2012-02-23, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Tycker det här är lite intressant, vad tippar ni att medelåldern i tråden är? Exv Stockholmsspanaren gissar jag är en ung person. Han har en sorts självklar rationalitet som jag känner igen från andra unga personer som slapp genomleva en indoktrinerande mediacirkus.
En ren gissning, från 14 år till 60 kanske, medelåldern runt 35-40 kanske. Om det inte finns något material från tiden blir det svårt att få en uppfattning om hur det var. En bild säger mer en 1000 ord och en film säger ännu mer. Tänk dej att Moderaterna hade skickat runt en docka som såg ut som Håkan Juholt(jag saknar henom) eller någon annan, som såg ut som ett lik, på ett politiskt möte idag, vad skulle hända då?

Jag tror att många i tråden inte riktigt vet hur det politiska klimatet var på den tiden, utan klimatet har förskönats och blivit mer PK, som resten av den Svenska historian. Jag tror inte det bara var några poliser som höll på med Hitler hälsningar och hatade Olof Palme utan alla som inte röstade rött tror jag hade ett litet eller större hat mot Palme.
Det man inte vet om lider man inte av, det är synd om dagens generation.
Citera
2012-02-23, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meckigt
Det var du som hade massa inside info i höstas och vad blev med den? va? va? va?
Känns som du försöker spela märkvärdig ungefär som Jan Uddgren gör på nätet, "JAG vet sanningen om Palmemordet, men det tänker inte jag säga vad det är & alla som frågar vad jag VET om Palmemordet och ifrågasätter mig ska hålla käften samt dessa är betalada av mördaren typ". Utredaren: du är komplett oseriös.

Tillbaka till verkligen....

On topic: Målnummer gällande CP-rättegångarna 1989?
Instämmer helt och hållet.
Citera
2012-02-24, 09:53
Medlem
Citat:

On topic: Har Lars Nojnäs sagt något på sistonde? Mailadress till Nojnäs?

Du får använda hans jobbmail...
Citera
2012-02-24, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Jag tror att många i tråden inte riktigt vet hur det politiska klimatet var på den tiden, utan klimatet har förskönats och blivit mer PK, som resten av den Svenska historian. Jag tror inte det bara var några poliser som höll på med Hitler hälsningar och hatade Olof Palme utan alla som inte röstade rött tror jag hade ett litet eller större hat mot Palme.
Det man inte vet om lider man inte av, det är synd om dagens generation.

Man kan läsa på om man inte som jag är femtitalist. Tror att det skulle klarlägga en hel del för dem som ibland drar iväg. Hur låg det till exempel till med terrorattentat och mordanslag ute i världen. Vilka gjorde vad. Hur såg läget ut i olika delar av världen? Vilka stora händelser och skandaler hade passerat och var under uppsegling. Kan vara nyttigt även för dem med rätta åldern att fräscha upp. Tror att många minns selektivt. Många hade nog inte heller riktig verklighetskoll då som nu.
Citera
2012-02-24, 10:15
Medlem
Citat:
Det var du som hade massa inside info i höstas och vad blev med den? va? va? va?
Känns som du försöker spela märkvärdig ungefär som Jan Uddgren gör på nätet, "JAG vet sanningen om Palmemordet, men det tänker inte jag säga vad det är & alla som frågar vad jag VET om Palmemordet och ifrågasätter mig ska hålla käften samt dessa är betalada av mördaren typ". Utredaren: du är komplett oseriös.

Tillbaka till verkligen....

On topic: Målnummer gällande CP-rättegångarna 1989?

Jag tycker nog att den sistnämnde visat sig ha en hel del intressant att tillföra liksom andra icke anonyma debattörer till skillnad från haveristerna. För tillfället verkar det som att det kan komma nya fakta i ljuset från några av dessa källor som inte är kända utåt. Troligen är kanske inte flashback det forum som kommer att vara först med dessa eftersom knappt någon av dem postar vad vi vet. Kanske vet de inte hela sanningen men jag tror att flera av dem är på rätt väg. Hur mycket som kommer att avslöjas är omöjligt att säga. Klart är dock att det Utredaren har att komma med är ganska dåliga lögner som inte ens stämmer ihop med sig själva. Ena stunden påstår han det ena andra stunden något annat. Enda anledningen att någon skulle intressera sig för hans uppenbara lögner är att man misstänker att han kan vara ett spår till mördaren som desinformatör.
Citera
2012-02-24, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Klart är dock att det Utredaren har att komma med är ganska dåliga lögner som inte ens stämmer ihop med sig själva. Ena stunden påstår han det ena andra stunden något annat. Enda anledningen att någon skulle intressera sig för hans uppenbara lögner är att man misstänker att han kan vara ett spår till mördaren som desinformatör.
Om Utredaren skulle vara en utskickad desinformatör av den/dem som sänkte Olof Palme 28/2 1986 då skulle mördaren vara inlåst på Kumla nu, tro mig. Maken till oseriös person var det länge sedan jag såg diskutera mordet på olof palme. Ove myllö är möjligtvis värre kanske och Lars Krantz såklart.

