Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-02-19, 00:05
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Sant, men första skottet avlossas snett framifrån så är det. Det är nog trots allt inte så lätt att identifera Palme i vintermörkret. GM går upp brevid och lägger armen runt Palme. Tilltalar Palme så att han vänder sitt ansikte och kroppen mot GM, pang första skottet avlossas.
Ja det första skottet kan mannen på gatan mycket väl ha avlossat med vänster hand tvärs framför bröstet på Palme för att få honom att stanna upp medan Lisbet tog ett steg bort. Det skulle fortfarande se ut som en övning men gav signalen till prickskytten Baresic som tydligen låg på avsatsen ovanför.
Citera
2013-02-19, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag trodde du hade det och kunde citera det viktigaste.
Jag har det.
Forts.kommer här. "Han var också iklädd en ceps med spänne till skärmen. Han gick aningen framåtlutad kanske beroende på att han hade båda händerna instuckna i jackfickorna eller att han bar på något under jackan. Han såg också ganska bufflig ut" MP är helt säker på att mannen följde efter föräldrarna.
Citera
2013-02-19, 00:11
Medlem
Gattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Ja det första skottet kan mannen på gatan mycket väl ha avlossat med vänster hand tvärs framför bröstet på Palme för att få honom att stanna upp medan Lisbet tog ett steg bort. Det skulle fortfarande se ut som en övning men gav signalen till prickskytten Baresic som tydligen låg på avsatsen ovanför.

Kan inte du och iesho skapa en egen tråd med titeln "Flera skyttar gömda på avsatser och bland parkerade bilar sköt Olof Palme".

I den här tråden försöker vi hålla en något sånär seriös tröskel i teorierna kring det tragiska mordet.
Citera
2013-02-19, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gattoo
Så du är expert i ämnet avskjutna grenar?

Mycket aktiviteter inom jord,skogsbruk,jakt o skytte säger mig att detta helt klart är en avskjuten gren.
Citera
2013-02-19, 00:19
Medlem
Gattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonavera
Mycket aktiviteter inom jord,skogsbruk,jakt o skytte säger mig att detta helt klart är en avskjuten gren.

Länka ett bra foto! Helst ur flera vinklar.
Citera
2013-02-19, 00:27
Medlem
Citat:
Länka ett bra foto! Helst ur flera vinklar.

Trodde att du va seriös .
Citera
2013-02-19, 00:44
Medlem
mvagrippas avatar
Gamle underrättelsechefen Thede Palm är i mina ögon mest trolig som Åke J Eks välgörare. Palm kan ha "upptäckt" Ek när den smugglade balter och greps för olaga vapeninnehav på Gotland 1946.
Palm var chef för T-byrån till han avpolletterades av Olof Palme 1965. Palms jobb övertogs av Palmes gamle kompis Birger Elmér. Denna manöver ska ha gjort Thede Palm mycket bitter.

Thede Palm fick en forskartjänst på försvarshögskolan men fanns kvar i tjänst för rikets försvar långt efter pensionering. Ett bevis för detta är nedanstående länk om visar att ÖB Lennart Ljung så sent som 1982 nyttjade Palm för att komma åt information från landsförrädaren Stig Wennerström.

http://www.desken.se/20090202varhan.htm
Citera
2013-02-19, 00:45
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Ove Mollvik , Ivan Von Birchan måste väl så här i internetstider kunnat hitta vem "Charles Morgan" egentligen är ? Har han kommenterat om det är B.Wedin ?
Ivan v.Birchan vet givetvis vad "Charles Morgan" heter i verkligheten men i den branschen är man rökt om man avslöjar en kollega. Det är dock intressant att läsa om Oliver North i den suveränt sammanställda CIA-rapporten "Statskupp i slowmotion". Att denne figur ägnas så stort utrymme såsom länk till Vita Huset för CIA/Contras och Pegasus som Ivan v.Birchan kunnat berätta desto mer om måste ha sin betydelse. Det var tydligen ingen hemlighet att Oliver North besökte Sverige några veckor före mordet och sökte upp Anders Larsson bl.a som senare också tystades då han stått i förbindelse med just Bertil Wedin som man nu tydligen på nytt sätt försöker få misstänkt för mordet. Att BW för CIA hade lagt ut PKK som villospår som Holmér kom på men aldrig fick leda i bevis är nog sant men att BW också skulle vara "Morgan" tror jag inte ett dugg på.
Citera
2013-02-19, 00:53
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Proffs på just ministermord!? Upp till bevis då

