Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
Fjulle det är harligt att se folk med huvet på skaft och lite bakgrundskunskap.
En delförklaring till kulornas skick kan vara 2" pipa. Lägre utgångshastighet... tumlar tidigare. Lp kulan (första skottet troligen vådaskott när skytten är på väg att höja vapnet) passerar en avsevärd sträcka genom LP:s kläder parallellt med hennes kropp och börjar därför tumla och har stött emot hårt föremål (sten, puts tex) under tumling möjligen efter att ha klippt en trädgren (se Lennart Remstams sida) OP kulan har även den träffat hårt föremål under kraftig tumling varvid en stor del skrapats av.
Genomsökningen efter kulor gjordes genom att allt material på det avgränsade området vid mordplatsen sopades med sopmaskin (desperat åtgär?). Palmekulan återfanns just i utkanten av detta område som sopats i prörd snö. Många personer rörde sig där innan och kulan kan ha sparkats runt. Området utanför avsöktes enbart med tveksamt fungerande metallsökaremen båda kulorna återfanns nära kraftiga metallföremåk vilket förklarar att de inte hittades med den metoden.
Lite socker i koppen så blev det sura helt sött... eller hur!

Att det första skottet skulle vara ett vådaskott mot LP...var har du fått den uppgiften ifrån? Första gången jag hör detta. LP gick ju armkrok med OP och drogs med ner när OP föll. LP var i rörelse nedåt när GM sköt och därför missade han.
Tanken var nog att släcka LP också, men det primära målet först.
Jag tror nog att det gick till så som flera har vittnat om. LP hade bara
enorm tur, samt att GM ångrade sig och lät LP leva när han missat en gång.
Detta talar iofs mot att det skulle vara en lejd yrkesmördare. Den kategorin av människor ångrar sig nog inte mitt i gärningen...Jag blir inte klok på det här.
Om det nu var en beställning så var det klantigt utfört, men ändå inte.
Träffytan på ryggen är inte jättestor om man skall vara säker på en dödlig utgång. Ca: 10x20 cm mitt emellan skulderbladen, och där satt den.
Det där med kulorna skall jag inte gå in på, men jag har sett vad som händer med en 357 mag kula som träffar hårda föremål, typ trottoarsten eller asfalt.
Kulorna brukar bli mycket kraftigt demolerade, trots hårdmantlat.