2011-05-26, 21:39
Medlem
hweyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob
Det var den bästa sammanställningen på nätet jag sett hittills. Jag hade väntat mig fler källor av en uppsats på gymnasiet men han påstår ju inte heller att allt är sant så den kanske fick godkänt. VG får han av mig iaf.

Svensk skola befinner sig i fritt fall så källkritik lär man nog inte ut längre. Personliga åsikter bör också undvikas om man vill framstå som seriös. Låt argumenten tala för sig. Dock är ambitionen beundransvärd och det inger visst hopp att även 90-talister intresserar sig för att gräva i vårt mörka förflutna.
Citera
2011-05-26, 22:00
Medlem
hweyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
Det borde vara MYCKET ovanligt att bli jurist utan studieskulder, och man sparar knappast ihop till sådana studier på en simpel polislön. Någon som kan förklara detta? Täta föräldrar? Lotto? Stipendier?

Hört talas om kompetensutveckling? T ex kan en undersköterska ansöka hos sin arbetsgivare om vidareutbildning till sjuksköterska med 80% av sin lön under studietiden.

Någon som vet hur Avsan skötte sina studier? Betyg har onekligen stor betydelse på juristprogrammet. I Spionen på FRA antyds att "[Avsan] hade stora problem att lära sig alla komplicerade juridiska termer". Avsan har väl inte varit domare i HD? Däremot rådman vid Stockholms tingsrätt. Fick han notarietjänst? För det krävs nämligen lysande betyg. Om så inte är fallet måste en osynlig hand ha hjälpt honom. Betyg är offentliga handlingar. Detta vore något att rota i...
Senast redigerad av hweyl 2011-05-26 kl. 22:34.
Citera
2011-05-26, 22:30
Medlem
Ok, nu har alla miljoner flashbackare fått säga sitt. Vem är den skyldige nu?
Citera
2011-05-26, 22:52
Medlem
1 + 1 + 1 +1 +1 +1 +1 blir inte 0.
En ovanligt intelligent kommentar av Acech. Det är denna logik jag själv följt
alltsedan jag 1988 började följa Palmeärendet noga. Och polisspårets sannolikhet
har hela tiden växt i mina ögon. Numera med Lingärdes PM och alla dess kopplingar
till Sydafrika, Nato, Stay behind, WACL osv, klarnar det alltmer.
För att travestera Ture Sventon "Ständigt denne Ö" skulle han ha sagt om denne
nyckelfigur. GK inleder sin granskning av Ö/pm A med orden "Några brottsmisstankar
har aldrig funnits mot polisman A". Sedan följer en hel rad märkliga saker om denne
man. Men inte allt som är känt finns med. Uppgiften om att Ö varit tjänstledig i två
månader för att vistas i Sydafrika som Aftonbladet tog fram i sin utförliga granskning
av polisers samröre med Sydafrika finns t ex inte nämnd av GK.
Kanske på sin plats att notera vilka som var Ö:s bästa vänner i hans stora kontaktnät
som piketpolis vid vd 1, skjutinstruktör och vapenexpert inom polis och kuppförsvar,
aktiv inom "Åkes gubbar" och andra högerextrema grupperingar, vapenhandlare m m.
I Grundborg, Per-Ola Karlsson, S Åkebring, C Djurfeldt, Sonny Björk och Göran Sund.
Citera
2011-05-27, 02:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av searchsian

Thomas Piltz.

http://oi52.tinypic.com/2z4z7yu.jpg

(vänster).
Citera
2011-05-27, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av searchsian
Östling.
Citera
2011-05-27, 08:25
Medlem
hehehos avatar
(If I have only one bet) Tell sköt
I grunden är Östling mer skyldig dock.
"Frihetsrörelsen" har i grunden ännu mer skuld för de borde veta bättre... ännu mer landsföräderi från deras sida...

[BTW: nackdelen med att vara avlyssnad är inte att vara avlyssnad utan att allt *slöar ned* så enormt och att det blir så många extra tekniska fel... de...borde kunna sköta prylarna bättre........det borde vara olagligt...]
Senast redigerad av heheho 2011-05-27 kl. 08:29.
Citera
2011-05-27, 09:29
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
(If I have only one bet) Tell sköt
I grunden är Östling mer skyldig dock.
"Frihetsrörelsen" har i grunden ännu mer skuld för de borde veta bättre... ännu mer landsföräderi från deras sida...

[BTW: nackdelen med att vara avlyssnad är inte att vara avlyssnad utan att allt *slöar ned* så enormt och att det blir så många extra tekniska fel... de...borde kunna sköta prylarna bättre........det borde vara olagligt...]
Önskar jag kunde hålla med dig helt och att historien kunde avslutas här så som det uppenbarligen var tänkt från början. Tell hade helt säkert åtagit sig att skjuta för Frihetsrörelsens räkning och Östling skulle se till att antingen PKK eller VG fick skulden genom att manipulera avlyssnad info åt olika håll.
Om bara inte Holmér blivit misstänksam då Baresic så lättvindigt bortförklarades fast PKK och VG hade avslöjats som långt i förväg planterade villospår i västmaktens intresse så hade han nog inte tvekat att få åtminstone Östling och Tell åtalade när mer än tillräckliga bevis redan fanns för bådas inblandning.
Istället måste Holmér fortsätta ett dubbelspel där både Östling och Tell skyddades för att istället få hela Frihetsrörelsen fälld. Att Frihetsrörelsen i sin tur skyddades av statens eget propagandaverk SPF samt av Fastighetsägarna med sin väktarkår över majoriteten köpta ämbetsmän var väl dock mer än någon hade kunnat föreställa sig. / Ove M

PS. Min datalina har också och igen så som alltid då avgörande frågor närmar sig blivit kraftigt belastad av ovidkommande trafik. DS
Senast redigerad av Ove Mollvik 2011-05-27 kl. 09:36.
Citera
2011-05-27, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Finns det verkligen kvar sådana dårar med denna paranoida världsbild och tragiska syn på människor i vår omvärld? / Ove M
Är uppgifterna på upp i mot 5000 kärnvapenladdningar mot Europeiska mål varav 50-100 mot Sverige felaktiga??
Citera
2011-05-27, 14:36
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Är uppgifterna på upp i mot 5000 kärnvapenladdningar mot Europeiska mål varav 50-100 mot Sverige felaktiga??
Ja de är vansinniga! Palme visste bättre men fick inte förklara för redan då skulle särskilt Sverige skakas i sina grundvalar. Allt handlar om infobedrägerier och sjuka fantasier som underrättelsetjänster, säkerhetstjänster och terrorfinans ägnar sig åt över huvudet på vanligt folk. / Ove M
Citera
2011-05-27, 14:38
Medlem
hweyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Jag tycker Uddi(s) har fel när han dömer ut Anér som rigid.
Bara ett exempel. Jag blev upphetsad när jag såg fotot där
överstelöjtnant Paraniak står bredvid Sundmark alias Carl
Stålbrännare. Anér bekantgjorde då att Paraniak som finns
på skytteklubbens medlemsförteckning i hans bok blev påförd
utan att han velat bli medlem
. Anér har själv talat med Paraniak
om detta

Konstigt att Anér nöjer sig med den förklaringen. Om Paraniak är upptagen i skytteföreningens medlemsförteckning både 1987-09-30 och 1989-12-31 så kan det knappast ha skett mot hans vilja...
Citera
2011-05-27, 15:28
Bannlyst
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.zshare.net%2Faudio%2F 869952643574056d%2F

Förhör med Engström i samband med CP-rättegången. En absurd typ av humor.
Senast redigerad av Acech 2011-05-27 kl. 15:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in