Citat:
Ursprungligen postat av Vicious Edd
Hej Rattlesnake och Zorze,
Jag tycker faktiskt att ni driftar iväg lite väl långt med era spekulationer nu. Jag var tidigare inne på samma linje, att OP eventuellt mördades med ett distansskott från bil eller intilligande lokal/tak.
Det finns dock starka bevis/indikationer mot detta:
- SKL har undersökt OPs kropp samt hans rock, och har kommit fram till att skottet avlossades på 10-30cm håll.
- Det närmaste vittnet Björkman hävdar att han såg rökpuffar från GM i samband med att OP sköts.
- Taxichauffören Delsborn ser vapnet i handen på GM med egna ögon och beskriver detta redan på mordnatten som en "revolver med ovanligt lång pipa".
- Ett kvinnligt vittne ser GM stoppa ett föremål innanför rocken strax efter det andra skottet.´
Jag tror att "GM" verkligen är GM och att Palme sköts ungefär så som beskrivits av de närmsta vittnena. Jag uppmanar dock till fortsatta diskussioner och livlig fantasi, men det får finnas gränser. Det är lätt att helt tappa fotfästet när man diskuterar Palmemordet, eftersom hela utredningen stinker så unket att man får de värsta farhågor som tänkas kan...
Skandiamannen är utan tvekan skum. Man måste dock fråga sig vad som är mest troligt - att han är en mytoman a´la herr Lundin, eller att han i egenskap av högerextremist deltog i en konspiration mot OP. Jag lutar åt att han är en oskyldig förvirrad mytoman som bara vill ha uppmärksamhet. Detta hävdade han även själv efter att den värsta mediecirkusen lagt sig.
God morgon rattle,Leif D,silver janne och ni andra
Vi vet,men för vilken mytoman som officiellt är Grafiker....
1.STOPPAS PU:s GENOMSÖKNING AV HANS ARBETSRUM-med order uppifrån?
2.INGEN ÄN DENNE HAR NYCKEL TILL KONTORET.DÖRR ALLTID LÅST.
3.INTE ENS VAKTERNA PÅ SKANDIA HAR NYCKEL.
4.INTE ENS STÄDARNA FICK GÅ IN.
Läs obduktionsföredragningen som finns på denna sida
http://www.leopoldreport.com/Obdukt.html
Jag tar också upp detta i ett tidigare inlägg,citat:"Det är ingångsöppningen efter ett icke påsittande skott. Ett påsittande skott brukar för det första lämna avtryck efter mynningen på vapnet runt kontusionsringen.
För det andra brukar det vara en viss uppsplittring av mjukdelarna här och ligger skadan, ingångsöppningen, över beniga delar så brukar det regelbundet också bli en rökgashåla under hudytan för då följer gaserna med in under skinnet och blåser upp mjukdelarna. Sådant finns icke här.
Det brukar också finnas koloxidmissfärgningar av mjukdelarna, med klarare rödfärg. Det finns heller inte här. Det är inte ett påsittande skott. Men från detta kan man inte säkert säga om det är ett närskott eller ett fjärrskott.
Skillnaden på närskott och fjärrskott är det ju om krutstänken når fram till hudytan eller inte och beroende på vilket vapen det är så rör det sig om från 60 cm till 1,20 ungefär. Det ligger i det området något så när. "slutcitat.
Alltså det är INTE skott från det avståndet som du anger,ett s.k påsittande skott.
Nej Björkman ser puffar slå in i OP,då han hör skott så vrider han sig runt för att se vart skottet/en kommer ifrån,det finns uppgifter om två snabba skott och sedan ett till,LP säger t.ex först att det är tre skott.Björkman ser just då INGET vapen hos den man som LOP går med.Men det står lite olika i textutskrift från Björkmans förhör,i sammanställning av bandat förhör finns nyansskillnader.
Ja, Delsborn ser också eldsflammor från vapnet,men som vi var inne på i det utvecklade alternativa scenariot så drar den man som gick med LOP sitt vapen,ett vådaskott??.
Ja det är riktigt att kvinnligt vittne ser EN man som står nära LOP stoppa ned vapen innanför rocken.Men hon har aldrig sett denne i skottögonblicket.
Jag vet att det är lätt att driva iväg,men jag har själv beskrivit detta tidigare om GM rörelse som du,men som jag skrev i inlägget innan detta så var vi inne på ett utvecklat scenario som bygger på fakta i vittnesbeskrivning(lösa trådar som irriterar),eftersom det finns tveksamheter angående både LP och Björkmans "ljudupplevelse".
Båda borde ju rent av skitit på sig,har du hört skott från Magnum ?Om inte gå in på youtube skriv in Magnum så finns massor med videos om skott från detta vapen,lyssna så kommer du att förstå.
Björkman säger sig vrida sig runt för att se vart skottet kommer ifrån.Därför måste vi ha två alternativ att diskutera utifrån.
Det här var lite för idag ,du "Vicius Edd "är mer än välkommen in med vad annat intressant som du hittar,men var noga med läsningen.