Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
Hur ser du på detta, om du ämnas vara uppriktig? Trojansk häst? Jag tänker: Du är ju insatt i sakfrågan, synnerligen aktiv etc. – vet du vad Mårten själv har sagt om saken?
Om med "sakfrågan" menas den ekonomiska elitens rädsla för löntagarfonder och vad denna rädsla kunde ta sig uttryck i har jag min uppfattning klar, och aktiviteten som faktiskt aldrig funnits tidigare tog fart när jag upptäckte tråden med anledning av 26-årsdagen. Palmemordet är för mig förenad med en känsla av sorgsenhet, fri från politiska förtecken, är ointresserad av vänster/högerskalor, men en känsla av sorgsenhet över det som drabbade OP infinner sig emellanåt när ämnet av en eller annan anledning kommer upp till diskussion.
Hm .. Du kan utgå från att jag är uppriktig PE, har aldrig försökt något annat utan känner mig bekväm med att vara uppriktig - både mot mig själv och andra.
Om vad Mårten själv kan ha sagt om den saken vet jag ingenting. Du menar att Mårten i något sammanhang och i senare eftertankar kan ha gjort en reflektion i riktningen trojansk häst ? Nej, jag känner inte till det, men det kan väl inte hållas för otroligt.