2011-06-15, 20:14
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Vart läste du detta?
Ett sådant påstående, utan att hänvisa till källa, skulle annars kunna tolkas som ett förtäckt hot.

Ja, insåg det efter jag postat det... läste det på nyhetssida... sedan dess är dock nyheten ändrad och flashback är inte längre inkluderad bland de hackade sidorna.... eller så ligger bara nyheten i kortare form... hittar inte referensen till flashback nu...
hmm, han hette Nsplitter killen som greps... tyckte faktiskt själv nyheten var obehaglig.. i veckan var mitt facebookkonto hackat... men nu börjar jag undra om jag sett rätt...
...möjligtvis hade flashback blivit inkluderad av misstag då de själva verkar ha varit tidigt ute med själva nyheten...

[eller börjar jag bli paranoid på riktigt?]
Senast redigerad av heheho 2011-06-15 kl. 20:38.
Citera
2011-06-15, 20:34
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Intressant läsarkommentar till AJ:
http://www.jallai.se/2011/06/lasarinlagg-palmemordet-och-det-pastadda-landsforraderiet/
Det är typiskt SPF/Skräpo och AJ med affärsintressen att vilja skylla allt på gamla SSI/IB eller polisen med Ebbe Holmér skytte och BB-ligan utan att nämna något om hur korrupt det var inom de egna leden och på högsta ort hos RPS och FM likaväl som hos sociala myndigheter. Sverige var helt enkelt inte att lita på för CIA/NATO och det visste säkert var och en även där att det var inte Palme det berodde på.
SPF kunde ju likaväl ha skänkt samma persondata folk och avsiktsregister till ryssen som finansmakten tagit som säkerhet för gemensam försvarsteknikutveckling sedan Erlanders tid exv. Det psykologiska försvaret mot öst kunde bli värdelöst för NATO:s del men om Palme nu skulle ha fått tillfälle att avslöja världsbluffen så skulle ändå varje demokrati och USA i ännu högre grad än Sverige bara bli evigt tacksam. T o m finansskojarna själva borde komma till befriad insikt om sig själva som individer och människor men västmaktens folk tycks nu vara livrädda då våra egentliga rättsstater redan blivit uppköpta.
Initiativet att mörda Palme kom således från SPF med Frihetsrörelsens folk. Man försökte försökte först muta bluffa skrämma poliser att göra smutsjobbet men lyckades inte. Istället tvingades de ställa upp på mörkläggningen. Det skaffades nu fram mer utbildat proffs som dock krävde full immunitet och säkerhet för sin egen framtid i en helt annan klass. Contras ställde upp i eget intresse med finansiering och folk från Sydafrika men då måste SPF lämna svenska rättsstaten i pant fastän denna sedan länge varit offrad åt terrorfinansen. Palmes förtrogna inom CIA hamnar därmed i en utpressningssituation och måste garantera att jobbet blir slutfört. Aspling förklarade nog som det var men för Palme spelade det då ingen roll om han levde eller ej efter att ha blivit så sviken och missförstådd av sina egna. / Ove M
Senast redigerad av Ove Mollvik 2011-06-15 kl. 21:17.
Citera
2011-06-15, 20:39
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
...eller börjar jag bli paranoid på riktigt?

Svar: JA!

Det är bara en hobbyhacker...
http://www.news.com.au/breaking-news/year-old-star-hacker-arrested-in-greece/story-e6frfku0-1226071936394
Citera
2011-06-15, 20:41
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Oj, lät jag köpt nu igen... man får passa sig när man kryssar mellan de paranoida skären...känner inte den gode AJ...( men funderar just nu på att ta kontakt för att bolla min idé med media/crime-leaks [se tidigare inlägg]).

HEHEHO: Mitt inlägg skall alls inte tolkas som att jag tror att du är köpt. Jag är bara skeptisk mot allt och alla som påstår att de sitter inne med sanningen. Talar Uddi(s) och Jallai i egen sak?.

Jag tror allltså inte på AJ som ngn slags frontfigur för ngn slags leaks. Hellre då sådana som GW/LB kanske ikombination. De har gedigna erfarenheter av Palmeutredningen och jag vill tro på deras relativa oberoende. Beträffande LB går han väl snart i pension.
Sen tror jag att det behövs oberende och professionell kunskap om underrättelseverksamhet-Agrell?

PÅ sin höjd kan man kanske få fram ett troligt scenario och få stopp på de krafter som sopar igen spåren efter sig
Citera
2011-06-15, 20:43
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ja, insåg det efter jag postat det... läste det på nyhetssida... sedan dess är dock nyheten ändrad och flashback är inte längre inkluderad bland de hackade sidorna.... eller så ligger bara nyheten i kortare form... hittar inte referensen till flashback nu...
hmm, han hette Nsplitter killen som greps... tyckte faktiskt själv nyheten var obehaglig.. men nu börjar jag undra om jag sett rätt...
...möjligtvis hade flashback blivit inkluderad av misstag då de själva verkar ha varit tidigt ute med själva nyheten...

[eller börjar jag bli paranoid på riktigt?]

