Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-12, 03:35
Medlem
Undrar om iesho,Bobo och kanske Grandioso är på nåt hemligt möte.

Kanske ny strategi,kanske nya löneförhandlingar.
Citera
2013-02-12, 03:54
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonavera
Undrar om iesho,Bobo och kanske Grandioso är på nåt hemligt möte.

Kanske ny strategi,kanske nya löneförhandlingar.

Dom är väl på en kursgård nånstans och filar på agumenten för att hålla ljuset kvar på Christer Pettersson och borta från Lisbet. Det krävs helt nytt strategiskt tänkande för att fixa det här.
Citera
2013-02-12, 04:00
Medlem
Krakems avatar
Måste säga att jag älskar den här tråden! Den har allt man kan begära av en underhållningstråd på FB.
Folk med ignore. Hur tänker ni?

Åtminstone två identifierbara läger anklagar varandra för att trolla och desinformera. En tredje grupp anklagar de två andra grupperna för att anklaga varandra och mitt i allt detta kliver Lars Krantz ur graven i form av Urban Persson och skriver epilogen till "Ett verkligt Drama".

Håller dock ändå på den sidan som kräver noggrannare granskningar av nyckelpersonerna dock.

*Poppar popcorn* :boxing
Citera
2013-02-12, 04:10
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Måste säga att jag älskar den här tråden! Den har allt man kan begära av en underhållningstråd på FB.

Åtminstone två identifierbara läger anklagar varandra för att trolla och desinformera. En tredje grupp anklagar de två andra grupperna för att anklaga varandra och mitt i allt detta kliver Lars Krantz ur graven i form av Urban Persson och skriver epilogen till "Ett verkligt Drama".

Håller dock ändå på den sidan som kräver noggrannare granskningar av nyckelpersonerna dock.

Underhålningsdetaljen står iesho & Halleys komet för. Alla andra försöker vara seriösa och en del lyckas väl .. sådär ..
Senast redigerad av MBoudine 2013-02-12 kl. 04:28.
Citera
2013-02-12, 04:18
Medlem
Citat:

Kul inlägg! Har själv aldrig fattat det här med "ignore". Man måste väl se allt, eller?
Citera
2013-02-12, 04:31
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Underhålningsdetaljen står iesho och Halleys komet för. Alla andra försöker vara seriösa och en del lyckas väl .. sådär ..

Ja, "mördarens lycka" är svårslaget i komisk väg.

Men vad jag egentligen ville säga är att det är positivt att det blivit så skärpt tonläge det sista och jag tycker det är intressant att det har skett när flertalet börjat höja rösterna mot LP som du själv gjort och några till.

Äntligen folk som riktar fokus och ställer krav och inte ett evigt ältande om Norrmalmspoliser och brev mellan televerkets direktörer och vem som fikade med Sonny Björk -85. Säkert nyttigt på sitt sätt men leder inte till något konkret utan bara in i ytterligare labyrinter och snårstigar.

Håller med Bonavera.
Citera
2013-02-12, 04:40
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Men vad jag egentligen ville säga är att det är positivt att det blivit så skärpt tonläge det sista och jag tycker det är intressant att det har skett när flertalet börjat höja rösterna mot LP som du själv gjort och några till.

Äntligen folk som riktar fokus och ställer krav och inte ett evigt ältande om Norrmalmspoliser och brev mellan televerkets direktörer och vem som fikade med Sonny Björk -85. Säkert nyttigt på sitt sätt men leder inte till något konkret utan bara in i ytterligare labyrinter och snårstigar.

Håller med Bonavera.

Samma
Citera
2013-02-12, 04:49
Medlem
Citat:

Håller med Bonavera.

Tack! Du verkar ju va en dam med sunda åsikter.Tycker att du ska tycka lite oftare.

För att få halvidioterna där uppe o tänka till så måste det till ett tryck underifrån.

Du kan hjälpa till !!!
Citera
2013-02-12, 05:31
Medlem
Citat:
Det här med "skaka i grundvalarna" och "svenska folket mår bäst av att inte veta" - uttalanden av Hans Holmér och Carl Lidbom, två socialdemokrater, tror jag är tydliga fingervisningar att (S) är betydligt djupare involverat i MOP än vad någon anar.
Dom är inte inblandade i MOP men i mörkläggningen, om sanningen kommer fram som jag tvivlar på kommer den slå hårdare på dom som mörklade än på dom som förorsakade Palmes död. Idag handlar mörkläggningen om att skydda glorian på Palme, dom som mörklade, dom som jobbat med det och vet om sanningen och inte gjort något, och Olofs 3 barn.
Citera
2013-02-12, 05:48
Medlem
MusseMunskydds avatar
Jag tror vissa inom polisen visste vilka som var aktuella att mörda Palme. Han hade så många fiender av naturliga skäl att det inte är så intressant att veta vem som sköt. Runt 10% av befolkningen hatade honom intensivt. Han hölls under uppsikt innan, och vid mordnatten sade vittnen att många polisbilar funnits i den delen av Stockholm men inte svarat på intercom om en rapporterad skjutning. Jag tror polisen ville se till att om oskyldiga blev skjutna så skulle de gripa skytten, om inte skulle de bara tyst glida bort i natten. Eventuellt ville polisen också kunna ingripa om skytten uppträdde berusat innan skotten föll, men då bara för att forsla bort honom och släppa av honom.
Citera
2013-02-12, 06:05
Medlem
Citat:
Vet ej, men har läst det någonstans i tråden eller i en länk. Tydligt och klart konstaterade personal ombord på ambulansen att Olof Palme hade två kulhål i bröstet. Kan inte vara svårt att få bekräftat.
Från LAC-bandet: http://www.freewebs.com/politiskt/lac.htm
---"23:37 och 40"
Kenneth Lavrell (Ambulans): joo två skott..ett rakt i bröstet..jag vet inte var det andra sitter..var det har tagit...det var två skott i varje fall
Gia Carneström (LAC): är det sant
Kenneth Lavrell (Ambulans): jaaa

Att minst ett skott träffar Palme i bröstet är kristallklart, jag har svårt att tro att inte ambulanspersonalen knäpper upp Palmes skjorta för att leta efter orsaken och då torkat av blodet och sett skottskadan!
Se det så här:
Om ambulanspersonalen tagit av Olof alla kläder på överkroppen och vänt på han så hade dom sett hållet i ryggen också, så det har dom inte gjort.
Summa summarum är att deras uttalande är helt rätt, minst ett skott framifrån!
Citera
2013-02-12, 06:45
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Från LAC-bandet: http://www.freewebs.com/politiskt/lac.htm
---"23:37 och 40"
Kenneth Lavrell (Ambulans): joo två skott..ett rakt i bröstet..jag vet inte var det andra sitter..var det har tagit...det var två skott i varje fall
Gia Carneström (LAC): är det sant
Kenneth Lavrell (Ambulans): jaaa

Att minst ett skott träffar Palme i bröstet är kristallklart, jag har svårt att tro att inte ambulanspersonalen knäpper upp Palmes skjorta för att leta efter orsaken och då torkat av blodet och sett skottskadan!
Se det så här:
Om ambulanspersonalen tagit av Olof alla kläder på överkroppen och vänt på han så hade dom sett hållet i ryggen också, så det har dom inte gjort.
Summa summarum är att deras uttalande är helt rätt, minst ett skott framifrån!
Du är okunnig eller låtsas vara det. Det är skadan från utgångshålet som är blodig, medan skadan från ingångshålet knappt syns utanpå. Ambulanspersonalen gjorde ingen läkarundersökning utan inspekterade bara de yttre skadorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in