2012-09-15, 00:08
Medlem
Jag har två frågor:

1 Ska det vara så jävla svårt, rent ut sagt, att läsa och ta till sig Lisbet Palmes vittnesmål och sen begripa att hon inte ens är i närheten av att peka ut Christer Pettersson?

Klarar man inte det så bör man snarast anmäla sig till en lämplig KOMVUX-kurs i läsförståelse för något väsentligt har man ju bevisligen missat under sin skolgång.

2 Vilka är de fyra männen som flyr mordplatsen/närheten av mordplatsen strax efter mordet? Fyra olika Christer kanske...
Citera
2012-09-15, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Jag har två frågor:

1 Ska det vara så jävla svårt, rent ut sagt, att läsa och ta till sig Lisbet Palmes vittnesmål och sen begripa att hon inte ens är i närheten av att peka ut Christer Pettersson?

Klarar man inte det så bör man snarast anmäla sig till en lämplig KOMVUX-kurs i läsförståelse för något väsentligt har man ju bevisligen missat under sin skolgång.

Hon pekade ut Chrille som mördare och hon pekade ut rätt man. Frågor på det?
Citera
2012-09-15, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Man kan inte se det på något annat sätt än att du måste vara väldigt desperat inför de spår som celebriteter som LGWP, Borgnäs och Jallai samt Wall och tidigare polisspårsteoretiker kring Proletären funnit intressanta var för sig.
Vad menas här?
Citera
2012-09-15, 05:40
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne01
Vad menas här?
Trots alla desinformationsplanteringar så lever "polisspåret"...kvar som del i komplotten
Citera
2012-09-15, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theseglorydays
Hon pekade ut Chrille som mördare och hon pekade ut rätt man. Frågor på det?

Ja, en fråga: Har du anmält dig till KOMVUX än?
Citera
2012-09-15, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxx08
Min kontakt med PU har bara sträckt sig till att använda ett papper och en penna och ett frimärke. Inget annat. Vad har du själv bidragit med till PU då? Du kanske i vanlig ordning inte vill svara på min fråga? Så du buntar ihop mig med Donald Forsberg och Gunnar Ekberg? Ja, sämre herrsällskap än de båda herrarna kan man säkert hitta här på jorden. Till exempel ditt..

Hur mycket svammel och OT kan man häva ur sig? Detta är inte en chatt eller datingline där man kan hålla på och käcka sig för att få ragg. Har gubben blivit impotent och ägnar sig åt fiske istället för kärlek? Använd då rätt kanaler för det. Detta är en någorlunda seriös tråd under ämnet Palmemordet som systematiskt saboteras av dig med trams fantasier. personliga anekdoter, personangrepp och OT.

När det gäller sakgörhållandena har t ex Donald själv berättat om att det var SSI som gett honom olika uppdrag. Han har tydligen insett att man måste se om sitt eget hus men bör nog gå ett steg till. Många talar och många vill ha detta utrett. T ex Ekberg och andra kanske borde ta dennes exempel och börja sjunga innan drevet går!

Valet är enkelt. Kontakta någon av de som gräver. Wall, Jallai, Borgnäs, GW eller mig efter tycke och smak. Ett annat alternativ kanske kan vara Proletären. Valet är fritt. Var kan man ha störst chans att bli hörd av någon som förstår att inte gräva i allt. Börjar man lyfta på stenarna här så kommer man att hitta samband med andra saker som uBåtskränkningar och frameupen av Ströberg etc. De som vet förstår nog vad jag syftar på.
Citera
2012-09-15, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxx08
SÄPO tycks ha "satt dit" flygofficeren Bertil Ströberg 1983. Och hans chefer molteg.

Om du inte passar dig tar jag kanske upp det ämnet seriöst i den tråd det hör hemma så kan vi gräva i vem som satte dit Ströberg på vems uppdrag och i vilket syfte.

