2012-08-30, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonavera
Kan hända att jag har fel,men om den vältalige VG var utsedd att sälja pappren t OP så ser jag det inte som omöjligt att OP gick på det.

Det är så dumt att man baxnar. Det är sådant som händer när man fantiserar utan att ta reda på fakta.

Vad skulle motivet vara till att OP skulle stjäla eller köpa sitt eget överklagande som han just skickat in!???? Enda tänkbara syftet med den händelsen är att någon trodde sig sabotera för OP genom detta så att han inte skulle ha ett registrerat överklagande inom rätt tid och därmed inte skulle kunna få rätt i högre instans.

Att sedan fantisera vidare utifrån detta leder bara djupare ned i mörkret och förvirringen

Jag har noterat den ovanliga aktiviteten efter att jag lagt ut lite mera ingående beskrivningar om verkliga förhållanden som alla pekar klart och tydligt i en och samma riktning. Spår och idéer i alla möjliga fantasifulla riktningar dyker upp med vindens hastighet men inte en enda kommentar kring det jag skrivit. Som så många gånger för blir det aktivitet att dränka vettiga uppgifter i en flod av oinsatt trams. Det hände när uddis skrev om det vapentekniska och det hände efter GW och Efter Jallais bok... före Walls bok var släppt osv.

Mönstren är tydliga och återkommande. Låt er ej dras med för att dränka de som vet vad de talar om i oinsatt gissande hit och dit.

Som historien har visat fungerar det inte heller som taktik. Uddis diskussion kring vapen är mer aktuell och trovärdig nu än någonsin.

Upptagen just nu men lite längre fram kommer jag att avslöja fler detaljer som kan knyta ihop säcken kring sambanden och räta ut frågetecken om olika iakttagelsers relevans. Knarkspan,... Holmer ,SSI AGAG personer , historik uppdrag och uppgifter samt de konkreta namnen. Barbrogruppen och Donald var ute men med vilket "uppdrag" för vems räkning? De var dock inte de enda. Knarkspan, Knattegruppen och Leon var aktiva. Hur hänger det ihop? Var finns sambanden som förklarar en hel mängd uppgifter. Varför är några av förhören med AK hemliga. osv.

När ni lekt färdigt återkommer jag
Senast redigerad av boboslacke 2012-08-30 kl. 09:19.
Citera
2012-08-30, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
I den teori jag kallar "det alternativa polisspåret" har någon kontaktat OP för att ge OP information av något slag, denne man vill att det ska ske på "neutral mark" och utan en massa livvakter. OP är inte dum utan ett team civilt klädda poliser sätts ihop för att på avstånd, för att ge sken av att OP är ensam, spana på OP och vid ev farlighet ingripa. Det är alltså dessa WT-män som observerats av allmänheten. En av dem står vid Skandiahuset-Dekorima (ev AA) och när OP lämnar Grand får (ev AA) ett anrop att OP är på gång. DÅ avlägsnar sig (ev AA) för att möjliggöra ett möte. Detta sker ca 5 min innan mordet. Sen skjuts helt plötsligt OP ner och GM flyr OCH kommer undan! Vad mötet egentligen handlade om är det troligtvis ingen som vet, jag tror att anledningen till mötet bara var ett lockbete av någon men motivet till mordet är något annat och GM är INTE den som kontaktat OP om möte, den personen är "bara" ett ombud. DETTA är anledningen till mörkläggningen i fallet-INTE för att skydda GM/Gruppen bakom GM utan att dölja polisens sätt att hantera händelsen, det är därför man ändrat på händelseförloppet, hur ska man kunna driva en seriös utredning när den som ska leda den som första åtgärd ändrar på det som skedde på plats.
Stämmer det här förklarar det ganska mycket.
Citera
2012-08-30, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det är så dumt att man baxnar. Det är sådant som händer när man fantiserar utan att ta reda på fakta.

Vad skulle motivet vara till att OP skulle stjäla eller köpa sitt eget överklagande som han just skickat in!???? Enda tänkbara syftet med den händelsen är att någon trodde sig sabotera för OP genom detta så att han inte skulle ha ett registrerat överklagande inom rätt tid och därmed inte skulle kunna få rätt i högre instans.

Att sedan fantisera vidare utifrån detta leder bara djupare ned i mörkret och förvirringen

Jag har noterat den ovanliga aktiviteten efter att jag lagt ut lite mera ingående beskrivningar om verkliga förhållanden som alla pekar klart och tydligt i en och samma riktning. Spår och idéer i alla möjliga fantasifulla riktningar dyker upp med vindens hastighet men inte en enda kommentar kring det jag skrivit. Som så många gånger för blir det aktivitet att dränka vettiga uppgifter i en flod av oinsatt trams. Det hände när uddis skrev om det vapentekniska och det hände efter GW och Efter Jallais bok... före Walls bok var släppt osv.

Mönstren är tydliga och återkommande. Låt er ej dras med för att dränka de som vet vad de talar om i oinsatt gissande hit och dit.

