Alla "Avsan-förnekare" bör läsa "Affären Anti Avsan" och sedan återkomma. Han erkänner i stort sett själv att det var han. Innan Avsan ens var påtänkt av privatspanarna hade PU redan hållit förhör med honom, alla hemlighetsstämplade.
(vem skulle förövrigt annars Dekorimamannen vara?)
Om jag minns rätt så erkänner Avsan att han varit i Dekorima innan på dagen och köpt målargrejer.
Alla föhör är väl hemligstämplade i förundersökningen.
Att Avsan inte bemöter anklagelserna kan ju bero på att han har en del i sitt föflutna som han inte vill ska komma idagen. Han var ju trots allt med i den beryktade Baseballsligan.
Ok. Vart i boken erkänner han att han var dekorimamannen?
Kan bjuda på diverse smakprov:
Ett av de mest bisarra inslagen i denna historia är utan tvivel det som rör en kondoleansbok som lades ut i entrén till Solna stadshus den 20 mars 2006, efter att kommunalrådet Anders Gustav plötsligt avlidit under en flygresa. Vad som sedan händer är att denna bok blir stulen av en okänd gärningsman, vilket föranleder att förundersökning inleds.
Den 7 april samma år fick Gösta Söderström, som han skriv i sin anmälan till Västerorts polisdistrikt angående stölden, 'ett telefonmeddelande från en anonym person som med upprörd gammelmansröst skrek följande: 'Begravningen är om en timme! Du kommer väl för helvete? Sista möjligheten att få läsa boken!' Meddelandet upprepades två gånger och sändes troligen från en bandspelare och anlände via telefon nr 06969-422013'.
I sin anmälan refererar Söderström till ett par av de märkliga mail som han erhållit som han trodde att polisen skulle vara intresserade av, eftersom de ju på ett koncist sätt handlade om den stulna kondoleansboken. Asta Nivas skrev t.ex. den 3 april 2006: "Vi tog hand om boken" och kompletterade uppgifterna med att det var 'Goltuppen Lars Bergman' som åkte till kommunalhuset i Solna för att skriva i kondoleansboken. 'Han skrev ner hela skiten'.
Tina Navas skriver den 15 april 2006: 'Blättrat i kondboken - allt från kl.23.02 och framåt. Här framgår allt. Bergman hälsar inte - är på havets botten. Hör av dig om du är intresserat av nåt belopp för att ligga lågt.' Hugh Spencer förklarade sedan den 7 juli 2006: 'AA ryckte ut en sida ur kondoleansboken där pseudonymen Lars Bergman skrivit och berättat om dennes skumma förehavanden den 28 februari.'
Söderström föreslog alltså att utredningen skulle ta del av dessa mail, men fallet avskrevs till slut med motiveringen att 'spaningsuppslag saknas'.
Om man rangordnar dessa mail efter graden av smaklöshet står inte det falska mailet om Lars Krantz' påstådda bortgång långt efter. Någon gång under våren 2007 kom ett mail från en person som utgav sig för att vara Lars Krantz son Thomas (han har ingen son med det namnet) och som ville informera om att hans far tyvärr gått bort. Vid närmare efterforskningar visade det sig att detta var ett falskt rykte. Vad som däremot är sant är att Lars Krantz dog i december 2010. Hans hemsida hade tystnat nio månader tidigare.
(/Svenska Politiska Mord)
I orginalmailet lägger "Avsan" dessutom till "Allt skit från och med 23:02 skrevs ner. Allt framgår. Det var en djävla tur att vi han med".
Fler citat från Avsan:
"Om nu han (läs: "jag" reds anm.) råkade vara på platsen så var det bara en ren tillfällighet".
"Hahaha Olle Allsén då var det fixat! Nu kommer du aldrig få reda på sanningen".
