika källor(finns ju de som hävdar att han och VG ev.visste om varandra).Jag förstår polisen som fattade misstankar om E. frågan är väl också vem som beordrade att de skulle sluta undersöka E.och omplacera denna polisman?
För mig så efter denna "nya" information om E. så framstår han tydligt för mig som tänkbar GM.Frågan är vem som gav honom info om OP biobesök?E.var ju den enda anställde som följde med från Thule förutom Thules VD?
Citat från boken "offrets uppdrag"
[SIZE=3]Enligt säkra källor vet vi att just i Skandiahuset sedan decennier tillbaka hållits hemliga veckomöten mellan ÖB, inrikesministern och Alvar Lindencrona med flera. [/SIZE]
E. finns med andra ord väldigt nära topparna inom den svenska statsapparaten.Har någon av dem ,muntligen, gått i godo för Engström?
EAP hade ju OP som sitt främsta hatobjekt,finns mkt att säga om EAP men jag läste att ledningen packade ihop och lämnade Sverige några dagar efter mordet.
Vad är det för vårdnadstvist som E. har haft kontakt med LP?Var det en tvist som E.förlorar???
Helt rätt angående vittnen som är ärliga,de är lite osäkra,vaga säger ibland spontant "jag vet inte","kanske jag är färgad av alla skriverier"....etc...E.däremot är rak på sak,helt tvärsäker,som jag skrev tidigare så lyssnar man på honom i rätten, så nästan hör man hur hjärnan jobbar extra....ingen annan av er som tycker lika?
Alltså varför skulle Engström hjälpa utredarna överhuvudtager för att få fast en mördare???..... då OP var ett av E:s hatobjekt!!!!
Vem skulle hjälpa polisen i ett sånt läge?Jo, den som har nåt att vinna!!Se på hur enskilda poliser jobbar,OP var ju mångas hatobjekt nr1,det medförde säkert att det fanns poliser som obstruerade.
Hur gick det egentligen med E:s semesterresa till fjällen dagen efter???Han ringer utredarna istället för att åka till fjällen?!