2012-08-30, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Vem som inte bara har trovärdighetsproblem utan är avslöjad som lögnare är du och dina ryggdunkare. Du ljuger ihop saker för att attackera väl underbyggda uppgifter och är en debattör fullt i klass med den avklädde UTREDAREN!

Hur många gånger du än hittar på nya nedsättande epitet så har det ingen som helst saklig relevans. Du är avslöjad som lögnare och systematisk desinformatör flera gånger om.

DU har spridit okunniga lögner och desinformation om IB och SSI upprepat för att låtasas som om de vore något annat än de faktiskt var. Det kan inte finnas något annat skäl än att det är en öm tå och att du inte har några argument utan måste hitta på och när det inte fungerar tillmäta "motståndaren" egenskaper som gör att alla dennes argument är "överhoppningsbara" Det är precis så de dummaste bland sanningsrörelsetrollen gör men det fungerar inte där heller.

Varje gång du skriver sådana här faktalösa tramsinlägg gräver du dig djupare ned i din egen fantasivärld.

Jag undrar jag vem som hittar på nedsättande epitet? Du pysslar ju själv med den saken...varje gång någon nämner Jallai i någorlunda positiv bemärkelse är ju du där direkt och hackar. Din uppgift i tråden verkar ju vara att SYSTEMATISKT undergräva landsförrädarspåret och misskreditera ALLA som tycker, anser och tror att det faktiskt finns en hel del som pekar på att lösningen finns i den riktningen.

För mig, som står utanför ditt och boboslackes eviga trätande, är det ganska tydligt vem som presenterar mest fakta i sina inlägg. Det är också tydligt vem som hänvisar till sin egen farsa titt som tätt och därmed skjuter sig själv i foten ganska rejält vad gäller saklighet.
Citera
2012-08-30, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Jag har väl varken ifrågasatt dig eller sagt ett ont ord om dig.
Varför så bitsk?

Misstänker att Boboslacke känner sig trängd av okänd anledning. Då slår man ofta åt alla håll.
Citera
2012-08-30, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Jag undrar jag vem som hittar på nedsättande epitet? Du pysslar ju själv med den saken...varje gång någon nämner Jallai i någorlunda positiv bemärkelse är ju du där direkt och hackar. Din uppgift i tråden verkar ju vara att SYSTEMATISKT undergräva landsförrädarspåret och misskreditera ALLA som tycker, anser och tror att det faktiskt finns en hel del som pekar på att lösningen finns i den riktningen.

För mig, som står utanför ditt och boboslackes eviga trätande, är det ganska tydligt vem som presenterar mest fakta i sina inlägg. Det är också tydligt vem som hänvisar till sin egen farsa titt som tätt och därmed skjuter sig själv i foten ganska rejält vad gäller saklighet.

Du citerade möjligen inte fel person här nu? Eller har Boboslacke också snackat om sin farsa? Det har jag missat fullständigt.
Citera
2012-08-30, 10:11
Medlem
Feedback66s avatar
Ska bli intressant. Tills dess lär det väl tyvärr bli några varv till med grekiska söner, kometer och Bertil Ströberg.

Citat:
Upptagen just nu men lite längre fram kommer jag att avslöja fler detaljer som kan knyta ihop säcken kring sambanden och räta ut frågetecken om olika iakttagelsers relevans. Knarkspan,... Holmer ,SSI AGAG personer , historik uppdrag och uppgifter samt de konkreta namnen. Barbrogruppen och Donald var ute men med vilket "uppdrag" för vems räkning? De var dock inte de enda. Knarkspan, Knattegruppen och Leon var aktiva. Hur hänger det ihop? Var finns sambanden som förklarar en hel mängd uppgifter. Varför är några av förhören med AK hemliga. osv.

När ni lekt färdigt återkommer jag
Citera
2012-08-30, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Ska bli intressant. Tills dess lär det väl tyvärr bli några varv till med grekiska söner, kometer och Bertil Ströberg.

Men vad väntar isåfall Boboslacke och Jallai på?! Det är väl bara för dem att tala direkt ur skägget? Här och nu i detta forum eller via Jallais blogg eller Kvällspressen? Vad är deras problem? Har man sagt A får man banne mig säga B också och inte hålla på och tramsa med diverse insinuationer.
Citera
2012-08-30, 10:22
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Gåtor???

Det är inte svårt att hitta om man är normalbegåvad. Vem skapade Basebolligan? Vem slog sönder knarkspan och byggde sin egen organisation med bland annat folk därifrån? Vad var Knattegruppen? Börja där! Ställ frågor forska vidare.

Ibland får ni fan tänka lite själva och kanske forska lite seriöst istället för att dras in i tramsiga spekulationer.. med rena fantasitroll.

