Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Tycker det här är lite intressant, vad tippar ni att medelåldern i tråden är? Exv Stockholmsspanaren gissar jag är en ung person. Han har en sorts självklar rationalitet som jag känner igen från andra unga personer som slapp genomleva en indoktrinerande mediacirkus.
En ren gissning, från 14 år till 60 kanske, medelåldern runt 35-40 kanske. Om det inte finns något material från tiden blir det svårt att få en uppfattning om hur det var. En bild säger mer en 1000 ord och en film säger ännu mer. Tänk dej att Moderaterna hade skickat runt en docka som såg ut som Håkan Juholt(jag saknar henom) eller någon annan, som såg ut som ett lik, på ett politiskt möte idag, vad skulle hända då?
Jag tror att många i tråden inte riktigt vet hur det politiska klimatet var på den tiden, utan klimatet har förskönats och blivit mer PK, som resten av den Svenska historian. Jag tror inte det bara var några poliser som höll på med Hitler hälsningar och hatade Olof Palme utan alla som inte röstade rött tror jag hade ett litet eller större hat mot Palme.
Det man inte vet om lider man inte av, det är synd om dagens generation.