Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Jag säger inte kategoriskt att du har fel för jag vet lika lite som du. Men det är väl inte speciellt mycket som pekar åt det hållet än gissningar och spekulationer. OP fanns på mer än 25 dödslistor samt att man har det allmänna hatet plus militären och polisen där han ej stod högt i kurs. Så utifrån enbart spekulationer så går det att skapa vilket scenario som helst. Och det scenariot blir då djupt färgat av ens ideologi , erfarenhet och andra högst objektiva tankegångar. Underhållande men nog långt ifrån sanningen. Eller så kan man läsa allt som skrivits och försöka notera alla svallvågor som blir i kölvattnet runt diverse utredningar och sen helt enkelt försöka skapa sig en helhets bild och lägga pusslet så gått det går. Förmodligen omöjligt utan insyn i allt hemligstämplat material samt med all desinformation som pågår. Men för de flesta så är det bara för nöjesskull och man får arbeta med de verktyg man har. Mina slutsatser hamnar iallafall väldigt långt ifrån dina

Ja, det gör inte mig det minsta om dina slutsatser hamnar långt ifrån mina. Det är som det ska vara. Precis som du säger så tror jag att egna erfarenheter och även "tyckanden" gör att man drar sina egna slutsatser. Själv är jag nog mycket färgad av spionfallet Bertil Ströberg 1983. Vi var ju rätt många personer, inklusive f.d flygofficerskolleger till Ströberg, som tyckte att rättsväsendet (Med KG Svensson i spetsen) och SÄPO agerade mycket anmärkningsvärt KONSTIGT i just det fallet. Ströbergfallet kan, om inte annat, kanske visa på hur svenskt rättsväsende och SÄPO ibland kan börja fungera om de har "kniven på strupen" av främmande makt. I Ströbergs fall Warsawapakten. Jag vet liksom du heller ingenting. Men tack och lov så lever vi i en ganska så väl fungerande demokrati och får iallafall tydligen lov av högre makter att diskutera sådana här saker med varandra. Det måste man iallafall tacka för.