2009-02-11, 18:54
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Japp jag har skjutit med en 357:a och det smäller riktigt bra kan jag säga. LIsbet skulle bli livrädd och vända sig om, om skottet sköts precis bakom henne!

Och det var precis vad som hände, menar jag.
Citera
2009-02-11, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Och det var precis vad som hände, menar jag.

Det var det väll inte? Hon gick väll lungt vidare och skulle tilltala Olof om "påsksmällarna"?
Citera
2009-02-11, 22:02
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Det var det väll inte? Hon gick väll lungt vidare och skulle tilltala Olof om "påsksmällarna"?

Säger hon, ja. Men det tror inte jag på. Jag tror hon hukade sig (ryggade till liksom) och kollade runt bakåt precis i samma veva som skott 2 går av.
Citera
2009-02-11, 23:42
Medlem
Citat:
Säger hon, ja. Men det tror inte jag på. Jag tror hon hukade sig (ryggade till liksom) och kollade runt bakåt precis i samma veva som skott 2 går av.

Okej det var så du mena hehe! Håller med dig, det måste hon ha gjort.
Citera
2009-02-11, 23:44
Medlem
Citat:

Jepp.
Enligt första vitttnesmålet 3 skott eventuellt..

Mastermind Rattelsnake är trött och återkommer.
Mastermind Leif D och Mastermind Sorze tillönskas God Natt!
Citera
2009-02-12, 00:52
Medlem
CapsLockss avatar
Har läst lite i röran kring förhören med Lisbeth.

Givetvis hade hon med skarp order blivit tillsagd att icke medverka i bandade förhör.

Dagen efter mordet förhörs lisbet i hemmet, även sonen mårten är närvarande. L.P tillät inte att förhöret bandades.

Lisbet kan inte nämna några som helst detaljer på gärningsmannen, beträffande utseende eller klädsel. (detta är antecknade förhör)

Den 8:e Mars ringer L.P och ger ett skapligt signalement på gärningsmannen.
Inom en vecka har alltså L.P plötsligt sett både ansikte, mun , näsa och hals !

L.P hade talat om för en arbetskamrat att dom skulle göra ett biobesök på kvällen.
Det märkliga tycker jag är att biobesöket blev väl bestämt sent på kvällen ?

Vid sabbatsberg uppgav L.P till polisinspektör Åke.L att det var 2 gärningsmän! Och att hon hade iaktagit dom utanför deras hem vid västerlånggatan.

25 Mars var det förhör med L.P av Hans Holmer. (Hemma hos Ebbe. C !) Skälet till detta enligt Hans Holmer var att det berodde L.P`s svåra situation, att hon sedan tidigare var bekant med honom och att (hör och häpna) Lisbet ville inte tala med någon annan.....Oj,oj,oj vad säger man ?

Förhöret har inte bandats.
Inga minnesanteckningar finns kvar.

L.P var stenhård med att inga bandade samtal fick göras, samt att hon skulle få ta del av samtliga antecknade förhör och redigera dessa m.m !

Det fanns uppgifter hon ändrade.
Hon strök sådant hon tidigare sagt, och ansåg inte skulle stå med.

Hur fan är detta möjligt !

En sak till jag har reagerat på är hur tusan visste L.P att dom skulle släpa in en alkoholist i konfrontationsförhöret (C.P).

L.P första ord när dom radat upp sig i nummerordning är
-det ser man vem som är alkoholist. Vem hade talat om det ?

L.P är helt säker att det var han, förutom att att inte hade mustach.
suck!

Lite humor i röran är att Arne Liljeros (C.P`s advokat) godkände konfrontationsgruppen, Liljeros säger
-att jag gärna skulle viljat se någon som var mer lik christer,
-men jag förstår att det är svårt.
Citera
2009-02-12, 05:55
Medlem
zorzes avatar
Läs källor en gång till och vad vi skriver ,du missar lite

Citat:
Ursprungligen postat av Vicious Edd
Hej Rattlesnake och Zorze,

Jag tycker faktiskt att ni driftar iväg lite väl långt med era spekulationer nu. Jag var tidigare inne på samma linje, att OP eventuellt mördades med ett distansskott från bil eller intilligande lokal/tak.

Det finns dock starka bevis/indikationer mot detta:

- SKL har undersökt OPs kropp samt hans rock, och har kommit fram till att skottet avlossades på 10-30cm håll.

