2011-08-31, 19:13
Bannlyst
Alf Enerström är ett sorgligt levnadsöde. Myndigheterna plockade hans son varför hans Palmehat utvecklades. Det slutade med att han sköt en polis och låstes in. Sensmoralen? Det är en psykologisk reflex att utse en syndabock när en person du älskar rycks bort.

Se Lisbet.
Citera
2011-08-31, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxx08
Tack för det, Utredaren. Men kanske kan det fungera så, att om man drar ut första proppen (dvs löser en gåta) så följer resten med av sig själv. OM dessa affärer nu hänger ihop förstås.

Ja, hade det fungerat så hade jag varit den förste att "spilla bönorna" dvs avslöja hemligheterna men tyvärr tar det tid.

Mycket beroende på det inflytande de som ligger bakom Palmemordet i Sverige läs delar av Säpo mfl har.
Citera
2011-08-31, 19:17
Bannlyst
Fråga till heheho: Vad i hela fridens namn är AMCF? Är den möjligen en slags sammanslutning som har efterträtt de gamla tempelriddarna på Jorden?!
Citera
2011-08-31, 19:18
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Alf Enerström är ett sorgligt levnadsöde. Myndigheterna plockade hans son varför hans Palmehat utvecklades. Det slutade med att han sköt en polis och låstes in. Sensmoralen? Det är en psykologisk reflex att utse en syndabock när en person du älskar rycks bort.

Se Lisbet.

Lisbet...ja vad ska man tro om henne....hon pekar ut 3-4 olika personer och pratar samtidigt om sin "oerhörda uppmärksamhet" och att hon är yrkesmässigt tränad att göra observationer....ähhhh...jag är skeptisk.
Citera
2011-08-31, 19:20
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxx08
Fråga till heheho: Vad i hela fridens namn är AMCF? Är den möjligen en slags sammanslutning som har efterträtt de gamla tempelriddarna på Jorden?!

Jag vill minnas att det är en sammanslutning av kristna militärer...

edit:
ASSOCIATION OF MILITARY CHRISTIAN FELLOWSHIPS
Senast redigerad av heheho 2011-08-31 kl. 19:22.
Citera
2011-08-31, 19:20
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
Lisbet...ja vad ska man tro om henne....hon pekar ut 3-4 olika personer och pratar samtidigt om sin "oerhörda uppmärksamhet" och att hon är yrkesmässigt tränad att göra observationer....ähhhh...jag är skeptisk.

Hon pekar väl bara ut CP?
Citera
2011-08-31, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Utredaren spelar högt, hans ansikte faller ju all världens väg om det visar sig att Diamantspåret inte går till rättegång

Tycker det är bra att han spelar högt, kan ju sätta press på ev inblandade samt PU, som säkert annars låter pärmarna damma igen totalt.
Flera skrivande här kommer ju med många bra uppslag oh spår, men risken är att vi sitter här och diskuterar trådarna i rundgång tills dödagar, känns så i alla fall...
Citera
2011-08-31, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heheho

edit:

Tack för svar. Misstänkte att det var några slags nya tempelriddare. Gu´ bevare oss alla...
Citera
2011-08-31, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring

Nu åsyftade jag visserligen hennes tydliga aversion mot utredningen eftersom i det scenario jag dribblar med så blev hon och Olof "lurade" att gå hem. Mordoperationen utfördes under förespeglingen av en kuppförsvarsövning. Lisbet är ingen idiot, hon anade säkert ugglor i mossen efter att det small men enklast var väl bara att go with the flow...

Det fetstilade är dock alltid ett bra förhållningssätt gentemot PU:s påhitt
Citera
2011-08-31, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho

edit:

Varför det är intressant för palmemordet vet jag inte men det är intressant vad avser nedanstående inlägg då Torbjörn Boström är en av dess vice presidenter.

Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Här har du en lista över frimurare med miltärer också. Jag känner igen ett av namnen nämligen Torbjörn Boström från I 17 och säkert kompis med uddis också.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?post_id=90912

Torbjörn Boström Överstelöjtnant

PS Jag kanske skall säga att jag var kurskamrat med Torbjörn Boström på InfKAS under
aspirantskola I & II. Fast jag är inte frimurare.

Se vidare

ASSOCIATION OF MILITARY CHRISTIAN FELLOWSHIPS (AMCF)
http://www.amcf-int.org/structure.htm
http://www.amcf-int.org/amcfofficers.htm

Citat:
EUROPE

North East
Armenia, Azerbaijan, Belarus, Bulgaria, Cyprus, Denmark, Estonia, Finland, Georgia, Greece, Iceland, Kazakhstan, Kyrgystan, Latvia, Lithuania, Macedonia, Norway, Poland, Russia, Sweden, Tajikistan, Turkey, Turkmenistan, Ukraine, Uzbekistan

Colonel Torbjorn Bostrom (Anne)
Email: torbjorn.bostrom@bedband.net
Senast redigerad av Utredaren 2011-08-31 kl. 19:31.
Citera
2011-08-31, 19:32
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hon pekar väl bara ut CP?

Nej, hon har pekat ut fler....har inte källa på rak arm, men sök i tråden.
Citera
2011-08-31, 19:42
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Nej inte alls. Diamantspåret kommer att gå till rättegång.

När beräknar du att detta kommer att ske i så fall?

När kommer pressen att ta tag i det här? Denna vecka, nästa eller när tror du?

Väntar med stigande spänning! Äntligen ett riktigt genombrott! Bra jobbat, Utredaren!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in