Citat:
Jaha. Bra att du fick svar.
Jag diskrediterar inte Yvonne och Ahmed.
Ahmed uppgav att mötet med poliserna vid Luntmakargatan var "c:a 10 sekunder" (E15-2-A).
A14205-3 visar att Ahmed hade rätt.
Det stämmer. Lars Jeppssons uppgifter förhindrar inte att en eventuell GM sprang med lägre hastighet i ett senare skede på DBG eller Regeringsgatan. Det finns inga säkra observationer av GM på DBG eller Regeringsgatan.
Det kan stämma.
Du har inte läst mina inlägg (som är sju gånger färre än dina). Konstigt att du vet vad jag skrev. Bara din fantasi? Läs mina inlägg. Där finns en gärningsbeskrivning. Av en liten resurssvag grupp med lokalkännedom. Som framgår av förhören. Om man inte diskrediterar trovärdiga vittnen.
Ahmed uppgav att mötet med poliserna vid Luntmakargatan var "c:a 10 sekunder" (E15-2-A).
A14205-3 visar att Ahmed hade rätt.
Det stämmer. Lars Jeppssons uppgifter förhindrar inte att en eventuell GM sprang med lägre hastighet i ett senare skede på DBG eller Regeringsgatan. Det finns inga säkra observationer av GM på DBG eller Regeringsgatan.
Det kan stämma.
Du har inte läst mina inlägg (som är sju gånger färre än dina). Konstigt att du vet vad jag skrev. Bara din fantasi? Läs mina inlägg. Där finns en gärningsbeskrivning. Av en liten resurssvag grupp med lokalkännedom. Som framgår av förhören. Om man inte diskrediterar trovärdiga vittnen.
Du diskrediterar Yvonnes uppgifter
Det är du som bestämmer huruvida observationer på DBG eller Regeringsgatan äf säkra eller osäkra.
Det kan stämma.
Tidsangivelser är vanskliga särskilt om de anges av polis i sammanfattningar.
Tider i förhållande till mordtidpunkten är intressanta.
Jan Länninges rekonstruktion lämnar utrymme för konditionsstark GM att komma undan observationer enligt offentliggjorda uppslag som Yvonnes och ACR. De kan tyda på en medgärningsman eller medhjälpare i så fall. Jag håller den frågan öppen.
Jag skrev att jag inte i detalj har studerat alla dina inlägg.
Att ange "resurssvag grupp med lokalkännedom" är ett luddigt scenario inte en gärningsbeskrivning. Men det är helt OK.
En gärningsbeskrivning kan innehålla sådana saker som var gruppen geografiskt och tidsmässigt utgick ifrån, hur de följde efter LOP till Dekorima, själva mordet och senare flykten.
Jag håller följande gärningsbeskrivning för trolig:
Efter en längre tids övervakning av familjen Palme samlades en grupp i https://wpu.nu/wiki/Swedenborgskyrkan under fredagen 1986-02-28 varav några hade föresatsen att mörda Olof Palme.
Övervakningspersoner var utgrupperade på Sveavägen och på gator med anslutning till Sveavägen. Radiokommunikation upprättades.
På något sätt, var, när och hur vet jag inte, överenskoms med Olof Palme om ett möte vid Dekorima för att träffa en person, som han träffat tidigare i diplomatsammanhang, inte underrättelsesammanhang.
Ett efterföljande påbörjades på Sveavägen och de som kom att möta Olof Palme vid Dekorima kom dit i bil från Grand.
Vid mötet kom två personer att beskjuta såväl Olof som Lisbeth Palme varefter en av dem flydde längs Tunnelgatan.
Hela operationen understöddes av internationella såväl som nationella subversiva grupperingar som individer med tillgång till stora resurser.
Nu väntar jag på din gärningsbeskrivning.
I övrigt så kommer jag inte besvara dina påståenden/frågor då jag noterar att du hela tiden hittar på någon ny invändning att fortsätta din agenda/ditt evighetsresonemang som är ointressant för mig.