2013-03-07, 15:58
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Vad är detta för okunnigt tramsig desinformation? med sedvanligt tillhörande insinuationer utan faktisk bakgrund.

Det som raderades var noteringen i systemen att Palmes överklagande kommit in. Handlingarna fanns kvar och det enda det var var ett tramsigt försök att djävlas med OP så att det skulle se ut som han inte kommit in med sin skrivelse i tid av någon som inte visste hur det fungerade riktigt.

Resten är världsfrånvända fanatsier. Varför skulle OP betala för att ta bort sitt överklagande? Det är så opåläst okunnigt och tramsigt att man undrar om man skall fästa avseende vid något den som hävdar sådant skriver. Ta reda på fakta innan du drar iväg med desinformativa fantasier.

Möjligen skulle man kunna se det som ett taffligt försök att skapa villospår av någon som var inblandad i mordet.

Det är osakliga inlägg som detta som drar löjets skimmer över forumet.
Just i sättet att sprida en tydligt uppdiktad historia kring Harvardakterna som samtidigt skulle ha anknytning till Sigge igen kan man känna igen SPF typiska förfarande att plantera falska nyheter i media. Frågan är då vad man egentligen ville uppnå och vad som var tänkt att kunna döljas. Idén jag fick häromdagen, att dessa handlingar hade säkert LP velat ha raderade medan OP skulle ha vägrat även inför stående rätt att ta tillbaka dem, passar väldigt bra in i det uppgjorda scenario kring ett familjedrama som Eskil Block stod för och sedan försökte övertyga Lars Krantz om skulle ha gällt i verkligheten.
Citera
2013-03-07, 16:06
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
.....Det var illa nog att Holmer fick härja så länge som han gjorde med sin tro på att det hela utförts av en "proffesionell mördarliga" Tack gode gud för att Anna Lindh mördades i ett ljust utrymme med en solklar mördare, annars hade ju stollarna gått lös på det också.
Med erfarenhet av centralmaktens totalitära kontroll över media och åklagarmyndighet så kan man inte lita på att någotdera är sant.
Citera
2013-03-07, 16:06
Medlem
bartrams avatar
Inga-Britt Ahlenuis sa i tisdagens program ungefär så här: "ledningen tappar lätt kontrollen över kapillärerna. Jag antar att hon åsyftar ledningen över AGAG:s olika avdelningar/celler.
Boboslacke skrev tidigare att AGAG delvis rullats upp av ÖST varför man var tvungen att göra en omorganisering. Några frågor?

a) När ungefär gjordes denna omorganisering av AGAG

b) Kan omorganiseringen ha bidragit till att AGAG och dess ledning har kringränts och infiltrerats av andra nätverk. Om nu WACL är inblandat kanske det gjordes av ÅE som koordinator i Sverige?
Citera
2013-03-07, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Just i sättet att sprida en tydligt uppdiktad historia kring Harvardakterna som samtidigt skulle ha anknytning till Sigge igen kan man känna igen SPF typiska förfarande att plantera falska nyheter i media. Frågan är då vad man egentligen ville uppnå och vad som var tänkt att kunna döljas. Idén jag fick häromdagen, att dessa handlingar hade säkert LP velat ha raderade medan OP skulle ha vägrat även inför stående rätt att ta tillbaka dem, passar väldigt bra in i det uppgjorda scenario kring ett familjedrama som Eskil Block stod för och sedan försökte övertyga Lars Krantz om skulle ha gällt i verkligheten.

DET DÄR skall du söka för... allvarligt talat.

Det finns absolut inget som stöder dina påståenden som är otroligt fantasifulla men helt faktalösa utan snarast tvärt om ganska mycket som talar för att Styrelsen för Psykologiskt Försvar sysslade med annat än den verksamhet du anser dig utsatt för när dina arbetskamrater retade sig på att en kameratecknicker försökte styra produktioner och innehåll eller dina grannar reagerade på störningar och kriminellt umgänge.

JU mer du skriver destom djupare gräver du ner dig i ett hål.
Citera
2013-03-07, 16:10
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
...Gyllenhammar var vid tiden för ubåtsaffärerna påtänkt som högste SB -chef och reste bland annat till ett möte utomlands i syftet i sällskap av Carl Fredrik Algernon enligt informerad källa. Varför det inte blev så att PG tog över är oklart. Kanske kan någon klara ut det?!
Något säger mig att Gyllenhammar varit behäftad med samvete och därför satt gränser för sin medverkan.
Citera
2013-03-07, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Något säger mig att Gyllenhammar varit behäftad med samvete och därför satt gränser för sin medverkan.

Kanske gissar du rätt...

Jag tänkte dock mera på att få svar från insatta och pålästa men hypotesen har slagit mig också. Jag ville undvika fri spekulation och nämnde det ej. Det kan ha varit andra skäl också. Motsättningar kring SB:s intensivare aktivitet kring interna hot kan vara en av flera möjligheter.
Citera
2013-03-07, 16:15
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:

Det finns absolut inget som stöder dina påståenden som är otroligt fantasifulla men helt faktalösa utan snarast tvärt om ganska mycket som talar för att Styrelsen för Psykologiskt Försvar sysslade med annat än den verksamhet du anser dig utsatt för när dina arbetskamrater retade sig på att en kameratecknicker försökte styra produktioner och innehåll eller dina grannar reagerade på störningar och kriminellt umgänge.

