2011-06-16, 05:45
Medlem
Durgedurgs avatar
Sven Aners blogg

Samuel sa...
Hej Sven! Du råkar inte ha namnet på "GH"?
Har sökt över hela internet och frågat runt olika författare. men inte hittat.

Anonym sa...

Samuel... tyvärr lär du inte få tag på identiteten eftersom spåret är avfört på goda grunder. Efter alla år måste man nog tro på att det funnits en aktiv mörkning i hela fallet från kretsar med stor makt som inte vill att sanningen om förhållndena kring mordet kommer fram. Inte ens Leif Gw lyckas ju som det verkar få till den minsta vitalisering av utredningen. Därmed kan man nog avfärda att man av inkompetens eller med vett och vilja skyddat vare sig ensamma galningar eller extremistiska grupperingar med eller utan internationella kontakter. Återstår alltså att starka politiska krafter med inflytande inom underrättelsetjänst och politik varit inblandade på ett eller annat sätt avktivt. Det finns mycket tydliga tecken på att så är fallet med tanke på de extremt märkliga turerna i utredningen sedan Ebbe Carlsson och männen bakom honom tog initiativet tillsammans med Holmer. Visst kan GM rent faktiskt vara en yrkesman eller en nyttig idiot (i kretsarna Sven misstänker) i form av en person med egna motiv som skyddas eller som kanske i sin tur eliminerats men GM är mindre intressant än de krafter som stod bakom och som kunnat mörklägga det. Varför? Jo dessa krafter kan fortfarande utgöra ett demokratiskt hot. Där kan också finnas sådana som är motiverade att avslöja sanningen.

Mystiskt att en av de mest sannolikaste gärningsmän är så hemlig
Citera
2011-06-16, 06:08
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Intressant läsarkommentar till AJ:

http://www.jallai.se/2011/06/lasarin...dsforraderiet/

Tack Heheo,jag hinner nu inte engagera mig så mkt i detta under sommaren.Men jag läser tråden,och följer upp hänvisningar så gott det går.Hinner inte se länkar som hänvisar till TV program/dokumentärer.

Jag trodde ett tag att Uddis på nåt sätt ingick i Jallais nätverk.Märkligt att Jallai skriver ut uddis för och efternamn,har nu inte läst hur Jallai brukar formulera sig, men brukar Jallai på detta sätt skriva ut för och efternamn på brevskrivare?
Citera
2011-06-16, 07:46
Medlem
Väldigt lite sker slumpmässigt.

Kolla kommentarer i Portnoys Gästbok.
Citera
2011-06-16, 09:30
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
...Hmm, jag tror bara han hackat en av dem...
...den andra var hans arbetsgivare?
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Jaha, bara att luta sig tillbaka och invänta drunkningsolycka/hjärtattack/magsår/bilolycka/alkoholförgiftning
/gasolycka/rånmord/självmord/snubbelolycka/fall framför tåg/cancer/X då.
På det här viset och vid det här laget får åtminstone våra efterlevande klart besked om hur konspirationerna hänger ihop. De anonyma teoretiker hos psykförsvar och underrättelsetjänst som får paranoian att framträda hos ordningsmakt och säkerhetsansvariga bör dock vara smartare än så och snart inse sitt eget ansvar som också mänskliga individer. / Ove M
Citera
2011-06-16, 10:17
Bannlyst
Finns dom som påstår att en man vid namn christer pettersson var den som sköt
En avdankad alkis från sthl,men jag själv tror inte på det...
Citera
2011-06-16, 10:17
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
....möjligtvis hade flashback blivit inkluderad av misstag då de själva verkar ha varit tidigt ute med själva nyheten...[eller börjar jag bli paranoid på riktigt?]
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
...Men du tror dig alltså ha läst detta och insinuerar att uppdragsgivaren skulle vara NSA, vilket givetvis skulle kunna ge intressanta debattörer i denna tråd väldigt kalla fötter. Det där var således väldigt uträknat eller ett osedvanligt korkat klavertramp från din sida. Lust att klargöra?
Jag har flera gånger varit med om liknande situationer men vill ändå inte tro att de faktiska utövarna bland underrättelsetjänstens folk gör detta med illvillig beräkning själva. Sannolikt initieras spelet från högre upp i psykstyrets hierarki där man låter även egna medarbetare spelas ut mot varandra. Ingen skall kunna lita på någon. Fräckast vinner. Taktiken är att leta upp och förstöra varje tendens till självständiga livsstrategier hos vanligt folk. För mina egna gamla kolleger verkade bedrägerierna med undanröjande av varje spår vara ren sport och inte ens omoraliskt mot en jämlike. Den som inte varit paranoid från början lär bli det om inte maktspelet genomskådas. Eskil Block vann över Lars Krantz på ett sätt jag såg som varnande exempel. / Ove M
Citera
2011-06-16, 10:25
Medlem
TinFoilBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Jag trodde ett tag att Uddis på nåt sätt ingick i Jallais nätverk.Märkligt att Jallai skriver ut uddis för och efternamn,har nu inte läst hur Jallai brukar formulera sig, men brukar Jallai på detta sätt skriva ut för och efternamn på brevskrivare?