- Det närmaste vittnet Björkman hävdar att han såg rökpuffar från GM i samband med att OP sköts.

- Taxichauffören Delsborn ser vapnet i handen på GM med egna ögon och beskriver detta redan på mordnatten som en "revolver med ovanligt lång pipa".

- Ett kvinnligt vittne ser GM stoppa ett föremål innanför rocken strax efter det andra skottet.´

Jag tror att "GM" verkligen är GM och att Palme sköts ungefär så som beskrivits av de närmsta vittnena. Jag uppmanar dock till fortsatta diskussioner och livlig fantasi, men det får finnas gränser. Det är lätt att helt tappa fotfästet när man diskuterar Palmemordet, eftersom hela utredningen stinker så unket att man får de värsta farhågor som tänkas kan...

Skandiamannen är utan tvekan skum. Man måste dock fråga sig vad som är mest troligt - att han är en mytoman a´la herr Lundin, eller att han i egenskap av högerextremist deltog i en konspiration mot OP. Jag lutar åt att han är en oskyldig förvirrad mytoman som bara vill ha uppmärksamhet. Detta hävdade han även själv efter att den värsta mediecirkusen lagt sig.

God morgon rattle,Leif D,silver janne och ni andra

Vi vet,men för vilken mytoman som officiellt är Grafiker....

1.STOPPAS PU:s GENOMSÖKNING AV HANS ARBETSRUM-med order uppifrån?

2.INGEN ÄN DENNE HAR NYCKEL TILL KONTORET.DÖRR ALLTID LÅST.

3.INTE ENS VAKTERNA PÅ SKANDIA HAR NYCKEL.

4.INTE ENS STÄDARNA FICK GÅ IN.

Läs obduktionsföredragningen som finns på denna sida http://www.leopoldreport.com/Obdukt.html

Jag tar också upp detta i ett tidigare inlägg,citat:"Det är ingångsöppningen efter ett icke påsittande skott. Ett påsittande skott brukar för det första lämna avtryck efter mynningen på vapnet runt kontusionsringen.

För det andra brukar det vara en viss uppsplittring av mjukdelarna här och ligger skadan, ingångsöppningen, över beniga delar så brukar det regelbundet också bli en rökgashåla under hudytan för då följer gaserna med in under skinnet och blåser upp mjukdelarna. Sådant finns icke här.

Det brukar också finnas koloxidmissfärgningar av mjukdelarna, med klarare rödfärg. Det finns heller inte här. Det är inte ett påsittande skott. Men från detta kan man inte säkert säga om det är ett närskott eller ett fjärrskott.

Skillnaden på närskott och fjärrskott är det ju om krutstänken når fram till hudytan eller inte och beroende på vilket vapen det är så rör det sig om från 60 cm till 1,20 ungefär. Det ligger i det området något så när. "slutcitat.

Alltså det är INTE skott från det avståndet som du anger,ett s.k påsittande skott.

Nej Björkman ser puffar slå in i OP,då han hör skott så vrider han sig runt för att se vart skottet/en kommer ifrån,det finns uppgifter om två snabba skott och sedan ett till,LP säger t.ex först att det är tre skott.Björkman ser just då INGET vapen hos den man som LOP går med.Men det står lite olika i textutskrift från Björkmans förhör,i sammanställning av bandat förhör finns nyansskillnader.

Ja, Delsborn ser också eldsflammor från vapnet,men som vi var inne på i det utvecklade alternativa scenariot så drar den man som gick med LOP sitt vapen,ett vådaskott??.

Ja det är riktigt att kvinnligt vittne ser EN man som står nära LOP stoppa ned vapen innanför rocken.Men hon har aldrig sett denne i skottögonblicket.

Jag vet att det är lätt att driva iväg,men jag har själv beskrivit detta tidigare om GM rörelse som du,men som jag skrev i inlägget innan detta så var vi inne på ett utvecklat scenario som bygger på fakta i vittnesbeskrivning(lösa trådar som irriterar),eftersom det finns tveksamheter angående både LP och Björkmans "ljudupplevelse".

Båda borde ju rent av skitit på sig,har du hört skott från Magnum ?Om inte gå in på youtube skriv in Magnum så finns massor med videos om skott från detta vapen,lyssna så kommer du att förstå.

Björkman säger sig vrida sig runt för att se vart skottet kommer ifrån.Därför måste vi ha två alternativ att diskutera utifrån.

