2011-05-25, 22:29
Bannlyst
Jag har intel på att namnet på Polisman G är Carl Flykt. Återkommer det namnet i något annat sammanhang?
Citera
2011-05-25, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Oerhört intressant att LT och TP jobbade för VIP security:

I dag äger Per-Gunnar Vinge och Alf Karlsson företaget VIP: Vinge Integrated Protection. Verksamheten består av säkerhetssystem och personligt beskydd och kunderna utgörs uteslutande av företag. I VIP:s privata vaktstyrka ingår de två poliser ur Basebolligan, som tv-producenten Lars Krantz såg nära mordplatsen.

Jag tycker att TOP har börjat framstå som rena torpeder...
Citera
2011-05-25, 22:44
Medlem
hweyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
lite finns på sidan 123 här: http://www.scribd.com/doc/50376852/Palmemordet-snabbkurs-allt-som-ar-mystiskt

Jo, givetvis känner jag till den Men den listan är ju från ett senare tillfälle typ 89.
Citera
2011-05-26, 02:57
Medlem
Segelflygarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hweyl
Citat:
Ursprungligen postat av Slut
WG 235 borde väl vara upparbetat kärnbränsle Uran 235 från vår kärnkraft? (WG = Weapon grade?)
Lite bonus till Indien för att få igenom ordern...

Lingärde tog upp detta också.
Snyggt av dig att se den kopplingen! Tack också till heheho och Zorze för viktiga pusselbitar.
...
Sverige har ingen upparbetningskapacitet sa den mangden U235 maste i sin tur ha kommit fran nagot annat land.

Forresten sa skall det tydligen saknas Wikileaksdokument over Sverige under perioden 1979-1986. Det betyder att US State Department hade/har hogre sakerhetsklassning pa dokumenten an vad Bradley Manning kunde komma at. Fragan ar vilka dokument som existerar over andra europeiska lander och vad de handlar om. Da kan man dra slutsatsen att det som inte ar lackt var/ar av hogre betydelse
Citera
2011-05-26, 06:00
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hweyl
Snyggt av dig att se den kopplingen! Tack också till heheho och Zorze för viktiga pusselbitar.

För att tala klarspråk. Ni menar alltså att Sveriges kärnvapenprogram ingick i Bofors 8 miljarderorder till Indien? Kan det ha varit så att Indien inte alls var intresserade av Haubits 77 B eller fick man en atombom på köpet? Sensationella uppgifter i vilket fall. Ubåtsförsvarsmotivet bleknar i jämförelse.

Detta ställer Boforschefen Ardbos dagboksanteckningar i ett helt annat ljus. För den som är intresserad rekommenderar jag p3 dokumentär Bofors och Svenska kärnvapen.

Ja alla motiv bleknar mot detta.Att Bofors i leveranserna av Haubits skulle ingå upparbetad uran , WG235.Läser dokumentet att SPM(Palme) varit inblandad,bekräftat av Paris.Här funderar jag ifall fransmännen varit involverade i WG235 eller England.

Tänker tillbaka då Erik pensers tillgångar blev frysta i Statliga Nordbanken kanske den hette PKbanken då det krisade runt 1990.Penser var ju ägare av Bofors och många undrade över hårdhäntheten mot Penser.Kan det ha varit som hämnd mot Penser då dennes bolag Bofors ingått detta avtal med Indien angående WG235?Finns kanske mer att hämta i denna Boforsaffär nu när vi vet att den egentligen kan innehålla annat än bara Haubits,man kan läsa mellan raderna på ett annat sätt iom denna info om WG235.

Penser flydde ju till England efter detta,där han säkert hade pengar undanstoppade och kontakter.
Senast redigerad av zorze 2011-05-26 kl. 06:05.
Citera
2011-05-26, 06:33
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Försvarsskytteföreningen
Medlemmen K från Stockholmspolisen är Per Ola Karlsson.
Angående pm H som dök upp vid vattenläckan i Tells lägenhet med två
kollegor efter det att en polis hade anlänt med nyckeln från vd 1 så finns
inte namnet hos Anér. Han namnger inte ens Piltz och Tell i "Polisspåret"

[Jag mindes det som om han namnger det flesta utom Piltz och Tell, men det var uppenbarligen fel, har som sagt inte boken med mig här...., vill ändå minnas att jag läst om vattenläckan med någotsånär öppna namn någonstans.]
Citera
2011-05-26, 06:34
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segelflygarn
Sverige har ingen upparbetningskapacitet sa den mängden U235 maste i sin tur ha kommit fran nagot annat land.