On topic: någon som har fupen från åtalet mot CP 1989?
Citera
2012-02-24, 12:36
Medlem
Durgedurgs avatar
Citat:

Jag vet att Paul Smith sitter på ett som väger 15 kilo
Citera
2012-02-24, 15:39
Medlem
zorzes avatar
ja jag vet inte vad jag ska säga om utredarens comeback.Är väldigt kluven.Ett tag trodde jag att Utredaren var denna man. http://www.expressen.se/nyheter/han-jagar-pengarna-for-palmemordet/

Vilket det nu visat vara fel,men de har båda anslag åt samma håll.
Citera
2012-02-24, 21:07
Medlem
Citat:
Om Utredaren skulle vara en utskickad desinformatör av den/dem som sänkte Olof Palme 28/2 1986 då skulle mördaren vara inlåst på Kumla nu, tro mig. Maken till oseriös person var det länge sedan jag såg diskutera mordet på olof palme. Ove myllö är möjligtvis värre kanske och Lars Krantz såklart.

Jo troligen ;D..... Utredaren är en pajas men också sådana kan matas av mer sluga..... Flera andra har dock drabbats av betydligt illvilligare angrepp.
Senast redigerad av boboslacke 2012-02-24 kl. 21:10.
Citera
2012-02-24, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
ja jag vet inte vad jag ska säga om utredarens comeback.Är väldigt kluven.Ett tag trodde jag att Utredaren var denna man. http://www.expressen.se/nyheter/han-jagar-pengarna-for-palmemordet/

Vilket det nu visat vara fel,men de har båda anslag åt samma håll.

Bara det att TL engagerade sig får mig att tvivla. Han slänger ut bollar i alla riktningar men han drev ihop med Holmer.
Citera
2012-02-24, 21:13
Medlem
Snart uppkommer årsdagen av mordet på Palme.
Hur ska ni fira?

Blir det ett vanligt stå-hej i pressen om alla de teorier vi hört 1000-tals gånger?
Citera
2012-02-24, 23:08
Medlem
Kul att ni försöker åldersbestämma oss som gör inlägg i denna tråd. Ni hade rätt om mig kan jag avslöja.

Jag var för liten för att minnas Palmemordet, mina första minnen runt mordet är från tiden då Pettersson var huvudmisstänkt och till och med nära att fällas för mordet. Länge trodde jag att de hade mer att gå på när det gäller Pettersson än de faktiskt hade, de försökte sätta dit en pundare/alkis enbart på ett mycket vagt utpekande från Lisbet Palme. Jag visste inte då vad jag tror mig fått veta idag, att förhörsledarna berättade att den misstänkte var alkoholist och att Lisbet då pekade ut den som var alkoholist, utan att egentligen säga något om ifall hon sett honom på mordplatsen i samband med mordet . Tidigt efteråt framkom ju dock att förhören skulle gått till på det sättet.

Vad som förekom vid sidan av Petterssonspåret visste jag inte något om då, det var ju det som helt dominerade i medierna (förstås bestämt av Holmér och co), Petterssonspåret och PKK-spåret.

På senare år har jag blivit mer intresserad av att se vilka andra infallsvinklar det funnits och finns till en tänkbar lösning på Palmemordet. Jag tar inte definitiv ställning för någon linje, men tror numera att man ska söka lösningen på mordet i Palmes närhet. Men i en statsministers närhet kan ju hela statsapparaten och underrättelsetjänster etc räknas in, så tänkbara gärningsmän fanns inom många kretsar. Försöker att tänka på rimligheten i olika spår och teorier som presenteras bland annat här. Utförarna tror jag fanns i Palmes närhet. Men Palme själv och Palmes medarbetare och omgivning kände inte till att en mordplan mot honom var satt i verket. Någon kan mycket väl ha agerat i skuggan av något annat.

Låter också rimligt att den som sköt Palme bara hade uppgiften att utföra mordet och sedan fly undan och försvinna. Därefter skulle efterspelet handla om att vilseleda Sverige i olika teorier, vilket ju fungerat utmärkt. Någon anledning fanns ju till varför Holmér sattes att leda utredningen och inte de egentliga mordspanarna. Men hade rätt folk satts att leda utredningen och viljan att lösa mordet funnits så hade de i alla fall kommit en bra bit längre, kunnat avföra felspår tidigare, varit mer ärliga med vilka spår som inte kan leda rätt etc. Misstag gjordes ju många i början, men de har aldrig erkänt riktigt att det var misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in