Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det är inte en tro det är ett faktum som vem som vill kan konstatera. Du är själv ett alldeles lysande exempel på de som stödda av ryggdunkande oneliners babblar utan att tillföra något av värde med enda uppgift att osakligt sabba all seriös diskussion och attackera andra med olika anklagelser och saker tagna ur luften.
Tråden var i princip död länge innan landsförrädarspåren tog form men sedan dess har det från första sekund varit en strid ström av oseriösa och manipulativa attacker mot samma mål av samma NIC. Mönstren går inte att missa.
Tråden var i princip död länge innan landsförrädarspåren tog form men sedan dess har det från första sekund varit en strid ström av oseriösa och manipulativa attacker mot samma mål av samma NIC. Mönstren går inte att missa.
Jag känner mig varken desperat eller oroad av att tokteorier som landsförrädarspåret eller att ett nyupplivat CP-spår dammas av och sprayas med färskdoft och läggs upp på bordet, snarare grips man ju av en lätt förstämning ..
Känner inte till om en död palmetråd och lanseringen av Jallais pojkromaner sammanföll tidsmässigt, men det skulle i så fall vara en händelse som ser ut som en tanke; en död palmetråd och en smula kreativt författande har ju viss förutsättning att bli lukrativt om man lyckas skapa intresse för just det scenariet. Men klart är ju att landsförrädarspårets syfte inte är att sprida kunskap om mordet på Olof Palme utan att sprida böcker om mordet över landet.
Citat:
Det finns många saker att i dagens läge lägga till listan av avföringsbara spår och teorier. Sydafrikaspåren. Polisspåret, Diamantspåret, CP spåret (ja till och med alla ensam galningspekulationer) Mötesscenarion, GH.
Tiden har tagit ut sin rätt och avslöjat ihåligheten.
Tiden har tagit ut sin rätt och avslöjat ihåligheten.
Kan jag hålla med om.
Citat:
Kvar står att allt fler tunga och etablerade debattörer och källor hamnar i det som återstår och utkristalliserats. Tidigare Palmeutredare hårt knutna till CP teorin, och höga jurister aktiva i saken har bytt sida de senaste åren
Att Palmeutredare och höga jurister bytt en felaktig teori mot en annan hjälper väl knappast upp MOP-situationen, eller hur.
Citat:
Redan strax efter mordet hade Säpo konstaterat att det förekommit övervakning av OP ..
Det förekom även "övervakning" av OP ganska lång tid före mordet, nämligen i form av avlyssning av Palmes bostadstelefon vilket jag skrev tidigare.
Senast redigerad av MBoudine 2012-08-15 kl. 13:17.
Senast redigerad av MBoudine 2012-08-15 kl. 13:17.
Men för min egen del är det fullkomligt egalt om Olof Palme mördades av Öst eller Väst - av en ensam galning, eller av flera. Eller av palmehatare i största allmänhet. Jag tror obetingat på ekonomimotivet som grund för mordet och jag håller mig till den teorin. Det är alldeles sant.