Se min tidigare post om svenska abombsprogrammet, vi hade definitivt materialet enligt agrell.
Citera
2011-05-26, 08:18
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slut
Nu är det Utredaren som har den teorin, men kan du precisera var du menar med "motsvarande port på Sveavägen"?
Porten som Dekorimamannen sägs ha stått vid är den som ligger norr om korsningen alltså vid Dekorima och inte denna österom med kameran riktad bort från mordplatsen. Det är dessutom nästan rakt under den plats där vi gissar att prickskytten låg. Jag tror bestämt att Portnoy och hans skräddarlag försökt villa bort Utredaren på denna punkt för att själva kunna konstruera fram ett avgörande vittnesmål. / Ove M
Citera
2011-05-26, 08:47
Medlem
Lodbrokers avatar
Den port som diskuteras här är Sveavägen 42, då en personalingång till Skandia. Även den kamerabevakad.

Eniros gatubild: http://kartor.eniro.se/m/amd5p

Det bör kanske nämnas att ingen av portkamerorna var kopplad till något inspelningssystem, det var inte ens så att varje kameras bild visades kontinuerligt på monitorer.

I praktiken gick det till så att den som ville passera utom kontorstid, fick dra sitt passerkort, mata in sin pin-kod och vakten anropade då via porttelefon och fick upp även kamerabilden. Angivet namn skulle då stämma med vad som var registrerat i passersystemet.
Citera
2011-05-26, 09:31
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Svar till Russinkungen:
Jag har tidigare också funderat över den frågan och tyckt att det borde LJ ha gjort. Nu bor jag inte i eller nära Stockholm och har inte kunnat kontrollera på plats om det är rimligt att LJ borde ha sett den ”tredje mannen”....Här är ett annat foto. Klicka på länken och zoma in den möjliga platsen.
http://www.hitta.se/gatubild/?gvX=65...1628461&gvH=90
Dekorimamannen skulle ha stått vid den tidigare Dekorimaentrén bakom figuren vid övergångsstället på denna bild. Märkligt är att han inte stötte ihop med Björkman då han sedan måste ha smitit in i den mörkare porten till vänster i bild när paret Palme just passerat. De finska tjejerna hann gå över detta övergångsställe innan de hörde skotten bakom sig och skyndade vidare. Varför man inte velat sammanfoga och komplettera alla dessa olika vittnesmål kan man då också fråga sig. Lägg gärna märke till det gröna takutsprånget brett som en dubbelsäng för prickskyttar kvarteret runt! / Ove M
Citera
2011-05-26, 09:46
Bannlyst
Det känns lite trist när tråden blir att bestå av Ove vs Otrevlig mothuggare. De sistnämnda skulle kunna använda den, av FB tillhandahållna, funktionen "Ignore" som en lösning på sitt "problem" så slipper debatten gå in i väggen med jämna mellanrum.

Till ämnet. Jag är mycket sugen på någon form av respons på min förra fråga:

Citat:
Jag har intel på att namnet på Polisman G är Carl Flykt. Återkommer det namnet i något annat sammanhang?

Någon? :)
Citera
2011-05-26, 10:19
Bannlyst
Nej, nu jävlar blommar löken. Ser ut som om jag får rikta en ursäkt till FB. Jag har alltid varit av uppfattningen att Matti-vittnet såg Thomas Piltz springa ner för Snickarbackens trappor. Så var det tydligen inte, upptäckte jag när jag läste om en Anér-bok och såg brevet oredigerat. Såhär var det:

Matti tipsar om att mördaren man söker är polis. Han säger sig ha sett honom springa uppför en trappa, polisen hade bara blängt på honom och ett par dagar efteråt misshandlat honom. Han säger att polisen är en fullständigt galen våldsman som tidigare dödat en kille i Tunnelbanan.

Han såg alltså med största sannolikhet Tell eller Piltz. Frågan är bara: Vart? Finns det någon mer trappa i området som kan vara den nämnda trappan?

Eller kan det vara så jävligt att det stod en pundare uppe på Brunkebergsåsen och identifierade mördaren? Det där vittnesmålet var aldrig känt förän Anér hittade på det, han tror att det följde med av misstag i det flera kilo buntar papper PU dränkte han i. Allting var skräp, utom det guldkornet. När sen LGWP säger sig tro att killen som sticker ner för David Bagares gata är en pundare som inte vill bli inblandad börjar det bli intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in