2011-06-13, 09:54
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Alla "Avsan-förnekare" bör läsa "Affären Anti Avsan" och sedan återkomma. Han erkänner i stort sett själv att det var han. Innan Avsan ens var påtänkt av privatspanarna hade PU redan hållit förhör med honom, alla hemlighetsstämplade.

(vem skulle förövrigt annars Dekorimamannen vara?)

Om jag minns rätt så erkänner Avsan att han varit i Dekorima innan på dagen och köpt målargrejer.

Alla föhör är väl hemligstämplade i förundersökningen.

Att Avsan inte bemöter anklagelserna kan ju bero på att han har en del i sitt föflutna som han inte vill ska komma idagen. Han var ju trots allt med i den beryktade Baseballsligan.
Citera
2011-06-13, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Har läst den där boken. Vart exakt anser du att personen du nämner erkänner mordet på OP?

"Att det var han som var dekorimamannen", inte att det var han som mördade Palme. Viktig skillnad.
Citera
2011-06-13, 10:06
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
"Att det var han som var dekorimamannen", inte att det var han som mördade Palme. Viktig skillnad.

Ok. Vart i boken erkänner han att han var dekorimamannen?
Citera
2011-06-13, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ok. Vart i boken erkänner han att han var dekorimamannen?

Kan bjuda på diverse smakprov:

(/Svenska Politiska Mord)

I orginalmailet lägger "Avsan" dessutom till "Allt skit från och med 23:02 skrevs ner. Allt framgår. Det var en djävla tur att vi han med".

Fler citat från Avsan:

"Om nu han (läs: "jag" reds anm.) råkade vara på platsen så var det bara en ren tillfällighet".

"Hahaha Olle Allsén då var det fixat! Nu kommer du aldrig få reda på sanningen".

"Måste tyvärr meddela dig om att konferansen (ang. Palmemordet reds anm.) är inställd då flertalet av de inbjudna är avlidna. Och fler är påväg"

Plus en hel del massa annat, hot, mutor och fler antydningar (särskilt elak är han mot Gösta Söderström). Och klassikern "jag var där på dagen och köpte färg"

(en annan lite rolig fakta är att Sigge C som sannolikt såg Dekorimamannen tyckte att personen verkade känna igen honom)
Senast redigerad av Acech 2011-06-13 kl. 10:45.
Citera
2011-06-13, 11:22
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Långsökt (men inget är för långsökt i denna soppa): CGÖ också dömd för djurplågeri... samband?....
Detta är typiskt för hur personer som råkat få insyn i rättsmissbrukarnas verksamhet med mygel och infiltration i gangstervärlden drabbas av åtal från myndigheterna ingen enskild kan försvara sig mot. Ingen advokat vågar heller bevisa motsatsen då det gäller skambrott som kvinnomisshandel, djurplågeri eller bedrägeri där motparten aldrig framträder själv och i många fall inte ens existerar som exv Alcalafallet visade. Guillou och Palme utnyttjades mot varandra med liknande falska anklagelser från SPF de båda kunde luras av osv. De egentligen ansvariga bakom Quick eller Knutbymorden döljs på samma sätt som dem bakom Estonia eller Lindh. Och så håller det på. Finns inte motiv förmåga och tillfälle till brott hos folk som vill ta sitt egna ansvar i tillvaron ser SPF till att skapa dem. / Ove M
Citera
2011-06-13, 11:27
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Kan bjuda på diverse smakprov:

(/Svenska Politiska Mord)

I orginalmailet lägger "Avsan" dessutom till "Allt skit från och med 23:02 skrevs ner. Allt framgår. Det var en djävla tur att vi han med".

Fler citat från Avsan:

"Om nu han (läs: "jag" reds anm.) råkade vara på platsen så var det bara en ren tillfällighet".

"Hahaha Olle Allsén då var det fixat! Nu kommer du aldrig få reda på sanningen".

