Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Det verkar ju inte bättre. Men varför i glödheta har ingen annan sett honnom? Det är inte så att folk blandar ihop varandra?
Hur många vittnen hade vi på plats? Ca 20. En har sett skandiamannen, dom andra har inte gjort det?
NÅGON misstar sig. Antingen dom som inte har sett honnom (han säger sig ju ha spelat en aktiv roll, dom andra KAN inte ha missat honnom om hans historia är sann. Eller så har chevamannen helt enkelt förväxlat honnom med någon annan.
Någonting stämmer inte så långt är det tämligen kristallklart.
Men vad?
Sen tycker jag det är för mycket märkligheter angående Cedergren och Oxen.
Ledsen om jag tjatar om...
Varför avbröt polisen spaningen mot Cedergren den aktuella kvällen?
Vem gav order om det?
Varför görs ett tillslag mot Oxen dagen efter Palmemordet?
Lite bestickande att en magnumrevolver försvann från Oxen vid inbrott några veckor före mordet.
Märkligt att Cedergren på dödsbädden påstår att han lånat ut en magnum till Petterson.
Således...Sigge hade innan sjukdomen inte varit intresserad av de 50 miljonerna..
Varför då ?
Kan det vara så här..?
Höga polischefer har varit inblandade i narkotikahandel i Stockholm.
Finansiärer: Figurer från storfinansen med tentakler upp i maktens korridorer.
Någon form av beskydd hade Cedergren uppifrån det är jag helt säker på.
Han skulle i annat fall inte kunnat hålla på i denna omfattning långa perioder och förvara knark och vapen hemma i bostaden.
Nu ska jag bjuda på ett uttalande från Sigvard Cedergren från hans egen mun.
Citat
" Polisen är de som är mest kriminella..tja inte alla förstås" Slut citat
Jag har funderat och det här måste han ha sagt ca 1- 1.5 år efter Palmemordet.
Eftersom det här är ett anonymt forum kan jag inte gå in närmare på hur jag vet detta eftersom jag då sas outar mig själv.
Har ingen lust med det.
Edit: Nu tror jag inte alls att Cedergren är på något vis inblandad i mordet men någon skum koppling finns det kanske och då på ett sätt som inte Cedergren i vart fall till en början fattade.
Till exempel kan han ha varit behjälplig att på något slugt sätt ordnat fram ett vapen på ett sådant sätt att dimridåer lagts ut.
Ansvariga för mordet har säkert inte tagit risken att smuggla in vapnet eller köpt det över disk.
Det smartaste torde ju vara att stjäla ett vapen under förutsättning att man vet att man inte åker dit.
Då är ju spåren helt utsuddade.
`