Du måste sluta med sådana här svepande sanningsrörelsekausalitetsresonemang för att försöka svartmåla "motståndet" istället för att bemöta välgrundade sakargumentationer. Kan du inte argumentera lite smartare kanske du skall avstå då du gör mer skada än nytta och motiverar fler att bidra med sitt i att avslöja de verkliga händelserna och sambanden.

Uppfattningen att om du inte har några bra argument så skrik högt och skjut budbäraren är inte giltig. Inte här... inte någonsin.
Citera
2012-09-15, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Ja, en fråga: Har du anmält dig till KOMVUX än?

Föstår din frustration men dras inte med i svammel och OT för mycket
Citera
2012-09-15, 08:52
Bannlyst
Citat:
Om du inte passar dig tar jag kanske upp det ämnet seriöst i den tråd det hör hemma så kan vi gräva i vem som satte dit Ströberg på vems uppdrag och i vilket syfte.

Du måste sluta med sådana här svepande sanningsrörelsekausalitetsresonemang för att försöka svartmåla "motståndet" istället för att bemöta välgrundade sakargumentationer. Kan du inte argumentera lite smartare kanske du skall avstå då du gör mer skada än nytta och motiverar fler att bidra med sitt i att avslöja de verkliga händelserna och sambanden.

Uppfattningen att om du inte har några bra argument så skrik högt och skjut budbäraren är inte giltig. Inte här... inte någonsin.

Jag är inte det minsta intresserad av något grävande i Ströbergfallet från din sida. Det fallet är helt uppklarat för min, och många andras, del. Flygofficeren Ströberg övergavs och offrades av svenska staten när han skadades svårt på slagfältet mellan NATO och WP som också utspelade sig på svenskt territorium. Detta är min fasta övertygelse och den går icke att rubba. Ströberg stod naturligtvis på NATO:s sida precis som demokraten och liberalen Olof Palme gjorde. Palme visste att Sverige inte var ett neutralt land och det visste också ryssarna. Palmemordet ska ses utifrån ljuset av hans förestående Moskvaresa. Men jag tror inte att det var det "officiella" WP som var involverat i MOP, utan folk som hade intresse av att behålla Sovjetmakten intakt och oförändrat, eftersom dessa människor hade mer att förlora än att vinna på ett sovjetiskt sönderfall och förändrad världskarta. Så tror jag.

https://plasthimmel.wordpress.com/2012/04/04/bertil-stroberg-ett-bondeoffer-i-kalla-kriget/
Senast redigerad av Flaxx08 2012-09-15 kl. 09:07.
Citera
2012-09-15, 08:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Hur mycket svammel och OT kan man häva ur sig? Detta är inte en chatt eller datingline där man kan hålla på och käcka sig för att få ragg. Har gubben blivit impotent och ägnar sig åt fiske istället för kärlek?

Hm .. Lågt, Boboslacke. Orka ..
Citera
2012-09-15, 09:00
Medlem
Ja, så har jag sett Palme-filmen. Det är verkligen bara en halv bild som visas. Möjligen kommer programmen vid juletid i TV att ge en mera komplett bild av Palme och tiden då han verkade.

Det enda jag regerade på var Pierre Schories reflektion då Palme valdes till stadsminister efter Erlander 1969: "Hoppas dom inte skjuter honom". Den naturliga följdfrågan "vilka dom?" ställdes inte.

Det framgår också tydligt att Palme körde fram Löntagarfonderna mot sin övertygelse; för dem som tror något annat.

Områden som inte berörs: Kalla kriget, Ubåts-frågan, Officersupproret, Vapenaffärerna, Medling Iran-Irak, Kärnvapenfri zon, Nato-relationen, Moskva-resan, Mellanöstern-frågan, Apartheid i Sydafrika, Harward-affären, Kvinno-affärerna.

IB och Geijer-affären berörs ytligt.

Ja, det är säkert så att denna film har godkänts av olika instanser. Kanske är den viktig att se för att notera vad som inte berörs.

Men - den är ett intressant tidsdokument och trots allt sevärd.
Citera
2012-09-15, 09:01
Medlem
PeoFallmos avatar
Var det någon som såg filmen om OP igår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in