Citat:
Ursprungligen postat av Roshambo
Tack för förtroendet!
Jag håller mig till det tekniska, resten får ni andra ta hand om.

Jag har också försökt hålla mig så att säga till bara hårda fakta men där finns inte så mycket mera att utvinna som kan leda till en lösning. Inte i de kända vittnesmålen heller vid det här laget kanske med undantag för faktiska tekniska rekonstruktioner som jag misstänker att någon någonstans kommer att titta på efter hand. Det mesta är nog klart även om det ältas om och om igen.
Alltså finns det bara tre vägar vidare.
För det första att det läcker insideinformation typ det som t ex Jallai, Borgnäs och andra får från olika källor (kanske även anonyma här på forumet) som dock kan vara befläckat med felkällor, som leder vidare.
Det andra är att försöka hitta mönster och samband i det systematiska desinformationsspridandet som kan förklara det märkliga efterspelet utan osannolika konspirationsbyggen men som kan få pusslet att stämma även i detaljer på ett trovärdigt sätt.
Det tredje är att det finns gömda uppgifter i stil med Säpos PM som kan klarlägga förhållanden som är hemliga och som skulle kunna leda åt nya håll som kommer fram.
De tre vägarna tror jag allt mer faktiskt kan leda till ny klarhet men det är något som kräver mer än att hänvisa till redan kända teorier eller att googla efter sanningen i det redan sagda eller hopljugna.
I det första fallet tror jag faktiskt att det finns uppgifter som inte kommit till offentligheten ,och som kanske inte bör göra det än, hos både kända och hittills okända.
Det andra är det väl uppenbart att jag sysslar med att försöka göra men många verkar ha svårt att hänga med och tänka lite utanför boxen.
Det tredje är något som jag tror måste komma fram förr eller senare men det är ganska mycket utanför vår kontroll.