2009-03-01, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob
men vem skulle vara bättre än Ebbe att knyta ihop en sån säck?

Ingen.
Citera
2009-03-01, 23:10
Medlem
TinFoilBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Jag stör mig bara mer och mer på LP. Värdelös!

Och vad är felet på notarien som läser upp??? Kan hon läsa öht? Vem är det som sitter och viskar till henne hela tiden? Också värdelöst.

Fruktansvärt jobbigt förhör att lyssna på. Sker förhöret i realtid? Vad det gäller LP stärker förhöret bara mina misstankar. Det är inte för att misskreditera men jag tror LP har någon form av diagnos, möjligen ångestrelaterat. En diagnos, oavsett vilken, är absolut inget att skämmas över, jag bara framför teorin som en alternativ förklaring till hennes beteende.
Citera
2009-03-01, 23:14
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Fruktansvärt jobbigt förhör att lyssna på. Sker förhöret i realtid? Vad det gäller LP stärker förhöret bara mina misstankar. Det är inte för att misskreditera men jag tror LP har någon form av diagnos, möjligen ångestrelaterat. En diagnos, oavsett vilken, är absolut inget att skämmas över, jag bara framför teorin som en alternativ förklaring till hennes beteende.

Ingen aning om hur det där gick till.. Teorin låter inte alls dum.
Citera
2009-03-01, 23:14
Medlem
Jag har kan ingenting om detta, men min magkänsla säger mig att det inte var Christer Pettersson!

Fråga, Finns det riktiga starka bevis för att det inte var Christer Pettersson?
Citera
2009-03-01, 23:27
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars365
Jag har kan ingenting om detta, men min magkänsla säger mig att det inte var Christer Pettersson!

Problemet är väl att det inte gör det, och det är därför han har hänht md så länge utan att kunna varkn fällas eller avföras ur det allmänna medvetandet
Citera
2009-03-01, 23:33
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
J
Chevamannen påstår sig ha sett vad som verkar vara Skandiamannen.
Det märkliga är dock fortfarande att ingen annan sett honom på brottsplatsen.

Det verkar ju inte bättre. Men varför i glödheta har ingen annan sett honnom? Det är inte så att folk blandar ihop varandra?

Hur många vittnen hade vi på plats? Ca 20. En har sett skandiamannen, dom andra har inte gjort det?

NÅGON misstar sig. Antingen dom som inte har sett honnom (han säger sig ju ha spelat en aktiv roll, dom andra KAN inte ha missat honnom om hans historia är sann. Eller så har chevamannen helt enkelt förväxlat honnom med någon annan.
Citera
2009-03-01, 23:34
Medlem
Fjulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars365

Inom polisen finns det två läger. CP samt en konspiration.
Det som talar för att det var CP är ju vittnen, dvs polare till CP
som såg mordet. En av dom trädde fram i en dokumentär för ett par år sedan.
En gammal pundare som låg för döden. Han berättade allt han visste.
Pundare eller inte, så ljuger man ju inte det sista man gör i livet kan man tycka.

Det som talar för en konspiration är att mordet inte är löst. Skickligt utfört!
Om man skall skjuta någon i ryggen och vara säker på att vederbörande dör,
måste man träffa exakt. Mitt emellan skulderbladen och ca 20 cm ner och 10 cm brett. Det var vad som skedde i mordet på Palme.

Läs Mörkläggning av Gunnar Wall. Ett tungt verk på ca tusen sidor späckat
med rena fakta. Inga spekulationer alls. Bara en kort tanke av författaren själv på slutet. Det tog 5 år att färdigställa boken. Mycket läsvärt om man har intresse.
Citera
2009-03-02, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Det verkar ju inte bättre. Men varför i glödheta har ingen annan sett honnom? Det är inte så att folk blandar ihop varandra?

Hur många vittnen hade vi på plats? Ca 20. En har sett skandiamannen, dom andra har inte gjort det?

NÅGON misstar sig. Antingen dom som inte har sett honnom (han säger sig ju ha spelat en aktiv roll, dom andra KAN inte ha missat honnom om hans historia är sann. Eller så har chevamannen helt enkelt förväxlat honnom med någon annan.

Någonting stämmer inte så långt är det tämligen kristallklart.
Men vad?

Sen tycker jag det är för mycket märkligheter angående Cedergren och Oxen.
Ledsen om jag tjatar om...

Varför avbröt polisen spaningen mot Cedergren den aktuella kvällen?
Vem gav order om det?

Varför görs ett tillslag mot Oxen dagen efter Palmemordet?
Lite bestickande att en magnumrevolver försvann från Oxen vid inbrott några veckor före mordet.

Märkligt att Cedergren på dödsbädden påstår att han lånat ut en magnum till Petterson.

Således...Sigge hade innan sjukdomen inte varit intresserad av de 50 miljonerna..
Varför då ?

Kan det vara så här..?

Höga polischefer har varit inblandade i narkotikahandel i Stockholm.
Finansiärer: Figurer från storfinansen med tentakler upp i maktens korridorer.

Någon form av beskydd hade Cedergren uppifrån det är jag helt säker på.
Han skulle i annat fall inte kunnat hålla på i denna omfattning långa perioder och förvara knark och vapen hemma i bostaden.

Nu ska jag bjuda på ett uttalande från Sigvard Cedergren från hans egen mun.

Citat
" Polisen är de som är mest kriminella..tja inte alla förstås" Slut citat

Jag har funderat och det här måste han ha sagt ca 1- 1.5 år efter Palmemordet.

Eftersom det här är ett anonymt forum kan jag inte gå in närmare på hur jag vet detta eftersom jag då sas outar mig själv.

Har ingen lust med det.