Det här var lite för idag ,du "Vicius Edd "är mer än välkommen in med vad annat intressant som du hittar,men var noga med läsningen.
Senast redigerad av zorze 2009-02-12 kl. 06:23. Anledning: korr
Citera
2009-02-12, 09:37
Medlem
TinFoilBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLocks
En sak till jag har reagerat på är hur tusan visste L.P att dom skulle släpa in en alkoholist i konfrontationsförhöret (C.P).

L.P första ord när dom radat upp sig i nummerordning är
-det ser man vem som är alkoholist. Vem hade talat om det ?

Hej Caps,

Det ska ha varit åklagaren som innan förhöret meddelat Lisbet att den misstänkte var alkoholiserad. (Inuti Labyrinten, Palmekommissionen?)

Hittade förresten denna artikel när jag googlade konfrontationen:

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/helleklein/article39091.ab

En i min mening sorglig artikel, får känslan av en tjock dimridå. Men den kan var intressant om mordet en dag blir uppklarat som ännu en pusselbit. Intressant är hur Ulf Dahlstens namn hela tiden dyker upp i periferin till mordet.

För den med lite humor är mordet redan avklarat:

http://blogg.passagen.se/wandus/entry/thomas_quick_erk%C3%A4nner_mordet_p%C3%A5
Citera
2009-02-12, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLocks
L.P hade talat om för en arbetskamrat att dom skulle göra ett biobesök på kvällen.
Det märkliga tycker jag är att biobesöket blev väl bestämt sent på kvällen ?
.

Det här är graverande uppgifter om de stämmer.

Zorze :Om jag förstår rätt...tyder dokumenterad skottskada snarare på ett skott från avstånd än på ett närliggande, påsittande skott.

Det är nog så att för att mörka bort den "tredje mannen " som LOP traffade var man tvungen att göra honom till mördaren.

Det ser faktiskt inte bättre ut.
Senast redigerad av rattelsnake 2009-02-12 kl. 12:21.
Citera
2009-02-12, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake

Vore intressant om LR och Uddis(S) kunde försöka omvärdera alla sina kunskaper utifrån detta perspektiv och hitta ett alternativt scenario.
Kan den kula som bröt av kvisten komma från personen som Palme mötte?
Eller från en skytt från avstånd?
Kulorna passar ju även vissa gevärstyper vill jag minnas.
Ett stressat skott innan denne person insåg katastrofen och flydde fältet?

Jag är villig att omvärdera mina teorier/kunskaper om någon kommer upp med en rekonstruktion av Palmemordet som visar att jag har fel. För mej räcker det inte med att säga att det kan ha gått till så här, gör en teknisk sammanställning, försök att föstå det.
Själv har jag stämt staten(1999)TR, HR och HD för att den tekniska sammanställningen inte stämmer, nerlagt i alla instanser.

Oavsett vad man tycker om OPs politik så fanns det gobitar som han stog för och som han själv levde efter, typ; att alla människor ska kunna röra sig fritt. Något som hans söner tragiskt nog inte fattat och aldrig kommer att fatta utan fortsätter att skydda ett korrupt samhälle.
Vill minnas (har ingen länk) att han skulle åka till Arlanda en gång och tog en taxi, taxin gick sönder på väg till Arlanda så han ställde sig och lifta på E4:an.
Så för mej är det inte så konstigt att LOP ville promenera hem även då det var kallt och blåsigt.

Den tekniska rekonstruktion, ögonvittnen och bibeln bevisar att det inte kan vara någon annan än Anti Avsan som har utfört mordet. Om han nu kan komma upp med en trolig förklaring till varför han står där med ett vapen i vänster hand kan jag även där omvärdera min ståndpunkt.

Palmemordet har likheter i det här mordet på Björn Söderberg.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B6rn_S%C3%B6derberg

Hälsningar från soliga och varma kaktusstaden Phoenix, Arizona.
Senast redigerad av L.R. 2009-02-12 kl. 18:53.
Citera
2009-02-12, 19:02
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious Edd
Detta hävdade han även själv efter att den värsta mediecirkusen lagt sig.

Ja, men om han var mytoman så kanske man inte bör utgå från vad han själv säger/har sagt
Citera
2009-02-12, 19:13
Medlem
Vicious Edds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Zorze :Om jag förstår rätt...tyder dokumenterad skottskada snarare på ett skott från avstånd än på ett närliggande, påsittande skott?
Tror du mer på zorze än Statens Kriminaltekniska Laboratorium?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in