Citat:
Ursprungligen postat av
Miracklet
Är du medveten om att du svarar på något helt annat än vad jag skrev?
Skälet till att Trådmarodören bryter in och svarar på något annat än din fråga är att han punktmarkerar mig, vilket han också helt öppet tillstår. Det ingår i hans uppdrag som arvoderad desinformatör. Han har hållit på med det i två år nu, och skälet till kampanjen är att jag hittat och skrivit om vissa hål i potemkinkulissen som tjänsten till varje pris måste täppa igen. Tyvärr har trådens användbarhet för alla som faktiskt intresserar sig för Palmemordet reducerats till noll genom Trådmarodörens tapetsering av tråden med lögner och desinformation i mörkläggningssyfte.
Varje inlägg från hans håll är späckat med lögner, förvrängningar och annan slags desinformation, såvitt jag kunnat se finns inget undantag bland de hundratals inlägg han förpestat och fördärvat tråden med. I det här inlägget proklamerar han att det skulle vara "omöjligt" att avsiktligen placera Björn Rosengren bakom Olof Palme i biosalongen, vilket naturligtvis är ren lögn. Däremot verkar det osannolikt att de gjort det, vilket är min inställning och vilket jag underförstått med uttrycket att jag "lutar mot" det. Säkert vet vi naturligtvis inte, men när jag väger ihop allt som finns om saken så väger det över mot slumphållet.
Visserligen är Rosengrens historia intressant både i största allmänhet och mer specifikt med avseende på Palmemordet, men likt mycket annat i mordet hamnar han i kategorin "märkliga sammanträffanden" och där man inte med säkerhet kan avgöra om det rör sig om slump eller något annat. Vad gäller Centralförbudet Folk och Försvar handlar förbindelserna med Stay Behind om personsamband, där Bertil Kugelberg utgör det främsta exemplet.
Att Rosengren vid tiden för Palmemordet varit knuten till tjänsten kan vi utgå från eftersom sådana centralorganisationer som TCO ingår i psyk- och civilförsvaret. Innan Rosengren blev TCO-ordförande hade han varit ordförande i SKTF under ett antal år, och det är ju också en organisation med tillräcklig tyngd för att ledningen säkerligen ska ha sådana funktioner där också. Hur de här strukturerna såg ut i detalj år 1986 är dessvärre fortfarande höljt i sekretess.
På din fråga om vad för slags sosse Rosengren egentligen var kan väl sägas, att som hänsynslös streber ligger han väl nära idealsossen, och det är naturligtvis också därför som han nått toppen på den illaluktande kökkenmödding som är sossarnas omskrutna "samhällsbygge". Precis som med Olof Palme har jag ändå viss sympati för personen Björn Rosengren även om denne som funktionär i sagda samhällsbygge mest bara bidragit till fördärv. Det är först på senare år som folk börjat vakna upp och åtminstone skönja konturerna av förstörelseverkets omfattning.
Olof Palme tronar inte bara som galjonsfigur för hela det här sjunkande skeppet, utan han är också den som mer än någon annan bidragit till att borra skutan i sank. Det var sju-åtta år sedan jag på en ingivelse började titta närmare på Palmemordet och då kontaktade Lars Borgnäs för att få tala med någon som kunde ämnet och hade andra idéer än någon ensam galning. Två-tre år senare lades utredningen ner och därefter började utredningsmaterial att offentliggöras i betydligt större omfattning.
Jag beslöt mig då för att gå igenom alltihop i en "postmortem" på utredningen, tillhörande kommissioner samt även i viss mån journalistiken och privatspaneriet kring Palmemordet. Den genomgången är nu avslutad och allt som återstår är noggrannare analys på vissa områden av särskilt intresse samt att samla ihop och sammanställa intrycken. Som det ser ut hinner jag blir klar med det under innevarande år, varefter jag kan sätta Palmemordet på sparlåga eller rentav stoppa det i frysen.
Tyvärr finns inga forum där man kan föra en normal och ordnad diskussion om Palmemordet. Det här forumet kommer inte ens i närheten av någonting rimligt, utan det är ett dåligt skämt från början till slut. Ändå försökte jag mig på att skriva här eftersom övriga forum är så hårt censurerade av folk med egna agendor att de redan av det skälet är uteslutna. Då talar jag om sådana uppenbara kontrollerade mörkläggarforum som Gunnar Walls blogg eller Palmerummet på Facebook.
Nu har jag efter en längre "provkörning" kunnat konstatera att forumet är otjänligt för sitt syfte och har inget utbyte av att skriva här längre. Det har jag inte haft på bra länge, utan faktum är att någon feedback av värde överhuvudtaget aldrig förekommit från övriga deltagare. Det enda värde som funnits har varit av envägstyp, alltså att man kunnat skriva till intresserade läsare. Resten av kretinerna och mupparna som håller på här kunde man lika gärna vara utan, och att sitta i ställningskrig och försöka bekämpa en av tjänsten arvoderad desinformationskampanj är något som inte intresserar mig.
Mina rön kring Palmemordet håller jag fortsättningsvis för mig själv, alternativt publicerar jag dem i annan form längre fram. Däremot kan jag idag kosta på mig att sammanfatta läget i att Olof Palme överhuvudtaget aldrig förtjänat någon ordentlig utredning av mordet, och det har han ju heller aldrig fått. Den främsta produkten av Olof Palmes förstörelseverk är just den enastående fördumning som drabbat landet och som torde vara oöverträffad i historien. Det är den fördumningen som framträder i koncentrerad form just bland mupparna och kretinerna i palmeriet. Aldrig i mitt liv har jag sett något liknande utan det här måste vara ett permanent och oslagbart världsrekord i idioti. Då vilar det ju ingen liten ironi i att det är palmeriet som satt sig för att utreda Palmemordet. Lika lite som Olof Palme själv förtjänar de någon lösning på mordgåtan.