2012-11-02, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Som den frikände Christer Pettersson du ständigt gormar om då med andra ord, och han finns det ju inga hemlighetsstämplade förhör med.

Går inte riktigt att jämföra Avsan med Pettersson eftersom Avsan kom in i leken på grund av en stollig gammal gubbe och Pettersson blev utpekad av offrets fru.
Citera
2012-11-02, 05:07
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Det är alltid kul med konspirationer, dock är inte utsagor från en random hemsida alltid hela sanningen. Man får betänka att paret OP hade vinterkläder. Förutsättningen för att en kula ska "bränna till" är antingen att den tar tag i kläderna och skapar friktion eller att den går igenom kläderna. Både förhållandena innebär att kraftfulla spår lämnas i kläderna.
Kläderna på bilden är Lisbet Palmes och fotografierna kommer från polisutredningen.
Citera
2012-11-02, 07:00
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Holmer tog tvärt emot alla regler kommandot omedelbart med Ebbe i hasorna och fick stöd både politiskt och från högsta polisledningen. Tore F var med vid första mötet med Holmers Spaningsledning som Säpos representant och rapporterade till Näss att det var rena Hawaii och ingen mening att sitta med. Man enades om att Näss skulle hålla i kontakterna med Holmer men att man inte skulle sitta med ständigt. Näss var den ende som kunde vara motvikt. Först när Näss som som operativ chef måste skriva under dokument och vände sig uppåt för att Holmer envisades med att leka Säpochef och vilja göra dramatiska och troligen olagliga åtgärder för att följa ett spår ,som helt saknade substans enligt Näss bedömning, kom påståendena att Säpo obstruerade men Näss tvangs att vika sig motvilligt och underteckna de papper som Holmer begärde. Det som du kallar support var alltså "härtill är jag nödd och tvungen" eftersom Holmer gick förbi honom och hans bedömningar. Sådana oreer till Näss är dock endast framförda muntligt. Inte nedtecknade.

Innan det fanns informationer som visade att PKK spåret var ohållbart måste Näss medverka till att man tittade också under den stenen på Palmerummets uppdrag precis som alla andra stenar. Att inte göra det skulle varit obstruktion .

I praktiken arbetade Holmer med direkta egna kontakter med de illustra herrar som drev PKK:spåret inom denna Säporotel.

Ja att HH tog kommandot och använda alla möjliga trix mot personer i PU,åklagare mfl som inte gick på hans linje finns det flera källor till,Näss tänkte nog också på helheten ,att också skydda SÄPOs framtid ,PKK spåret skulle i vissa fall ta bort ögonen från de egna misstagen från minst två olika avdelningar inom SÄPO + DF engagemang.Minst två frågor dyker onekligen upp.

1.Vem,vilka försöker misskreditera Näss genom NATO dokumentet?(det har hävdats att dokumenet är desinfo från LeWinter,vem påstår det att dokumentet kommer från LeWinter?)

2.Varför ringer Donald upp Frånstedt den kvällen och ber om råd,då Frånstedt 1986 jobbar för Securitas och dessutom befinner sig i Malaysia?

Ett securitas som vid tiden ägdes av Latour,ett Latour som vid tiden ägdes av G'stav D*uglas.....

Följdfrågan är ju ifall Securitas var vaktbolaget som länsrätten använde sig av?...och kanske Skandia?
Senast redigerad av zorze 2012-11-02 kl. 07:07.
Citera
2012-11-02, 08:40
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Edit: Ja, även med ett sådant vapen du nämner så hade jag stått på mig vid utpekandet
av CP, för det var ju han som stod där och sköt den gången.
Om det så hade rört sig om en kalashnikov, en Luger, en Baretta, en granatkastare eller
en ditforslad luftvärnskanon, så spelar det ingen roll: it was "the man with the terrible eyes".
Du kan komma med vilka invändningar du vill mot detta "fräcka" påstående, men
för mig existerar det inte några tvivel om den saken.
Har sällan varit så ÖVERTYGAD om något som just detta med Chrille P.

Enligt uppgift tog gm trappan - 78 trappsteg(?) - i två trappsteg åt gången, och det låter inte som något den hårt supande och knarkande Pettersson skulle vara i stånd till, hans hjärta skulle nypa innan han kommit halvvägs.

Nej, det var inte Chrille P som stod där och sköt den gången. Lägg ner det där tramset nu ..
Citera
2012-11-02, 08:43
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Kläderna på bilden är Lisbet Palmes och fotografierna kommer från polisutredningen.

Så pass .. Preparerade som ett led i mörklägnningen, alltså ?
Citera
2012-11-02, 08:51
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theseglorydays
Går inte riktigt att jämföra Avsan med Pettersson eftersom Avsan kom in i leken på grund av en stollig gammal gubbe och Pettersson blev utpekad av offrets fru.

Ja, han blev det, LP pekade ut Chrille P. Därtill var Lisbet Palme troligen nödd och tvungen.
Citera
2012-11-02, 09:04
Medlem
Citat:
Nej, det kan man inte. Vi vet via blyisotop-analys av fragmenten efter skotten i Palmes kläder att skotten som användes verkligen var Metal Piercing ur samma batch som de som hittades på mordplatsen. Det utesluter att något annat vapen skulle vara aktuellt och är givetvis en enorm indicie för att kulorna som hittades är de som användes vid mordet. För hur skulle det annars ligga till? Har gärningsmännen förutsett att PU skulle få för sig att isotop-analysera kulorna flera år efter mordet och därmed bytt ut kulorna mot kulor av samma typ ur samma låda - och vad är då i så fall poängen med att byta kulor från första början?