Uddis fulla namn är inget han försökt dölja. Han har varit aktiv på flera forum med sin email-adress där hans namn framgår. Att ingen påpekat det här har nog mest med reglerna att göra samt att det är av ringa intresse. På Facebook (Jallais sida) har han hela tiden använt sitt riktiga namn varför det skulle ha varit märkligt om Jallai försökt dölja det.
Citera
2011-06-16, 10:34
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durgedurg
...Mystiskt att en av de mest sannolikaste gärningsmän är så hemlig
Min gissning är psykstyret hemlighåller vissa under mer komplexa omständigheter och styr över läckaget så att ingen skall hinna fråga efter det mer uppenbara kring verkliga gm och hans medhjälpare. / Ove M
Citera
2011-06-16, 10:48
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob
Uddis fulla namn är inget han försökt dölja....
Just detta gjorde honom till en ärlig debattör. Uddis trodde verkligen på sina egna slutsatser och verkade stolt över den hemliga info han fått i förtroende av Skräpo. Hans förutfattade meningar om mig och tvång till att ignorera allt vad jag påpekade blev desto mer talande och bekräftade mina slutsatser mer än någon eller ens jag själv kunnat ana. / Ove M
Citera
2011-06-16, 11:12
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
....Vad gör Söderström till en mindre sannolik medkonspiratör än andra poliser ...?
Söderström har i alla lägen visat sig genomhederlig med enastående integritet. Han råkade bara mot alla beräkningar komma först till mordplatsen. Alla vilseledande figurer blev då själva vilsna när Söderström höll på att förstöra hela mörkläggandet. Vad han aldrig kunde förstå var hur många av bästa kolleger som på olika sätt blivit indragna i de hemliga spel som pågick och från vilken nivå över huvudet på RPS det hela styrdes. / Ove M
Citera
2011-06-16, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Allmän reflektion kring Gösta Söderström: Här har vi alltså en polis, t o m insatsledare på brottsplatsen, som gör allt han kan (livet ut!) för att förmörka omständigheterna kring mordet genom att förvränga och förvirra med avvikande tidsangivelser. Samme polis sköter enligt uppgift (SOU 1987:14 s. 31 f. och SOU 1999:88 s. 363 f.) sitt uppdrag som högste befäl i yttre tjänst klart bristfälligt och försvårar genom sitt agerande väsentliga delar av både brottsplatsutredningen och spaningen efter gärningsmannen.

Och till hans försvar rycker man nu plötsligt ut!

Vad gör Söderström till en mindre sannolik medkonspiratör än andra poliser (som i sammanhanget inte haft någon inverkan på utredningen alls)?

Därför att han har hävdat att larmet gick 23:29. Detta är ett fullkomligt livsfarligt påstående och skulle skapa en situation där poliser var påväg till brottsplatsen före de kunde ha blivit informerade via larmet. Vi har just den situationen, men inte lika tydlig (observera hur 3230 har vänt mot brottsplatsen ett par sekunder före larmet går, även enligt den officiella versionen). Läs Poutiatinens bok. Att Helin kallade Söderström "handlingsförlamad" är lite roligt.

Ang. Portnoys gästbok och "Utredaren" så får även jag taggarna utåt. Verkar inte vara ensam: https://www.flashback.org/sp23350402
Senast redigerad av Acech 2011-06-16 kl. 11:24.
Citera
2011-06-16, 13:27
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho Intressant läsarkommentar till AJ:
http://www.jallai.se/2011/06/lasarin...dsforraderiet/
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Intressant. Men att mordet skulle vara något sidomanöver för att stärka makten för en grupp inom säkerhetstjänsten låter liiiite märkligt. Kanske som en del av ett mer sammansatt motiv. Riktningen är, enligt mig, rätt i alla fall.
Den dolda konflikten mellan underrättelsetjänst, säkerhetstjänst och ordningsmakt mot rättsstaten och mot oss demokrater i allmänhet är en evig och lönsam följetong för alla journalister, författare och debattörer i SPF tjänst. Majoriteten låntagare som satt sin själ i pant för en tryggad position i samhället vill helt enkelt inte komma fram till någon lösning för då faller värdet på allt det man investerat i och kanske ändå aldrig förmår ersätta under sin livstid. / Ove M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in