2012-08-30, 15:53
Bannlyst
PS till Boboslacke: Du jämförde mig med signaturen "Utredaren" idag? Han som drev ett spår kallat "Diamantspåret"? Där både SÄPO och svensk militär ingick som en slags ingrediens i mordkakan. Han som fick sin bostad nerbränd? Och som faktiskt också avslöjade sin identitet? Jag kollade upp honom idag för att se vart han tog vägen men det sista inlägg han gjorde i Palmetråden var 120228. Märkligt va? Man kanske bör passa sig då. Tack för tipset, Bobo.
Citera
2012-08-30, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror att LP's gastande om att "det var Ustasja som gjorde det" hittills är det enda av någorlunda värde hon presterat, i övrigt har utredarnas regissörer varit behjälpliga med utpekandet av GM och hur många dessa är, osv. Lisbet tillskriver sig egenskaper som balanserad med analytisk förmåga (jag är ju psykolog) samt fotografiskt minne, men dessa goda egenskaper motsägs av den hysteriska kvinna på mordplatsen som skrek åt poliser och hjälpsamma åskådare, varav en tydligen inkasserade en dagsedel av den balanserade psykologen. Sanningen är väl att Lisbet Palme snarare betedde sig som en förgiftad apa på mordplatsen än en balanserad och analyserande psykolog med fotografiskt minne. Skada att huvudvittnet råkar vara av Lisbet Palmes sort. Hon har dock fattat att gärningsmannen inte är svensk även om Ustasja inte är detsamma som PKK. Men det misstaget må vara förlåtet.

Du är inte så lite snäll du...
Citera
2012-08-30, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Du missar ju hela poängen!! Detta är en tråd för konspirationer och alternativa teorier. Sen när blev CP en konspirationsteori eller en alternativ teori?? Grandioso är en skön snubbe/tjej som gärna får posta hur mycket han/hon vill, det jag vänder mig mot är alla skriverier om Christer Pettersson HÄRINNE. Det är ju OT...

Jaså!!! Tyvärr har det gått min näsa förbi att man inte får nämna Christer Pettersson i den här tråden. Då ber jag om ursäkt! Jag har ändå fått sagt vad jag hade på hjärtat, så nu kan jag dra mig tillbaka till anonymitetens värld igen.
Citera
2012-08-30, 16:16
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxx08
Du är inte så lite snäll du...

Citera
2012-08-30, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxx08
Ja, eftersom någon tydligen har "läckt" till Aftonbladets krönikör Cantwell att det handlar om en miljardär, så kan du göra ett personligt urval ur den här listan över vilka som var miljardärer 2011. Av ditt tips om "relationsstatus" så är det väl en släkting alt. en londonbo vi ska börja käbbla över nu istället antar jag. Men det käbblet avstår iallafall jag att delta i, eftersom jag inte riktigt tror på den här storyn. Så nu slipper ni mig. Men det är klart att jag kan ge mitt stalltips: Anders Jallais Douglas eller Finn Rausing född 1955. Den senare gjorde sig visst till ovän med en massa folk på ett jobb. Det har i och för sig också jag lyckats göra men å andra sidan är jag ingen miljardär. Och det var verkligen inte IB-farsan heller, Boboslacke.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_svenska_miljard%C3%A4rer_%282011%2 9

Bra skit!
Citera
2012-08-30, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ok ni som tror på CP som GM, ge här då en saklig beskrivning av tillvägagångssätt, händelselopp, vart han flydde, hur han kom till platsen. Sakligt ska det vara, inga personliga teorier utan f a k t a som kan jämföras med vittnesmål.

Hmm, jag tror det var ett missförstånd här. Jag menar ingalunda att CP är den skyldige utan att jag upplever (obs!) att det är många som är inne på den linjen enligt moncalisas kommentar. Samma sak vad gäller bevis vad gäller CP så är de inte korrekta bara för att det är den mest officiella versionen p g a tings- och hovrättsförhandlingarna. Jag har inte något som styrker CP-spåret som är starkare än vad som angavs i rättegångarna och är klart skeptisk mot honom som GM.
Citera
2012-08-30, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Jaså!!! Tyvärr har det gått min näsa förbi att man inte får nämna Christer Pettersson i den här tråden. Då ber jag om ursäkt! Jag har ändå fått sagt vad jag hade på hjärtat, så nu kan jag dra mig tillbaka till anonymitetens värld igen.
CP spåret passar in här eftersom det är en av svensk historias största konspiration!
Citera
2012-08-30, 17:43
Bannlyst
Men okej då om jag får lov att spåna en sista gång: OM anstiftaren var en miljardär och skytten och hans medhjälpare hämtades från västtyska PKK...VEM stod då som förmedlare av kontakten med PKK Västtyskland? Jag menar, inte ens en miljardär kan ju hitta telefonnummer till tjänstvilliga "snipers" via telefonkatalogen?

Cantwell skrev för övrigt att ärkebiskopen Werkström är en nära vän till familjen Rausing. Är inte Werkström nära vän med svenska kungafamiljen också? Har för mig att jag har läst det någon gång. Lingärde skrev ju i sitt PM att Palmes mördare utelämnade kungen när de svor sin eden "för fosterlandet". Antingen ville kanske Lingärde insinuera att mördarna var antirojalister eller så ville han kanske säga (med kryptisk underton) att mördarna utelämnade kungen av något helt annat skäl. Oavsett vad så är det kanske aningens intressant.
Senast redigerad av Flaxx08 2012-08-30 kl. 18:04.
Citera
2012-08-30, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa

Man får visst nämna CP...var så god. Men att driva tesen att det var CP som var en ensam gärningsman och posta 200 inlägg om det passar ju inte här. Det var mer min poäng...
Citera
2012-08-30, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
CP spåret passar in här eftersom det är en av svensk historias största konspiration!

Förvisso...men inte om man driver tesen att CP var en ensam galning som utförde mordet på eget bevåg. Då är man i fel tråd...tycker jag
Citera
2012-08-30, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
22 och 32 samma sak??? Man bara baxnar av sådant staplat okunnigt trams. Jag gissar att du inte varit närmare ett riktigt vapen än Lucky Luke. Förutom att jag själv hållit på med skytte i olika former sedan tidiga tonår har jag rådfrågat några av världens främsta experter för att jag inser min egen begränsning. Det borde också du göra kanske. Du är så vilse i pannkakan man kan bli när det gäller sådant här. Inte en nuffra rätt har du det är fantasier från början till slut.

Nu är ju 22an kraftigare än 32an eftersom det är en 22LONG. Jag räknar mitt 50onde tävlingsår som skytt, och är medveten om dina meriter.
Senast redigerad av professorX 2012-08-30 kl. 19:54.
Citera
2012-08-30, 20:14
Medlem
Roshambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professorX
Nu är ju 22an kraftigare än 32an eftersom det är en 22LONG. Jag räknar mitt 50onde tävlingsår som skytt, och är medveten om dina meriter.

En vanlig .32 ACP (7,65mm) har en mynningsenergi på 170 Joule.

En .22LR CCI Stinger (kraftigare laddad än din tävlingsammunition) har mynningsenergin 135 Joule.

Båda beräkningarna är gjorda för en 4-tumspipa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in