Ifall jag inte har misstagit mig, så är det väl som så att det är bomspåren på de upphittade kulorna, vilka fastställer att mordvapnet var en S&W m. 27, eller hur?

I övrigt så låter det som skrivs som ett massa dravel det där med AA.
Citera
2012-11-02, 09:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Ja att HH tog kommandot och använda alla möjliga trix mot personer i PU,åklagare mfl som inte gick på hans linje finns det flera källor till,Näss tänkte nog också på helheten ,att också skydda SÄPOs framtid ,PKK spåret skulle i vissa fall ta bort ögonen från de egna misstagen från minst två olika avdelningar inom SÄPO + DF engagemang.Minst två frågor dyker onekligen upp.

1.Vem,vilka försöker misskreditera Näss genom NATO dokumentet?(det har hävdats att dokumenet är desinfo från LeWinter,vem påstår det att dokumentet kommer från LeWinter?)

2.Varför ringer Donald upp Frånstedt den kvällen och ber om råd,då Frånstedt 1986 jobbar för Securitas och dessutom befinner sig i Malaysia?

Ett securitas som vid tiden ägdes av Latour,ett Latour som vid tiden ägdes av G'stav D*uglas.....

Följdfrågan är ju ifall Securitas var vaktbolaget som länsrätten använde sig av?...och kanske Skandia?

Mmmm...jag tycker också att det är intressant att Anders Jallais föräldrar kom från Estland, precis som Anti Avsans, och att Jallai har med Frånstedt/Näss att göra och att det var Jallai och sonen till Securitas-Gustav Douglas som jobbade med att ta upp DC 3:an. Inte gillar väl någon av dem Palme och sossarna heller va av Jallais skriverier att döma? Jag menar, det Jallai skriver om Ingvar Carlsson och om den förre chefen för SSI och även om Palme är ju inte direkt vänligt. Vad har SSI och förra sosseregering gjort mot Jallai, gammel-SÄPO och Securitas-Douglas egentligen för att förtjäna Jallais hån via hans böcker? Skumt.

Kan Securitas med åren ha blivit förvandlat till en "Black Water" företag? Men då undrar man ju vilken mission Jallai & Co egentligen är ute på via Jallais böcker och blogg? Vill de skjuta sossarna i sank eller? Att Frånstedt och Näss vill göra det "för gammal ost" är möjligen inte så konstigt, för de gick väl inte direkt hand i hand med sossarna va?

http://varldens.wordpress.com/2009/12/14/vem-ska-kriga-nar-kriget-outsourcas/

Och ska man tro MBoudine, att Palmemordet skedde pga av ett ekonomiskt perspektiv, så kanske anstiftaren finns bland någon av de "femton familjerna" dvs svensk storfinans.

http://blog.zaramis.se/2012/06/27/nordens-storsta-foretag-och-de-15-familjerna/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaig n=Feed%3A+Svensson+%28Svensson%29
Senast redigerad av Flaxx08 2012-11-02 kl. 09:39.
Citera
2012-11-02, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho

Det jag pratar om är naturlagar, kan inte hitta någon bild på LP:s kläder som motsäger detta.
Citera
2012-11-02, 10:09
Medlem
Feedback66s avatar
Ärligt talat säger det väl inte speciellt mycket? PU stämplar allt möjligt med sekretess, det är nästan hopplöst att få ut något från dem.

Och de där mailen till Sven Anér, tror ärligt talat att polisen inte tycker det är värt att lägga på resurser på att försöka reda ut en sådan sak. Mitt intryck är att polisen varken har tid eller resurser att utreda dylik IT-brottslighet. För övrigt är jag osäker varti själva brottet skulle bestå, innehåller något av mailen några hot egentligen? Har läst de mail som finns publicerade i Anérs bok "Affären Anti Avsan" och tyckte tonen var hånfull och drivande snarare än hotfull, men jag kanske har missat något.

Citat:
Avsan sitter idag i riksdagen, detta samtidigt som förhören med honom rörande Palmemordet är sekretessbelagda och hoten mot Anér, Söderström och Krantz är ouppklarade. Vad säger det egentligen? Det är uppseendeväckande att hans eventuellt centrala roll i landets två största mordutredningar inte förefaller vara utrett och resultatet definitivt inte offentliggjort. Sen blir det kaos för att Sven-Otto Littorin reboundar med en hora...
Citera
2012-11-02, 13:38
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Varför ringer Donald upp Frånstedt den kvällen och ber om råd,då Frånstedt 1986 jobbar för Securitas och dessutom befinner sig i Malaysia?
Undrar om du inte har missförstått OF där? Som jag uppfattade det så var det Barbro själv som efter en tid, när det började komma fram vittnesuppgifter om WT-män, ringde upp OF för att kolla in läget för hennes grupp, vem som nu än ledde gruppen vid tiden för mordet. Jag tror inte att hon gillade situationen.
Citera
2012-11-02, 13:46
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Ifall jag inte har misstagit mig, så är det väl som så att det är bomspåren på de upphittade kulorna, vilka fastställer att mordvapnet var en S&W m. 27, eller hur?

I övrigt så låter det som skrivs som ett massa dravel det där med AA.
Bomspåren faställer möjligen att de upphittade kulorna avfyrats av en S&W m. 27, inte vilket mordvapen som använts.

Att låtsas att de upphittade kulorna är de rätta, därför att annars vet vi ingenting, är som att leta efter något borttappat under en tänd gatlykta, för att annars ser man ingenting.

Den som inser att det inte är bevisat att dessa kulor är relevanta, får helt enkelt skaffa sig en ficklampa och börja leta på rätt ställe.
Senast redigerad av iesho 2012-11-02 kl. 13:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in