Edit: Nu tror jag inte alls att Cedergren är på något vis inblandad i mordet men någon skum koppling finns det kanske och då på ett sätt som inte Cedergren i vart fall till en början fattade.

Till exempel kan han ha varit behjälplig att på något slugt sätt ordnat fram ett vapen på ett sådant sätt att dimridåer lagts ut.
Ansvariga för mordet har säkert inte tagit risken att smuggla in vapnet eller köpt det över disk.

Det smartaste torde ju vara att stjäla ett vapen under förutsättning att man vet att man inte åker dit.
Då är ju spåren helt utsuddade.

`
Senast redigerad av rattelsnake 2009-03-02 kl. 00:59.
Citera
2009-03-02, 01:38
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjulle
Om man skall skjuta någon i ryggen och vara säker på att vederbörande dör,
måste man träffa exakt. Mitt emellan skulderbladen och ca 20 cm ner och 10 cm brett. Det var vad som skedde i mordet på Palme.

Är det så? Vapen typen borde ju påverka mycket. Klart mindre zon att jobba
med om man skjuter med en walther ppk än en .357 magnum.

Edit:
Att spaningen avbröts kvällen före kan ha varit planlagt utifrån det aktuella personalschemat. Behöver inte ha kommit någon order just du, utan det kan ha varit planerat att pågå till kl22 och så fick det räcka.

Jag vet inte varför Sigge C berättade på sin dödsbädd om en utlånad puffra till Pettersson. Man lånade inte ut pistoler till den karln, så enkelt är det. Sigge C car ju inte dum i huvvet, men hur klar i skallen var han på slutet? Polisen kanske hade kört med honom under åren om att "hade inte du en pistol som du lånade ut till Pettersson ändå, va? Ja, ni fattar.

Christer Pettersson; det finns väl inte ett enda trovärdigt vittne som sett honnom på plats? LP, som lurats därtill av polisen som vid första förhöret inte hade sett annat än ryggen på gärningsmannen, på väg därifrån. Gamla pundare som hör av sig till utredningen typ 10 år senare. Ja...
Vidare anser jag att såväl motiv som förmåga saknas.

Att mordvapnet KAN komma från Sigge C är inte omöjligt. Inbrott, äkta eller inte... Polisinformatör. Inbrottet kan ha varit fejkat, eller gjort av någon som visste att det fanns en pistol där och var den fanns. Faktiskt ett av dom bättre uppslagen när det gäller själva vapnet. Licensierade kan vi glömma. Och illegala vapen var inte alls så vanliga då som nu, så tillgången var sämre. Insmuglat? Riskabelt. En annan bra metod är som tidigare nämts att låna ett av polisens beslagtagna och sedan lämna in det igen för destruktion. Kräver ju att man har tillgång till polisens beslagtagna vapen förståss. Men det var ju inte många som visste om vapnet som Sigge hade heller. Det var väl han och ... polisen...
Senast redigerad av Leif D 2009-03-02 kl. 01:56.
Citera
2009-03-02, 09:20
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjulle
Det som talar för att det var CP är ju vittnen, dvs polare till CP
som såg mordet.

Exakt vem av CPs kompisar såg mordet?
Citera
2009-03-02, 09:50
Medlem
TinFoilBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
OP ringde ju Sven Aspling strax före biobesöket enligt LP,Aspling var fd.partisekreterare i SAP och liksom OP var han Erlanders "pojke",varför ringde OP honom så sent efter maten och strax innan biobesöket?

Vet fortfarande inte om det är SAPO du menar men jag tror det är lätt att överdriva SAPO:s betydelse. Faktum är dock att ledarposten för SAPO som regel (med undantag) följde med partisekreterarposten och Aspling har haft en stor roll i detta innersta hemlighetsmakeri.
Citera
2009-03-02, 10:42
Medlem
Citat:
Vet fortfarande inte om det är SAPO du menar men jag tror det är lätt att överdriva SAPO:s betydelse. Faktum är dock att ledarposten för SAPO som regel (med undantag) följde med partisekreterarposten och Aspling har haft en stor roll i detta innersta hemlighetsmakeri.

* Om det nu är så att att Skandiamannen var på platsen kan det inte vara så att det var just Skandiamannen Palme skulle träffa?

Varför trixar och kollar Skandiamannen med kontroller av tider och trollar bort en halv minut dagen efter mordet?
Verkar ju fullkomligt osannolikt efter denna händelse om man har rent mjöl i påsen!
Det normala hade ju varit att "jag stämplade ut och sen hörde skott och påträffade Palme liggandes på gatan...etc.
Fler än 1 vittne borde ha sett Engström.
Likaså kände ju LP Engström från något samanhang och borde ha ha sagt något om detta i förhören.
Men det håller LP tyst om.

Kan det vara så att vittnen blandar ihop Engström och GM?

Kan Engström varit beväpnad?

Första skottet påstår Engström sig egentligen inte hört..
Han påstår att han förväxlat det skottet med trafikskramel eller något liknande.

Cheva mammen beskriver skotten som "ollonskott"..återigen ytterligare en märklig ljudupplevelse.
Både Vincent Lange och advokat Liljeros har påtalat detta som märkligt.
Således inte bara "foliehattar" på FB!

Att även undersökningsresultat rörande Paret Palmes kläder (!?) är hemligstämplat jag tror i 70 år indikerar att det är något angående händelsforloppet på brottsplatsen man vill mörklägga.
Vad annars skulle det rimligen kunna vara?

Att man hittat spår av narkotika på kläderna?
Inte särskilt troligt trots allt.

Att Grandmannen existerar torde väl vara klarlagt.
Men vittnet Erisson påstår att mannen hade gul stickad armemössa.
Kan ju knappast vara samma person som på brottsplatsen haft mörkblå eller svart mössa.
Senast redigerad av rattelsnake 2009-03-02 kl. 11:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in