Ja det var Holmèr, men vad är din poäng? Att Holmèr skulle vara anstiftare? Skulle inte tro det, de var personliga vänner genom Ebbe C.
Palme blev som sagt erbjuden information han inte kunde tacka nej till, men han kunde inte ha med sitt livvaktsskydd då uppgiftslämnaren då inte skulle ge sig till känna, han ger dem då ledigt och ber då sin gamle vän Holmèr om att ordna detta. Han sätter ihop en grupp från sin gamla "liga" för detta ändamål. För att dölja sin inblandning i detta arr säger han sen att han ska till borlänge för att delta i Vasaloppet på söndagen. Han ger sina underordnade numret till borlänges polisdistrikt, men när de sen försöker få tag på Holmer säger borlängepolisen att de inte vet att Holmèr ska vara där. Holmèr säger sen att han får reda på att mordet skett på hotellet i Borlänge, ett hotell där ingen har sett honom, han är inte inskriven där och senare visas ett kvitto upp som bevis på att han varit där, men kvittot är påskrivit av en personal som bevisligen inte var i tjänst den dagen, dessutom är kvittot daterat 28/2 inte 1/3. Rolf Dahlgren säger ju att han körde förbi mordplatsen strax efteråt med Holmer, möjligen för att begrunda resultatet av det hemliga arrangemanget.
Citera
2012-08-30, 10:37
Medlem
HH var inbokad för att köra vasaloppet sedan lång tid. Han åkte varje år. Sen måste han vara världens kallaste person. Ska vara med för att övervaka OP men när det istället blir så att OP blir mördad så säger han lugnt till sin chaufför att bara glida förbi platsen.
Citera
2012-08-30, 10:44
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
HH var inbokad för att köra vasaloppet sedan lång tid. Han åkte varje år. Sen måste han vara världens kallaste person. Ska vara med för att övervaka OP men när det istället blir så att OP blir mördad så säger han lugnt till sin chaufför att bara glida förbi platsen.

Ja gamle Hasse var ju inte känd för att hålla sej till sanningen, till Åsheden som skulle få rätten till historien säger han en sak, sen i sin egen bok beskriver han samma händelser på helt andra sätt, han utpekar vittnen med deras riktiga namn och passar dessutom på att förlöjliga de vittnen som inte backar upp honom, hederlige Hasse det. Minns bara hans arbetsmetoder i härvan med sjukhusspionen där han och Ebbe skriver en fullkomligt påhittad rapport helt utan grund med full uppbackning av OP!
Citera
2012-08-30, 10:57
Medlem
HH kan ju vara inblandad utan att vara anstiftare. Kanske någon vänder sig till honom och säger att nu måste OP bort innan Moskvaresan. Det har pratats om ett ev. biobesök i helgen. Det är den perfekta tidpunkten att slå till. Men för att kunna ha ryggen fri från alla håll och kunna lägga ut de dimridåer som krävs så behöver vi dig och Ebbe. Alla vet att du åker vasaloppet den helgen så finns ingen risk för att du blir misstänkt för inblandning. And we don´t take no for an answer... Skulle förklara varför man får känslan hela tiden att HH vill säga något men inte kan. Han har redan under första presskonferensen sagt att mordvapnet är en 38:a. Gud vet vad han kommer hitta på nästa gång vi får sätta in två av våra killar som livvakter till honom så han inte tar några fler snesteg.

Rena gissningar från min sida men åtminstone troligare än att OP och Ströberg har drivit en Grekisk krog tillsammans på Halleys komet
Citera
2012-08-30, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Lite lustigt att du orkar med att posta härinne där ungefär en annan person lyssnar och applåderar det du säger. Ingen annan tror ju på dina fantasier om CP så varför fortsätta

Jag är övertygad om att vi är många som delar Grandiosos övertygelse, och som både läser och applåderar hans inlägg. Det faktum att vi är ganska osynliga här, behöver ju inte betyda att vi inte finns. Keep up the good work Grandis!
Citera
2012-08-30, 11:22
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Nä det är bara fria fantasier som försöker skapa en egen logik som inte är uppbackad.

Ungefär som att det statistiska sambandet att möjlkkonsumtionen är större i områden med hög ungdomskriminalitet skulle ge slutsatsen att mölk gör ungdomar kriminella.

Men vad skall man göra om man inte har medel eller kunskaper nog att lista ut det?

Börja med att fråga dig vem som skapat och kontrollerade knarkspan. Vems baby var det?

Knarkspan skapade Hans Holmer sedan han splittrat den mycket framgångsrika Huddingegruppen, som rullat upp skomakarligan i 81-82. I det sammanhanget kan det som skedde Huddingegruppens åklagare Jerry Martinger vara intressant.

Även Baseballigan var en av Holmers skapelser
Citera
2012-08-30, 11:35
Medlem
mvagrippas avatar
Knarkspans chef , KG Olsson, hade tillsammans med SÄPOs Alf Karlsson och borgarrådet Inger Båvner tipsats om ett förestående attentat mot OP av Jovan von Birchan. Ingen av dessa agerade för att varna Palme.

I och med att Knakspan jobbade under mordkvällen tycker jag man kan utgå ifrån att de hade Span på Sigge Cedergren. Tycker det tidiga tillslaget mot Oxen på mordkvällen visar detta .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in