2011-06-16, 18:10
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
...enligt texten skall alltså mördaren ha varit elitidrottsman och avlidit 2009. Det kan inte finnas så många att välja på....

Kan han fortfarande vara "legosoldaten" som är idrottsman. Vem skulle kunna vara kriminalinspektörn?
Citera
2011-06-16, 18:24
Medlem
Sluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Kan han fortfarande vara "legosoldaten" som är idrottsman. Vem skulle kunna vara kriminalinspektörn?

Tar du den mannen på allvar?
Citera
2011-06-16, 18:48
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slut
Tar du den mannen på allvar?

Nån jävla måtta får det ju ändå vara. Tänkte bara det kunde vara kul att se om det fanns någon som stämmde in på beskrivningen. Ska man ljuga ihop en historia så kan man ju åtminstone göra det på ett trovärdigt sätt.

Ingemar Johansson dog 2009.....
Citera
2011-06-16, 18:51
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho

BTW:Fick denna bok i lådan idag, se sista sidan, Sverige skall ju vara bäst i världen på mind-games: (Lasse Krantz du är förlåten... )

http://www.hostmyjpg.com/images/c413793933_ptdc0006.jpg
http://www.hostmyjpg.com/images/82a3932e86_ptdc0007.jpg
http://www.hostmyjpg.com/images/aaa3500166_ptdc0008.jpg
http://www.hostmyjpg.com/images/c1753978d_ptdc0009.jpg

glömde denna ovan:
http://www.hostmyjpg.com/images/f095368184_ptdc0010.jpg

Jaha, en ny bok alltså i ämnet! Och hur ska man bedöma dessa uppgifter då?
Hur pass sannolikt är det att en gammal Säposnubbe anförtror sig åt en ytlig affärsbekant
om en sådan här stor sak? Röjer såna mörka hemligheter?
Svärdvik är en tämligen skral skribent och hans trovärdighet är knappast det heller något
att skryta om.

Nu skulle alltså självaste Holmér och Säpo haft centrala roller i likvideringen av statsministern.
Tro det den som vill...
Många kämpar helt uppenbart om att bli Lars Krantz nye, fullvärdige efterträdare.
Herr Svärdvik är en av dem som gör anspråk på "tronen".
Och sen drar han upp tragedin med Estonia också. Inte den förste och säkert inte den siste
heller att göra så. Jo visst, dom dödades allihop med vett och vilja, en satans effektiv
sabotageoperation. Vilken kommandogrupp utförde detta då? Hur bar dom sig åt?
Vilka ville dom primärt ta livet av med den här kallblodiga aktionen?
Var det ett sånt förslaget gäng som Guillou använder sig av sina Hamilton-böcker?
Stålhandskar och allt vad dom heter.
Har vi såna iskalla mördargrupper att tillgå i vårt lilla fredliga land?
Och för att återknyta till Palmefallet, så antyds det hos "King Of the Castle"- författaren,
att personer i statsministerns absoluta närhet var införstådda med vad som skulle ske.
Och Palme var närmast på väg att bli skvatt galen verkar det som under stark påverkan
av denna evigt återkommande Harvardaffär.
Jo, är det så, då är det bäst att ta bort människan, han kan ju vara en jättestor fara för
riket. Kanske var han spion eller åtminstone inflytelseagent i KGB:s tjänst.

Och någonstans i denna röra sitter antagligen en viss snubbe på ett moln och ler skadeglatt
åt alltsammans med ett grogg gjord på himmelskt god Baileys och mer simpel Explorer.
Ler svart och myser av bara den...

Här lite annat om och med herr Kr...nej....Svärdvik:

http://www.kingofthecastle.se/
Senast redigerad av Grandioso 2011-06-16 kl. 18:58.
Citera
2011-06-16, 18:56
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Allmän reflektion kring Gösta Söderström: Här har vi alltså en polis, t o m insatsledare på brottsplatsen, som gör allt han kan (livet ut!) för att förmörka omständigheterna kring mordet genom att förvränga och förvirra med avvikande tidsangivelser. Samme polis sköter enligt uppgift (SOU 1987:14 s. 31 f. och SOU 1999:88 s. 363 f.) sitt uppdrag som högste befäl i yttre tjänst klart bristfälligt och försvårar genom sitt agerande väsentliga delar av både brottsplatsutredningen och spaningen efter gärningsmannen.