"Måste tyvärr meddela dig om att konferansen (ang. Palmemordet reds anm.) är inställd då flertalet av de inbjudna är avlidna. Och fler är påväg"

Plus en hel del massa annat, hot, mutor och fler antydningar (särskilt elak är han mot Gösta Söderström). Och klassikern "jag var där på dagen och köpte färg"

(en annan lite rolig fakta är att Sigge C som sannolikt såg Dekorimamannen tyckte att personen verkade känna igen honom)

Du åsyftar alltså de anonyma mailen som Anér fått som bevis?
När jag läste den där boken och tog del av dessa mail som tillskrivas nämnda person, slogs jag av att Lars Krantz av en svårgreppad anledning drogs in i handlingen via mailen.
Och har man följt Krantz spiral ner i galenskapen genom åren så är det inte så svårt att misstänka att det vart just han som skickade de där mailen till Anér.
Citera
2011-06-13, 11:36
Bannlyst
Citat:
När jag läste den där boken och tog del av dessa mail som tillskrivas nämnda person, slogs jag av att Lars Krantz av en svårgreppad anledning drogs in i handlingen via mailen.
Och har man följt Krantz spiral ner i galenskapen genom åren så är det inte så svårt att misstänka att det vart just han som skickade de där mailen till Anér.

"Bevis" är ett ord jag aldrig har svängt mig med. Och att Lars Krantz hotade sig själv, sina vänner och deras barnbarn känns i alla fall för mig, betydligt längre bort än att det var Avsan själv. Det var Lars Krantz-klass på den teorin. Speciellt när man betänkar de namn och detaljer mailen innehåller.
Senast redigerad av Acech 2011-06-13 kl. 11:58.
Citera
2011-06-13, 12:10
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
"Bevis" är ett ord jag aldrig har svängt mig med. Och att Lars Krantz mailade hotmail till sig själv, sina vänner och deras barnbarn känns i alla fall för mig, betydligt längre bort än att det var Avsan själv. Det var Lars Krantz-klass på den teorin.
Sättet att intrigera och plantera "bevis" är helt i Eskil Blocks och SPF anda. Jag har kunnat studera metoderna ingående under mailens och webdebattens hela framväxt sedan 90-talet. Numera drar man sig ju inte ens för att skicka falska sms i andras namn och kan få dem att gälla för livstidsdom mot varenda fritänkare som kan tänkas hota psykstyret.
Med omvänd bevisbörda som blivit gällande t o m i brottmål kan vem som helst fällas på allt från planterade DNA-spår till register och nätuppgifter som dolda intressen bland rättsmissbrukarna lyckats göra mer trovärdiga. / Ove M
Senast redigerad av Ove Mollvik 2011-06-13 kl. 12:13.
Citera
2011-06-13, 15:12
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
... Vem som låtsades fly utefter Luntmakarg. och uppfattades som Ted Gärdestad istället för Mårten har heller inte utretts....
Citat:
Fast det var nog Avsan.
Mycket möjligt. Avsans uppgift var säkert att förvilla i vilket fall och säkert då också visste vilket spel som gällde precis som de övriga sammansvurna inom polisen med Östling Tell & Piltz osv. Sedan har de antingen hindrats, manipulerats eller skrämts från att vittna om vad de likaväl som ansvariga inom utredningen måste veta om saken. Hemligheter i nationens intresse var det uppenbarligen redan vad Alf Karlsson blivit övertygad om pågick månader i förväg. När sedan inte heller högsta polisledningen gick att lita på vad skulle då en stackars förvirrad polisman välja om han fick chansen att rädda kårens heder inför det i dessa kretsar allsmäktiga CIA? / Ove M
Citera
2011-06-13, 15:48
Medlem
Soterns avatar
Citat:

Anér kommer möta samma öde som Lars Krantz där de blir innestängda i sin egen konspiration tills de inte längre kan ta sig ut.
Flera av de sk privatspanarna har lite av denna symtom och denna tråden har definitivt en sådan (inga namn).
Citera
2011-06-13, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Anér kommer möta samma öde som Lars Krantz där de blir innestängda i sin egen konspiration tills de inte längre kan ta sig ut.
Flera av de sk privatspanarna har lite av denna symtom och denna tråden har definitivt en sådan (inga namn).

Jag är ett stort fan av Anér men ibland är han sin egen värsta fiende. Personer som Borgnäs och Bröderna "P" är iskalla, spelar som vinnare, punkterar lugnt lögn efter lögn. Jag gillar Anérs teatraliska språk men när han kombinerar det med briserande upprördhet tappar han onödiga cred-poäng. Hans böcker är väldigt bra och han har rätt i nästan allt han säger.
Senast redigerad av Acech 2011-06-13 kl. 16:00.
Citera
2011-06-13, 16:06
Medlem
Och nu bör vi läsa Sven Anérs just utkomna "Palmemordet: De sammansvurna"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här