Oj då!ve
Citera
2013-03-07, 16:55
Medlem
PederLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Inga-Britt Ahlenuis sa i tisdagens program ungefär så här: "ledningen tappar lätt kontrollen över kapillärerna. Jag antar att hon åsyftar ledningen över AGAG:s olika avdelningar/celler.
Boboslacke skrev tidigare att AGAG delvis rullats upp av ÖST varför man var tvungen att göra en omorganisering. Några frågor?

a) När ungefär gjordes denna omorganisering av AGAG

b) Kan omorganiseringen ha bidragit till att AGAG och dess ledning har kringränts och infiltrerats av andra nätverk. Om nu WACL är inblandat kanske det gjordes av ÅE som koordinator i Sverige?

Inte ett svar på din frågor, men jag hakar på med något som fanns i kommentatorsfältet hos "bokmånglaren" Jallai.

Kommentaren lyder som följer:
I vårt västra grannland gick Stay Behind i graven 101203, upphörde att vara en del av beredskapsorganisationen 110101.
Ett antisabotage-/antiinfiltrationsförband med regional anknytning som skulle agera QRF. Dold i en redan befintlig försvarsstruktur med lydnadsställning direkt under Försvarssjefen. Så sent som 2006 prövades larmberedskapen, den var fullgod. Riksrevisjonen har flaggat för ett kommande kommissionsarbete gällande den bristande spårbarheten visavi beslutsdokumentation för förbandet inom Forsvarsdepartementet. 2000-tal och ett Förvarsdepartement har inte koll på dokumentation för ett hemligt ”paramilitärt” förband, brister kort och gott i sitt myndighetsutövande. Ställer man det i relation till, kanske till och med i paritet till, rådande situation i Sverige på 80-talet kanske det inte är konstigt att det gick som det gick.....
Senast redigerad av PederLund 2013-03-07 kl. 17:12.
Citera
2013-03-07, 18:18
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:

Kul att se att foliehattarna inte ens är överrens inbördes Uppenbarligen skulle ingenting hjälpa ens om det kom fram en ny film som visade när CP sköt Palme (inte för att det finns någon sådan) Det här är verkligen en tråd utan slut, för människor med väldigt mycket fritid.
Citera
2013-03-07, 18:32
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Klipper du i bibeln också så kan du få fram att det är djävulens bok.Sakligt motiverade tillspetsningar är inte personangrepp men uppenbart är du för klent utrustad för att kunna skilja på det och de personangrepp du ständigt utsätter andra för. Det råder inga som helst tvivel om att du trollar med olika åsikter i tråden och aldrig bidrar med något av värde. De flesta har sett det och vad t ex jag har bidragit med och förstår att man inte kan avfärda landsförrädarspåren med saklöst tyckande.

Du och andra troll tycker säkert att det är väldigt jobbigt att ständigt bli motsagda och avslöjade. Tyvärr svider sanningen särskilt när man trollar dåligt som du! Det kan inte jag hjälpa. Lämna istället oss som vill föra en konstruktiv dialog ifred.

Riktar samma uppmaning till dig som till OY: Jag har redogjort för detta tidigare i tråden. Läs, och Dig skall varda givet ..
Citera
2013-03-07, 18:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Riktar samma uppmaning till dig som till OY: Jag har redogjort för detta tidigare i tråden. Läs, och Dig skall varda givet ..

Men länka då så slipper vi en massa meningslöst blaj. Jag hävdar att du kategoriskt använder ett enda argument i den här soppan, nämligen ek./politiskt, utan att haspla ur dig vare sig namn, styrkta indicier, kopplingar eller något annat som i en kontext kan utgöra en enskild teori om vad som skett, hur och varför. Jag tycker att det är du som är svaret skyldigt innan du racklar ner på precis allt som sägs här och som inte stämmer med din egen övertygelse.

Jallai m.fl. har åtminstone bemödat sig med att presentera rimliga motiv kopplat till aktörer och händelser, facit eller inte, det kan man spekulera i. Dock tycker jag att ditt så kallade ek./politiska spår är minst lika intressant som bl. a det spår Jallai ger uttryck för, och ber dig av nyfikenhet att vara mer precis med din teori.

Om din teori publicerats här eller på annan plats är det minsta du bör göra, att länka istället för att krångla till det genom att försöka framstå som bättre vetande. Seriöst intresserad av en fullständig indiciekedja som styrker din teori, utan svammel, pang på rödbetan, namn, kopplingar, och händelser.
Citera
2013-03-07, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Kul att se att foliehattarna inte ens är överrens inbördes Uppenbarligen skulle ingenting hjälpa ens om det kom fram en ny film som visade när CP sköt Palme (inte för att det finns någon sådan) Det här är verkligen en tråd utan slut, för människor med väldigt mycket fritid.

Skulle det till 100% visa sig att CP är den skyldige så är det klart man köper det. Nu var det inte CP som gjorde det så det är inte så troligt .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in