Och till hans försvar rycker man nu plötsligt ut!

Vad gör Söderström till en mindre sannolik medkonspiratör än andra poliser (som i sammanhanget inte haft någon inverkan på utredningen alls)?

Väldigt mycket talar för att både Söderström och Winden sett fel på sina klockor och anlänt tidigare till mordplatsen än 2329. Men därmed inte sagt att spaningsledningens tid för larmet är riktig. Den s.k. Chevamannen , Leif Ljungvist , försöker ringa polisens ledningscentral fram till 23.23.45 men får ingen kontakt. Fram tills dess är bevisligen ingen polis på plats.

När Kenneth Ed på LAC,23.24.40 till 23.25.20, ringer och frågar Janne Hedlund på polisens ledningscentral om skottlossningen på Sveavägen. Säger Hedlundpå direkta fråga om skottlossningen "Nej vi har inte fått in det" (LAC-bandet).

Enligt polisen ska Ulf Helin då ha larmat en och en halv minut tidigare. Men inget syns på Janne Hedlunds dataskärm? Söderström har haft fel om när han kom till platsen och gjorde en för liten avspärrning av mordplatsen, i övrigt har jag inte hittat något att klandra honom för.

Jämför detta med Ulf Helin som inte bryr sig om att larma ambulans trots att Taxi ringer in och berättar om att en man är skjuten på Sveavägen
Citera
2011-06-16, 20:33
Bannlyst
Citat:
....Kan du ange en enda handfast indicie för att SPF är den " motor" i kompletten som du påstår?

Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Du vet bäst själv. Låt inte mig störa. / Ove M

Kom igen nu Ove fööfaan. Du har ju öppet mål att försvara dig mot alla anklagelser om att du bara virrar. Med tanke på den plats du tar i tråden så säger du i praktiken väldigt lite.
Citera
2011-06-16, 21:12
Bannlyst
OT:
Sorry om jag inte läst alla trådar, men får inte riktigt fram om han sköts den 27Feb och dödförklarades den 28 eller sköts Den 28Feb ,, varför jag frågar är att jag fyllde 20 den 27 Feb 86 så jag minns det som det var så på löpsedlarna,, men minns kanske fel
någon som vet mer exakt datum och tid ang skkjutningen och dödförklaringen!
Tack
Citera
2011-06-16, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whatever666
OT:
Sorry om jag inte läst alla trådar, men får inte riktigt fram om han sköts den 27Feb och dödförklarades den 28 eller sköts Den 28Feb ,, varför jag frågar är att jag fyllde 20 den 27 Feb 86 så jag minns det som det var så på löpsedlarna,, men minns kanske fel
någon som vet mer exakt datum och tid ang skkjutningen och dödförklaringen!
Tack

Sköts: 23:21:30 28 Februari

Död en sekund senare.

Dödförklarad: 00:06 1 Mars
Citera
2011-06-16, 21:20
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Sköts: 23:21:30 28 Februari

Död en sekund senare.

Dödförklarad: 00:06 1 Mars

Apropå vad vi vet och indicier, Var det inte 23:21:20 ?
Citera
2011-06-16, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Apropå vad vi vet och indicier, Var det inte 23:21:20 ?

Officiellt ja, men jag litar nog mer på Bröderna P...
Citera
2011-06-16, 21:30
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slut
Graven vandad igen...

http://c23.nu/2011/06/16/olof-plames-grav-vandaliserad/

Klåpare! Det är ju bara kludd! Kan folk inte ens vandalisera ordentligt? Idioter!
Citera
2011-06-16, 21:46
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Officiellt ja, men jag litar nog mer på Bröderna P...

Har för mig att skattningen 23:21:20 var med 10 sek osäkerhetsmarginal. Det är kanske en strid om påvens skägg . Jag har för dålig koll på tidsangivelserna för de olika händelserna före/efter mordet för att ha nån uppfattning om dess betydelse . Vad säger ni Aceh, Maxestrella, Portnoy mfl som har det, som jag förstått det , på era fem fingrar ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in