Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Det går bra att ange källa i löpande text också.
Till att börja med ber jag då om källa på de ytterligare fyra vittnen som sett samma man utanför Dekorima som de två finska flickorna har lämnat signalement på. (Du behöver inte bemöda dig om att dra upp t ex Inge Morelius och hans sällskap eftersom deras vittnesmål inte styrker finskornas.)
Ang argumentationsteknik... Frågan i inlägget ovan är alltså ställd till dig; borde det inte under 25 år framkommit nya uppgifter som styrker t ex iakttagelsen på buss 43? Eller har PU tystat samtliga passagerare? Vill man t ex komma framåt är ju en väg att gå utreda om bussen var helt folktom (utöver Krantz) eller inte. Likaledes borde väl Maunos/"Jerkers" sällskap kunna träda fram och verifiera hans uppgifter?
Den här tråden har tydlig potential att t ex gräva fram hittills okända personuppgifter (polisman G, GH/C etc) och dessa kan sedan utredas lika väl av oss som av (inkompetenta) PU. Och det finns en grund för att diskutera och belysa olika konspirativa och alternativa teorier till mordet, men ambitionsnivån riskerar att helt förmörkas när vissa envist kastar ur sig samma gamla visor om och om och om och om igen.
Det har aldrig slagit dig att det finns en anledning till att samma gamla visor upprepas gång på gång? Om jag inte minns helt fel så skaffade jag fram ett namn på G som jag tror stämmer rätt så bra.
Det första du bör veta angående polisspåret är logistiken kring vittnesmålen. X tipsar Palmeutredningen som tar emot det. Därefter behåller PU det,
om de inte måste. Jag vet inte hur välbevandrad du är i GRK:s del av "Polisspåret" men notera att i stort sett allting som presenteras där redan var känt för privatspanare och granskande media. PU själva valde som bekant ut själva vad som skulle presenteras för kommisionen att granska.
Ett exempel på PU:s taktik i frågan är de båda Matti-breven.
Matti 1 hävdar sig ha identifierat en wt-man som polis, pratandes med en annan polis ("objektet är på Sveavägen") och sedan blivit hotad. Denna behöll PU. Matti 2 hävdar sig ha sett, antingen Tell eller Piltz, springa uppför "trappan" och säger sig sedan ha blivit misshandlad av den samme. Denna behöll PU. Enda anledningen att vi känner till dessa små guldkorn är att en kontorsråtta sannolikt var lite morgontrött när han plockade ihop ett ton papper till Anér (mer finns att läsa i hans bok). Vi kan nog förutsätta att det finns fler vittnesmål av pundare och privatpersoner i det foxhole området i fråga var som PU inte direkt har faxat till Borgnäs.
Att man inte tog klädsignalement från Buss 43 bevisar väl en gång för alla PU:s agenda. Herregud.
Åter till Sveavägen och Dekorimamannen:
Samlade vittnesuppgifter rörande Dekorimamannen/presumerad Dekorimaman. Med flickorna har vi redan två.
Citat:
Vid samma tidpunkt, klockan 23:15, ser en förbipasserande taxichaufför hur en man står längre söderut nedför Sveavägen, i korsningen med Tunnelgatan. Mannen som är klädd i brun skinnjacka, står på den västra trottoaren vänd norrut, det vill säga riktad åt det håll varifrån paret Palme närmar sig 300 meter längre bort på samma sida av gatan. Taxichauffören ser att mannen har en walkie-talkie i handen som han talar i.
Borgnäs, Lars (2006) En iskall vind drog genom Sverige sid. 433
Tre.
Citat:
“Nilsson uppger att han färdades i en limosinbil och hade kunder i bilen. När han kom körande på Tunnelgatan mot Sveavägen för att köra till Kungsgatan, så fick han rött ljus vid Sveavägen. Han såg då att en man sprang som “f-n” på Tunnelgatan mot en trång passage med byggnadsställningar.” (...) Han var ca 180 cm lång, ca 25-30 år, ordinär kroppsbyggnad, mörkhårig. Han var klädd i en brun skinnjacka, ej ljus ej mörk.
Fyra +.
Citat:
“Själv lämnade Sigvard C Oxen klockan omkring 23.15. Han färdades därifrån i sin bil tillsammans med Reine J, som anlänt till Oxen vid 23.00-tiden. Han förde bilen Malmskillnadsgatan norrut och svängde ned till vänster på Apelbergsgatan. Han avsåg att föra bilen in till höger på Luntmakargatan och fram till Tegnérgatan. (...) Han mötte en bil två gånger och var då tvungen att backa sin bil åter till Apelbergsgatan. Dessa två manövrar medförde att färden till bostaden tog omkring 10-15 minuter. Under dessa manövrar hörde Sigvard C två knallar. Sigvard C parkerade sedan bilen på Tegnérgatan i hörnet av Luntmakargatan.
När Sigvard C och Reine J stigit ur bilen såg de en man springa Luntmakargatan norrut emot dem. Mannen stirrade på dem. ”Jag fick uppfattningen att han kände igen mig.”
Fem och sex.
Citat:
En annan detalj hade spätt på Ankis misstro. Ett ungt par - en man och en kvinna - hade passerat just när hon stod intill Dekorimamannen. Hon tyckte sig se att paret lade märke till dem.
Borgnäs, Lars (2006) En iskall vind drog genom Sverige
Det par "Anki" refererar till har andra vittnen också nämnt, det styrker intrycket av att hon har varit på plats. Dekorimamannen var sannolikt även den man Lisbet såg ungefär 75 meter in på Luntmakargatan efter skotten.
http://www.itdemokrati.nu/
Samtliga vittnesmål finns samlade där.
Sist av allt: Att jag aldrig har varit, och aldrig kommer att bli intresserad av att disskutera "ensamma galningar" får du ha överseende med.