2012-04-08, 03:11
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Ingrid Klerings far var bekant med Leif Nordqvist, vilken var extrem Palme-hatare enligt Magnus Busk vars far Gunnar Busk var bekant med Ingrid Klerings far och med Leif Nordqvist.

Hennes relation till Mårten Palme gav henne information om Olof Palmes privata planer och gav henne också möjlighet att påverka planerna. Vid 17-tiden dagen för mordet samtalade hon med Lisbet Palme om bioplanerna.

Du har i flera inlägg antytt att Mårten Palmes flickvän Ingrid Klering kan ha tjänstgjort som trojansk häst i familjen Palme och eventuellt förrått OP genom att avslöja bioplanerna. Har du vid något tillfälle lekt med tanken att Olof kan ha blivit förrådd av Lisbet ? Eller av någon av sönerna ? Delade LP och sönerna i grunden OP's ideologiska värderingar, exempelvis och kanske framför allt i löntagarfondsfrågan, LP delade väl i princip Olofs högreståndsbakgrund, men kan hon tänkas ha varit införstådd med eller t.o.m medlöpare i en för henne länge känd mordkonspiration, initierad av landets ekonomiska elit, mot maken ? Sönerna ?
Senast redigerad av MBoudine 2012-04-08 kl. 03:47.
Citera
2012-04-08, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag känner inte till vilken språkbegåvning Lisbet Palme är, men för mig räcker det att hon utropat något på annat språk än på svenska för att inse att GM inte är svensk. Någon annan än denne att adressera fanns inte.
Anti Avsan kommer från Estland, ser lite gojnare - zigenare ut.
Citera
2012-04-08, 03:54
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Anti Avsan kommer från Estland, ser lite gojnare - zigenare ut.

K. Påminner Avsans utseende om Christer Petterssons ?
Citera
2012-04-08, 04:39
Medlem
Citat:
K. Påminner Avsans utseende om Christer Petterssons ?
Inte mycke, men det är dom två du har att välja på som GM.
Citera
2012-04-08, 05:51
Medlem
Citat:
... Mårten Palmes flickvän Ingrid Klering kan ha tjänstgjort som trojansk häst i familjen Palme och eventuellt förrått OP genom att avslöja bioplanerna.
Hur ser du på detta, om du ämnas vara uppriktig? Trojansk häst? Jag tänker: Du är ju insatt i sakfrågan, synnerligen aktiv etc. – vet du vad Mårten själv har sagt om saken?
Citera
2012-04-08, 10:04
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Baam....min första ignore någonsin. Så mycket text, så lite rationalitet, så mycket trams.

Samma här. Han fick sin chans och har nu lyckats visa att han är helt renons på såväl logik som kunnande.
Citera
2012-04-08, 10:20
Medlem
Feedback66s avatar
Inlägget om Barbrogruppen som Grandioso tipsade om från en annan tråd var ju intressant, någon som fått tag på Ortmarks bok än? Vill även minnas att det kan finnas något mer skrivet om en "Grupp Barbro" i samband med övervakning av vänstergrupper, där medlemmar i DA förekom, i pressen runt 1974, måste bara fråga en person med en klippsamling, återkommer efter påsk angående detta.
Citera
2012-04-08, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
Hur ser du på detta, om du ämnas vara uppriktig? Trojansk häst? Jag tänker: Du är ju insatt i sakfrågan, synnerligen aktiv etc. – vet du vad Mårten själv har sagt om saken?

Du vänder dig uppenbarligen till fel person. Läs i tråden först!
Citera
2012-04-08, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Inlägget om Barbrogruppen som Grandioso tipsade om från en annan tråd var ju intressant, någon som fått tag på Ortmarks bok än? Vill även minnas att det kan finnas något mer skrivet om en "Grupp Barbro" i samband med övervakning av vänstergrupper, där medlemmar i DA förekom, i pressen runt 1974, måste bara fråga en person med en klippsamling, återkommer efter påsk angående detta.

http://www.bokborsen.se/page-start?issearch=1&sall=1&scat=0&maincat=1&extendeds earch=0&mediatype=0&sallstr=maktens+redskap&screat or=&stitle=

Tycker Frånstedts "tips" inte är så himla intressant, eftersom Frånstedt de facto hade slutat på SÄPO redan 1978. Sedan jobbade han utomlands har jag läst. Och den här Barbrogruppen måtte väl ha "opererat" på 60-talet, eftersom Ortmark skrev boken 1971, och jag har svårt att se auktualiteten.

Sedan verkar det som att Jallai och Frånstedt har något mer gemensamt ( förutom att vilja sprida rykten (?) om ett landsförrädarspår) och det är familjen Douglas som är adelns största markägare tillika ägare av Securitas. Både Jallai och Frånstedt har ju jobbat för den familjen. Inte för att det säger något om något alls, men det är ju bra att veta iallafall.

Gustaf Douglas "i en antifacklig skandal"! : http://www.alliansfrittsverige.nu/2011/03/gustaf-douglas-mitt-i-securitas.html

Securitas lägger beslag på våra skattemedel med hjälp av fusk. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kontrollanter-pressas-till-att-fuska_6335700.svd
Senast redigerad av Flaxx08 2012-04-08 kl. 12:27.
Citera
2012-04-08, 12:30
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning

Om med "sakfrågan" menas den ekonomiska elitens rädsla för löntagarfonder och vad denna rädsla kunde ta sig uttryck i har jag min uppfattning klar, och aktiviteten som faktiskt aldrig funnits tidigare tog fart när jag upptäckte tråden med anledning av 26-årsdagen. Palmemordet är för mig förenad med en känsla av sorgsenhet, fri från politiska förtecken, är ointresserad av vänster/högerskalor, men en känsla av sorgsenhet över det som drabbade OP infinner sig emellanåt när ämnet av en eller annan anledning kommer upp till diskussion.

Hm .. Du kan utgå från att jag är uppriktig PE, har aldrig försökt något annat utan känner mig bekväm med att vara uppriktig - både mot mig själv och andra.

Om vad Mårten själv kan ha sagt om den saken vet jag ingenting. Du menar att Mårten i något sammanhang och i senare eftertankar kan ha gjort en reflektion i riktningen trojansk häst ? Nej, jag känner inte till det, men det kan väl inte hållas för otroligt.
Citera
2012-04-08, 12:43
Bannlyst
"Palmemordet är för mig förenad med en känsla av sorgsenhet, fri från politiska förtecken, är ointresserad av vänster/högerskalor, men en känsla av sorgsenhet över det som drabbade OP infinner sig emellanåt när ämnet av en eller annan anledning kommer upp till diskussion."

Samma här. Jag tycker bara inte att ingen människa skall kunna komma undan med ett mord på sitt samvete och om hela Sverige skakas i sina grundvalar av att få veta sanningen bakom mordet på Olof Palme må det vara hänt. Då får det väl bli så isåfall.
Citera
2012-04-08, 12:50
Medlem
Error21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66

"Barbro" var ju medlem i FRO enligt Ortmark, bara att ringa KB och beställa fram alla medlemstidningsr från 60 och 70 talet och leta efter en person som passar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in