Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Rattelsnake hävdar att Ebbes homosexualitet var en stor del av biljetten in i dessa sammanhang.
Hur är det rent juridiskt?
Kan en preskribering förhalas om det pågår en övergripande rättsprocess ang. Palmeutredningen?
Visst kan det funnits en grupp eller en kärna av en grupp med homosexualitet som gemensam nämnare. Om det vet jag inget. Före mordet förekom ett möte på Korsika där man diskuterade Palme. Den gruppen höga sossar är intressant och kan med lite vilja knytas till Ebbe men har föga med homosexualitet att göra.
Att man häver eller ändrar preskriberingen för mord betyder inte att det gäller redan begångna mord. I Palmes fall har man haft över tjugo år på sig att lösa fallet, några år till gör ingen skillnad. Skulle en ändring gälla tidigare mord är det enbart för att kunna förlänga alla hemligstämplar.
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Hej TinFoilBob
Världen i dag har publicerat följande artikel som du kan få att bita i.
http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=3880&Ite mid=98
Nej det är inte Stay behind aka Arla Gryning AGAG han talar om.
Tackar, Wedin är mer eller mindre kändis i det här forumet. Jag tror jag har ganska bra koll på honom. Anonyma Säpo-chefer som låter sig intervjuvas i kristna (av tradition högervridna) nyhetstidningar är en schablon av desinformation. Trovärdighet nolla. Om det är Arla Gryning Säpo-chefen vill avleda uppmärksamheten ifrån tar jag det som säkert att gruppen är inblandad.
Man ska inte tro att Säpo-chefer kan sprida information hur som helst bara för att de är anonyma, sannolikheten att man försöker sprida desinformation är en bit över 99%.
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Nej det måste ju vara ett (SAP)SÄPO,dvs att SAP har en egen "hemlig" polis
Är det SAPO du syftar på? Sossarna har haft en del konstigheter för sig men mycket av det är avslöjat. SAPO sysslade med att kolla upp bakgrunden på fackligt aktiva. IB skulle göra samma sak men mer omfattande och partiet skulle slippa betala. Läs "Kommunistjägarna" av Kanger och Gummesson.
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Jag tror att EBBE affären handlade om att avlyssna Palmeutredningen för att se ifall de närmade sig något som de inte fick närma sig.
Kanske. Kanske handlade det om att avslöja en spion i regeringen. Fortsatt kommunisjakt med andra ord, En måltavla skulle vara Pierre Shori.