Ehhh... eftersom du själv är så nära förknippad med jallaikonsortiet (gamla räv-SÄPO) så har du liksom lite trovärdighetsproblem. I varje fall i mina ögon. Ta för all del inte illa upp bara för att jag säger det nu.

PS: jag fick förresten mail från en vänlig själ häromdagen. Han skickade blanda annat en låt av Bengt Sändh. "Polisens firmafest". Det finns en textrad där som var lite intressant tyckte jag och som handlade om Holmér och hans mullvad. Fanns det en mullvad vid SÄPO vid den här tiden? Det kan säkert du svara på, du som vet hur allting var.

http://www.youtube.com/watch?v=85OYQjqfw8Q

Och när jag ändå har dig, SÄPO-Bobo, på tråden igen. Jag har funderat så himla mycket över varför SÄPO "råkade begå ett misstag" som SÄPO själv förklarade händelsen, genom att gripa flygofficeren Bertil Ströberg på bar gärning istället för att såsom gängse spionrutinerna föreskrev, sätta honom under bevakning och därmed kunna avslöja en större spionhärva om nu någon sådan ens fanns? Varför? Varför? Varför? I min inskränkta och dumma värld SER DEN HÄNDELSEN UT som att SÄPO hade något att dölja, ville jävlas med Flygvapnet alternativt skyddade ryska KGB. Vem FAN var Sven Roland Larsson på SÄPO? Förutom att vara PG Näss medarbetare som signaturen "Heheho" påstod härförleden?
Senast redigerad av Flaxx08 2012-08-30 kl. 09:53.
Citera
2012-08-30, 09:23
Medlem
Dimaks avatar
Tror att mordet var inside jobb av SÄPO!
Citera
2012-08-30, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue

Nä det är bara fria fantasier som försöker skapa en egen logik som inte är uppbackad.

Ungefär som att det statistiska sambandet att möjlkkonsumtionen är större i områden med hög ungdomskriminalitet skulle ge slutsatsen att mölk gör ungdomar kriminella.

Men vad skall man göra om man inte har medel eller kunskaper nog att lista ut det?

Börja med att fråga dig vem som skapat och kontrollerade knarkspan. Vems baby var det?
Citera
2012-08-30, 09:28
Medlem
Citat:
Nä det är bara fria fantasier som försöker skapa en egen logik som inte är uppbackad.

Ungefär som att det statistiska sambandet att möjlkkonsumtionen är större i områden med hög ungdomskriminalitet skulle ge slutsatsen att mölk gör ungdomar kriminella.

Men vad skall man göra om man inte har medel eller kunskaper nog att lista ut det?

Börja med att fråga dig vem som skapat och kontrollerade knarkspan. Vems baby var det?
Har liksom ingen insyn i det. Berätta gärna i stället för att tala i gåtor
Citera
2012-08-30, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxx08
Ehhh... eftersom du själv är så nära förknippad med jallaikonsortiet (gamla räv-SÄPO) så har du liksom lite trovärdighetsproblem. I varje fall i mina ögon. Ta för all del inte illa upp bara för att jag säger det nu.

Vem som inte bara har trovärdighetsproblem utan är avslöjad som lögnare är du och dina ryggdunkare. Du ljuger ihop saker för att attackera väl underbyggda uppgifter och är en debattör fullt i klass med den avklädde UTREDAREN!

Hur många gånger du än hittar på nya nedsättande epitet så har det ingen som helst saklig relevans. Du är avslöjad som lögnare och systematisk desinformatör flera gånger om.

DU har spridit okunniga lögner och desinformation om IB och SSI upprepat för att låtasas som om de vore något annat än de faktiskt var. Det kan inte finnas något annat skäl än att det är en öm tå och att du inte har några argument utan måste hitta på och när det inte fungerar tillmäta "motståndaren" egenskaper som gör att alla dennes argument är "överhoppningsbara" Det är precis så de dummaste bland sanningsrörelsetrollen gör men det fungerar inte där heller.

Varje gång du skriver sådana här faktalösa tramsinlägg gräver du dig djupare ned i din egen fantasivärld.
Citera
2012-08-30, 09:38
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, men herre jävlar...
Är du helt oinsatt?
Utpekanden i mängder. Ett hundraprocentigt säkert sådant av det viktigaste vittnet.
Nämligen fru Palme då. Och sen travas det på hög med andra som är mycket säkra på
att det var CP som var i farten på Sveavägen. Ska vi underkänna allihop vittnesmålen
bara för att göra konspirationsnissarna nöjda och belåtna, så att de får fortsätta
spinna på trådar som går sönder så fort man snuddar vid dem?

Man går väl inte till åtal om man inte har ordentligt på fötterna från början och det hade
man här. Även om det kunde varit stabilare på vissa punkter.
Och en teknisk bevisning i form av ett omhändertaget vapen hade ju förstås underlättat
hela processens genomförande mot en fällande dom i alla jävla instanser som går att
uppbringa.

