Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Jag vill bara veta: Rolf Machnow var det SPF:S hantlangare som tog honom av daga också?
Några direkta samband finns det aldrig, det aktar man sig noga för, men mentaliteten som ligger bakom är densamma. Vissa på något sätt avvikande människor måste offras för högre ändamål och för alla dem som sålt sin själ för att passa in i dagens samhälle. SPF står för den högsta moral som skall gälla över lagen fast ingen enskild får förklara vad som menas. Rätten avgöras istället godtyckligt via media från fall till fall.
För folk i tryggad ställning spelar det nu ingen roll vem som får skulden för illdåden den egna militanta vaktstyrkan ställer till med bara någon avvikare kan elimineras. Henrik Berggren skämdes inte det minsta för att i sin Palmebiografi slutgiltigt ha dömt CP för mordet. Inte heller LP lär ha några samvetskval.
Situationen nu när jag också fick se Mats Franks berättelse påminde mig om när jag för några år sedan i Metro ifrågasatte väktarnas slutna rättskipning i det s.k avräkningsrummet vid T-centralen. / Ove M