Citat:
Ursprungligen postat av ejdar
Jag tycker att denna diskussion är jätteviktig, har själv känt att det hänt mycket den senaste tiden/åren men inte riktigt kunnat sätta fingret på vad. Preskriptionstiden alltså .. folk besvikna .. intressant.
Men att det börjat läcka har vi väl inga belägg för, Wall tillförde ju ingen fakta med sin senaste, Jallai kom ju med Landsförädarspåret (som härstammar från Agrell) men har han tillfört så mycket fakta igentligen eller? Vilken fakta har läckt ut på senaste tiden?
Landsförrädarspåret emanerar från freds- och konfliktforskaren Wilhelm Agrell och är som MOP-spår betraktat inte av större värde än polis- eller CP-spåret. Mordmotivet har jag redogjort för i ganska många inlägg vid det här laget och behöver inte upprepas.
Lisbet Palme är oundgänglig för lösningen på MOP, men hon befinner sig förmodligen genom långvarig självsuggestion i ett ingrott tillstånd hon känner sig bekväm och trygg med, i en värld där det är lika självklart att CP sköt OP som att solen går upp i öster och torsdagar följs av fredagar - hon blir troligen förnärmad om någon påstår någonting annat. LP befinner sig i en bubbla som PU måste få hål på.
Intressant att de o- eller svårförklarliga dödsfall som inträffat i kölvattnet på Palmemordet, och jag tänker närmast på Carl Fredrik Algernon missöde på T-centralen men även på Milan Valverius överdosering, en polis som begått självmord(?) samt även CP:s oturliga isfläck som han halkade på och slog bakhuvudet i gatan. Fler exempel finns säkert.
Edit: Lagens arm är lång som bekant, men den svenska ekonomiska elitens arm är längre. Betydligt längre.