Christer har sedan själv erkänt mordet i omgångar. Inte för inte hade han medfödda
skådespelartalanger och tjusades av strålkastarljuset i press och tv, så han förstod att
spela upp en slags show och fick rundlig ekonomisk ersättning för sina pajaskonster
som bekant, men mot slutet av sitt liv i vetskapen om att hans tid var utmätt - han var
helt sönderkörd inombords av det mångåriga, hårda missbrukandet - ville han sätta
ordentlig punkt en gång för alla när det gällde Palmehistorien.
Ett bokslut med ett fullständigt erkännande av mordet, vilket skulle ske i samarbete
med Gert Fylking i ett gemensamt projekt i bokform.

Nu blev det inte så tyvärr, fast ett ganska rejält erkännande blev det ju ändå som
Fylking publicerade i samband med Petterssons död.

Case Closed!

Jaså det.... jag tyckte du skrev FAKTA....
I själva verket är det ju så att det inte finns några som helst "FAKTA" att CP är inblandad. Det finns vittnesmål till CP:s fördel, bla vid perrrongen i Märsta och senare i Rotebro precis som CP säger och detta var inga vänner till CP som "ställde upp", snarare tvärt om, men då de tillhörde samhällets bottenskikt togs deras ord som inget värda. De var heller inte kända som lögnare. Intressant då hur Roger Ö & Sigge C blev behandlade av polis som världens bästa sanningsvittnen, de som båda var notoriska lögnhalsar. Det finns ingen som sett CP på mordplats, det är bilder som "växt" fram efter hand, LP säger till Åke Rimborn på Sabb att hon inte sett mannens ansikte, i "förhör" dagen efter säger hon fortfarande att hon inte sett ansiktet. 24 Mars säger hon i samtal med H Holmèr, hemma hos Ebbe Carlsson för övrigt, att hon kan ge en beskrivning av mannen, men den stämmer ju inte helt 100 på CP, snarare klockren beskrivning av Anders B. CP dök först upp som alibivittne åt polaren Ulf, han som var hemma CP under kvällen, då tips kommit in om Ulf. Senare blev förhållandet det motsatta men Ulf sade i rätten senare att han trots polisens kraftiga påtryckningar inte kunde säga under ed att CP kom hem senare än vad han egentligen gjorde. I tingsrätten fälldes CP av nämndemännen men de 2 lagkunniga ville fria, FAKTA är att alla de lagkunniga i alla instanser, 2 i Tingsrätt, 5 i Hovrätt, 4 i HD säger att fallet håller inte OCH att LP:s vittnesmål går inte att lita på. LP blev förd bakom ljuset först av Hans Holmer sen av åklagarna att på falska grunder och medveten manipulation av henne att peka ut CP. Sen finns det ingen Grandman, faktum är att av de ca 700 pers som befanns utanför Grand efter filmen, biobesökare och flanörer, är det bara Mårten som säger att någon EV följt efter OP & L. Det är ingen som följt efter OP på det sätt som beskrivs, det är en efterkonstruktion för att passa teorin om "den ensamme galningen". Mördaren har stått på mordplatsen redan före eller i samband med att OP lämnar Grand. Inte bara det, han visste redan innan att OP skulle vara på östra sidan av Sveavägen, tyder på rejäl planering och inget som skedde i "stridens hetta". Spanarna vid Sigges lägenhet har inte heller sett CP.
Citera
2012-08-30, 09:42
Medlem
Citat:
Har liksom ingen insyn i det. Berätta gärna i stället för att tala i gåtor

Gåtor???

Det är inte svårt att hitta om man är normalbegåvad. Vem skapade Basebolligan? Vem slog sönder knarkspan och byggde sin egen organisation med bland annat folk därifrån? Vad var Knattegruppen? Börja där! Ställ frågor forska vidare.

Ibland får ni fan tänka lite själva och kanske forska lite seriöst istället för att dras in i tramsiga spekulationer.. med rena fantasitroll.
Citera
2012-08-30, 09:53
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Ja visst gör det, jag fick först denna ide av Gunnar Wall efter en tids mailande med honom och jag blev faktisk ganska tagen av insikten att det kan förhålla sig så. Jag var själv insnöad på det "gamla vanliga" polisspåret länge, men det tar ett tag att smälta in denna teori men sen framstår en hel del obegripligheter, lögner och motsägelser helt plötsligt möjliga att förklara!
Citera
2012-08-30, 09:58
Medlem
Citat:
Gåtor???

Det är inte svårt att hitta om man är normalbegåvad. Vem skapade Basebolligan? Vem slog sönder knarkspan och byggde sin egen organisation med bland annat folk därifrån? Vad var Knattegruppen? Börja där! Ställ frågor forska vidare.

Ibland får ni fan tänka lite själva och kanske forska lite seriöst istället för att dras in i tramsiga spekulationer.. med rena fantasitroll.
Jag har väl varken ifrågasatt dig eller sagt ett ont ord om dig.
Varför så bitsk?
Men tack för tipset åt vilket håll jag skall kolla
Senast redigerad av Oraneandblue 2012-08-30 kl. 10:05. Anledning: Tillägg
Citera
2012-08-30, 10:03
Bannlyst
Citat:
Gåtor???

Jag misstänker starkt att både Hans Holmér och Bertil Ströberg kommer att få fullständig upprättelse med tiden när sanningen kommer fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in