Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men länka då så slipper vi en massa meningslöst blaj. Jag hävdar att du kategoriskt använder ett enda argument i den här soppan, nämligen ek./politiskt, utan att haspla ur dig vare sig namn, styrkta indicier, kopplingar eller något annat som i en kontext kan utgöra en enskild teori om vad som skett, hur och varför. Jag tycker att det är du som är svaret skyldigt innan du racklar ner på precis allt som sägs här och som inte stämmer med din egen övertygelse.
Jallai m.fl. har åtminstone bemödat sig med att presentera rimliga motiv kopplat till aktörer och händelser, facit eller inte, det kan man spekulera i. Dock tycker jag att ditt så kallade ek./politiska spår är minst lika intressant som bl. a det spår Jallai ger uttryck för, och ber dig av nyfikenhet att vara mer precis med din teori.
Om din teori publicerats här eller på annan plats är det minsta du bör göra, att länka istället för att krångla till det genom att försöka framstå som bättre vetande. Seriöst intresserad av en fullständig indiciekedja som styrker din teori, utan svammel, pang på rödbetan, namn, kopplingar, och händelser.
Jallai m.fl. har åtminstone bemödat sig med att presentera rimliga motiv kopplat till aktörer och händelser, facit eller inte, det kan man spekulera i. Dock tycker jag att ditt så kallade ek./politiska spår är minst lika intressant som bl. a det spår Jallai ger uttryck för, och ber dig av nyfikenhet att vara mer precis med din teori.
Om din teori publicerats här eller på annan plats är det minsta du bör göra, att länka istället för att krångla till det genom att försöka framstå som bättre vetande. Seriöst intresserad av en fullständig indiciekedja som styrker din teori, utan svammel, pang på rödbetan, namn, kopplingar, och händelser.
Jallai har genom sin Apostel boboslacke presenterat ett motiv som jag menar inte är helt orimligt men som ställt mot det ek/politiska motivet där sossehögern och landets ekonomiska elit konspirerade mot Olof Palmes fackföreninginfluerade vänsterpolitik väger lätt. Efter två borgerliga mandatperioder från 1976 återkom (S) under Olof Palme 1982, och den ominriktning av Sverige som näringslivet efterfrågade kom av sig. Hann knappt börja. Efter borgerlighetens nederlag 1982 misstänker jag att ett frö att eliminera Olof Palme såddes, men att man avvaktade över ytterligare ett riksdagsval - 1985 - vilket socialdemokraterna åter vann och planen, fortfarande en skrivbordsprodukt, materialiserades och genomfördes cirka fem månader senare.
Man måste förstå varför Olof Palme mördades och det gör inte företrädarna för landsförrädarspåret, misstänkt landsförräderi från Palmes sida verkar oantastligt som motiv betraktat, men var inte motivet, det är jag fullomligt övertygad om. Jag har i motsats till boboslacke inga namn att droppa. Inget persongalleri med en rollista som till antalet aktörer skulle hedra en långfilm. Men att tröska runt detta imponerande persongalleri löser inte mordet på Olof Palme ens om det skulle visa sig att landsförrädarspåret är riktigt. I snart ett år har boboslacke förutskickat att lösningen på Palmemordet är nära, sensationella uppgifter släpps i Jallais nästkommande roman, osv. Men några sensationella uppgifter kommer inte. Boboslackes prat är både vilseledande och ohederligt enligt min mening.
Senast redigerad av MBoudine 2013-03-07 kl. 20:26.
Senast redigerad av MBoudine 2013-03-07 kl. 20:26.