Visa mig ett enda bevis på att han dödat en enda minister!
Nämen visste du inte att Baresic dödade jugoslaviske ministern här i Stockholm? Googla får du se. Den figuren finns mycket mer att berätta om som gjort mig fullkomligt övertygad om att Holmér var på rätt spår då han avskedades.
Citera
2013-02-19, 01:14
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirurgprofessorn
Ivan von Birchan känns som en första klassens mytoman när man ser honom, han har alla kännetecken dvs han hittar på alltsammans.
En mytoman känns igen på att historierna växer för varje gång de berättas. Ivan v.Birchan gör tvärtom eller upprepar exakt samma sak intill tjatighet. När jag själv plötsligt blev kallad mytoman och kryptonazist efter mina frågor då också CP blivit tystad så förstod jag vilka typer som stod bakom. De fakta Ivan v.Birchan har att komma med stämmer mycket väl in i mina teorier. Det märkliga tillfälle vi träffades vid kan inte heller ha varit någon slump.
Citera
2013-02-19, 03:45
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ejdar
Jag tycker att denna diskussion är jätteviktig, har själv känt att det hänt mycket den senaste tiden/åren men inte riktigt kunnat sätta fingret på vad. Preskriptionstiden alltså .. folk besvikna .. intressant.
Men att det börjat läcka har vi väl inga belägg för, Wall tillförde ju ingen fakta med sin senaste, Jallai kom ju med Landsförädarspåret (som härstammar från Agrell) men har han tillfört så mycket fakta igentligen eller? Vilken fakta har läckt ut på senaste tiden?

Landsförrädarspåret emanerar från freds- och konfliktforskaren Wilhelm Agrell och är som MOP-spår betraktat inte av större värde än polis- eller CP-spåret. Mordmotivet har jag redogjort för i ganska många inlägg vid det här laget och behöver inte upprepas.

Lisbet Palme är oundgänglig för lösningen på MOP, men hon befinner sig förmodligen genom långvarig självsuggestion i ett ingrott tillstånd hon känner sig bekväm och trygg med, i en värld där det är lika självklart att CP sköt OP som att solen går upp i öster och torsdagar följs av fredagar - hon blir troligen förnärmad om någon påstår någonting annat. LP befinner sig i en bubbla som PU måste få hål på.

Intressant att de o- eller svårförklarliga dödsfall som inträffat i kölvattnet på Palmemordet, och jag tänker närmast på Carl Fredrik Algernon missöde på T-centralen men även på Milan Valverius överdosering, en polis som begått självmord(?) samt även CP:s oturliga isfläck som han halkade på och slog bakhuvudet i gatan. Fler exempel finns säkert.

Edit: Lagens arm är lång som bekant, men den svenska ekonomiska elitens arm är längre. Betydligt längre.
Senast redigerad av MBoudine 2013-02-19 kl. 03:58.
Citera
2013-02-19, 06:47
Medlem
Durgedurgs avatar
Jag håller med.. det är många oförklarliga dödsfall i samband med palmemordet. och det är något som inte stämmer.
kan kort nämna några dödsfall som inte riktigt stämmer..

- Victor Gunnarsson
- Anders Larsson
- Bo Ståhl
- Bror Perä
- Möjligtvis Hans Holmér

Sen finns det fler.. Mycket mycker mer.. men jag ids inte nämna dom på rak arm. Men mycket fuffens sker utan att nån ens rycker på axlarna.
Nu är allt försent för att bevisas att nåt hände dom. Men dödsfallen är mystiska. Helt klart.

Nån som har fler förslag på mystiska "dödsfall" kring Palmemordet?

Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Landsförrädarspåret emanerar från freds- och konfliktforskaren Wilhelm Agrell och är som MOP-spår betraktat inte av större värde än polis- eller CP-spåret. Mordmotivet har jag redogjort för i ganska många inlägg vid det här laget och behöver inte upprepas.

Lisbet Palme är oundgänglig för lösningen på MOP, men hon befinner sig förmodligen genom långvarig självsuggestion i ett ingrott tillstånd hon känner sig bekväm och trygg med, i en värld där det är lika självklart att CP sköt OP som att solen går upp i öster och torsdagar följs av fredagar - hon blir troligen förnärmad om någon påstår någonting annat. LP befinner sig i en bubbla som PU måste få hål på.

Intressant att de o- eller svårförklarliga dödsfall som inträffat i kölvattnet på Palmemordet, och jag tänker närmast på Carl Fredrik Algernon missöde på T-centralen men även på Milan Valverius överdosering, en polis som begått självmord(?) samt även CP:s oturliga isfläck som han halkade på och slog bakhuvudet i gatan. Fler exempel finns säkert.

Edit: Lagens arm är lång som bekant, men den svenska ekonomiska elitens arm är längre. Betydligt längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in