Så trådar fogas samman utan att åtgärden går att belägga genom att redovisa inlägget där moderator tydliggör åtgärden som brukligt är, eller också har inlägg utan anledning tagits bort för att långt senare återställas.
Och nu ska man behöva gissa huruvida ett kryptiskt inlägg är ett förtäckt hot eller en felläsning eller varför inte ett misstag. Jag läste nyheten på Flashback.se och länkarna som redogörs i den artikeln samt tråden på Flashback som behandlar ämnet, ingenstans står det att läsa om att konton på Flashback blivit hackade.
Men du tror dig alltså ha läst detta och insinuerar att uppdragsgivaren skulle vara NSA, vilket givetvis skulle kunna ge intressanta debattörer i denna tråd väldigt kalla fötter. Det där var således väldigt uträknat eller ett osedvanligt korkat klavertramp från din sida. Lust att klargöra?
Citera
2011-06-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Gösta Söderström var verkligen engagerad i det här mordet, annat kan man inte säga.
Efter pensioneringen blev han själv visst något av en privatspanare så vitt jag förstår.
Han verkar ha varit en yrkesman av den gedigna, ärliga och rakryggade sorten.
Stark sanningslidelse hos honom kan med lätthet konstateras desslikes.
Är det någon som vet vilken uppfattning han hade i skuldfrågan? Kom han fram till något
bestämt innan sin bortgång vid 82 års ålder? Själv vet jag föga om honom.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1859546.ab
Nä, min bild av Gösta är att han helt snöade in på sin klocka som gick rätt eller fel och mest vägrade medge att han drabbades av någon form av stresstrauma på mordplatsen. Men andra kanske är mer välinformerade om hans förehavanden som civilist.
Citera
2011-06-16, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Nä, min bild av Gösta är att han helt snöade in på sin klocka som gick rätt eller fel och mest vägrade medge att han drabbades av någon form av stresstrauma på mordplatsen. Men andra kanske är mer välinformerade om hans förehavanden som civilist.

Gösta hade fullkomligt rätt i att larmet inte gick 23:23. Dock förlöjligade han sig lite med sitt snack om 23:29. Givetvis förståeligt. Oddsen för att både han och Windén både såg fel på samma tid torde vara rätt små, ändå är det precis vad som har hänt. Att kritisera honom för att han inte spärrade av brottsplatsen är dock något av ett fotskott. Det gjorde ju, uppenbarligen, ingen.

(Mer om Gösta: Han fastnade för polisspåret som de flesta andra och teamade med Ingvar Heimer ett tag. Hans son är privatspanare: http://www.politiskamord.com/pindex.html)
Senast redigerad av Acech 2011-06-16 kl. 00:28.
Citera
2011-06-16, 00:37
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Intressant läsarkommentar till AJ:

http://www.jallai.se/2011/06/lasarinlagg-palmemordet-och-det-pastadda-landsforraderiet/

Intressant. Men att mordet skulle vara något sidomanöver för att stärka makten för en grupp inom säkerhetstjänsten låter liiiite märkligt. Kanske som en del av ett mer sammansatt motiv.
Riktningen är, enligt mig, rätt i alla fall.
Citera
2011-06-16, 00:53
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 232323

Pratade med Gösta Söderström i februari 2007 och då var han övertygad om att starka krafter inom svenska myndigheter låg bakom en massiv mökläggning i Palmemordet. Att han skulle varit handlingsförlamad på mordplatsen stämmer inte. Resultat av en kampanj mot honom inom polisen som bl a Holmér och Ulf Helin gärna torgförde.
Mitt intryck av Gösta Söderström är att han var en mycket hederlig polis, ibland nästan för hederlig för sitt eget bästa. Det var hans ansvar att spärra av mordplatsen och han kan kritiseras för att den blev för liten. Men jämför man felgreppen med Helins, Thornestedt och Kocis insatser i LC så är Söderströms närmast försumbara.
Citera
2011-06-16, 01:54
Medlem
hweyls avatar
Ställde en fråga men hittade svar i tråden
Senast redigerad av hweyl 2011-06-16 kl. 02:23.
Citera
2011-06-16, 02:27
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hweyl
Ställde en fråga men hittade svar i tråden

Fick mig ett litet gott skratt här i natten i alla fall
Citera
2011-06-16, 04:53
Medlem
Allmän reflektion kring Gösta Söderström: Här har vi alltså en polis, t o m insatsledare på brottsplatsen, som gör allt han kan (livet ut!) för att förmörka omständigheterna kring mordet genom att förvränga och förvirra med avvikande tidsangivelser. Samme polis sköter enligt uppgift (SOU 1987:14 s. 31 f. och SOU 1999:88 s. 363 f.) sitt uppdrag som högste befäl i yttre tjänst klart bristfälligt och försvårar genom sitt agerande väsentliga delar av både brottsplatsutredningen och spaningen efter gärningsmannen.

Och till hans försvar rycker man nu plötsligt ut!

Vad gör Söderström till en mindre sannolik medkonspiratör än andra poliser (som i sammanhanget inte haft någon inverkan på utredningen alls)?
Senast redigerad av 232323 2011-06-16 kl. 05:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in