"Måste tyvärr meddela dig om att konferansen (ang. Palmemordet reds anm.) är inställd då flertalet av de inbjudna är avlidna. Och fler är påväg"
Plus en hel del massa annat, hot, mutor och fler antydningar (särskilt elak är han mot Gösta Söderström). Och klassikern "jag var där på dagen och köpte färg"
(en annan lite rolig fakta är att Sigge C som sannolikt såg Dekorimamannen tyckte att personen verkade känna igen honom)
Senast redigerad av Acech 2011-06-13 kl. 10:45.
Långsökt (men inget är för långsökt i denna soppa): CGÖ också dömd för djurplågeri... samband?....
Detta är typiskt för hur personer som råkat få insyn i rättsmissbrukarnas verksamhet med mygel och infiltration i gangstervärlden drabbas av åtal från myndigheterna ingen enskild kan försvara sig mot. Ingen advokat vågar heller bevisa motsatsen då det gäller skambrott som kvinnomisshandel, djurplågeri eller bedrägeri där motparten aldrig framträder själv och i många fall inte ens existerar som exv Alcalafallet visade. Guillou och Palme utnyttjades mot varandra med liknande falska anklagelser från SPF de båda kunde luras av osv. De egentligen ansvariga bakom Quick eller Knutbymorden döljs på samma sätt som dem bakom Estonia eller Lindh. Och så håller det på. Finns inte motiv förmåga och tillfälle till brott hos folk som vill ta sitt egna ansvar i tillvaron ser SPF till att skapa dem. / Ove M
Ett av de mest bisarra inslagen i denna historia är utan tvivel det som rör en kondoleansbok som lades ut i entrén till Solna stadshus den 20 mars 2006, efter att kommunalrådet Anders Gustav plötsligt avlidit under en flygresa. Vad som sedan händer är att denna bok blir stulen av en okänd gärningsman, vilket föranleder att förundersökning inleds.
Den 7 april samma år fick Gösta Söderström, som han skriv i sin anmälan till Västerorts polisdistrikt angående stölden, 'ett telefonmeddelande från en anonym person som med upprörd gammelmansröst skrek följande: 'Begravningen är om en timme! Du kommer väl för helvete? Sista möjligheten att få läsa boken!' Meddelandet upprepades två gånger och sändes troligen från en bandspelare och anlände via telefon nr 06969-422013'.
I sin anmälan refererar Söderström till ett par av de märkliga mail som han erhållit som han trodde att polisen skulle vara intresserade av, eftersom de ju på ett koncist sätt handlade om den stulna kondoleansboken. Asta Nivas skrev t.ex. den 3 april 2006: "Vi tog hand om boken" och kompletterade uppgifterna med att det var 'Goltuppen Lars Bergman' som åkte till kommunalhuset i Solna för att skriva i kondoleansboken. 'Han skrev ner hela skiten'.
Tina Navas skriver den 15 april 2006: 'Blättrat i kondboken - allt från kl.23.02 och framåt. Här framgår allt. Bergman hälsar inte - är på havets botten. Hör av dig om du är intresserat av nåt belopp för att ligga lågt.' Hugh Spencer förklarade sedan den 7 juli 2006: 'AA ryckte ut en sida ur kondoleansboken där pseudonymen Lars Bergman skrivit och berättat om dennes skumma förehavanden den 28 februari.'
Söderström föreslog alltså att utredningen skulle ta del av dessa mail, men fallet avskrevs till slut med motiveringen att 'spaningsuppslag saknas'.
Om man rangordnar dessa mail efter graden av smaklöshet står inte det falska mailet om Lars Krantz' påstådda bortgång långt efter. Någon gång under våren 2007 kom ett mail från en person som utgav sig för att vara Lars Krantz son Thomas (han har ingen son med det namnet) och som ville informera om att hans far tyvärr gått bort. Vid närmare efterforskningar visade det sig att detta var ett falskt rykte. Vad som däremot är sant är att Lars Krantz dog i december 2010. Hans hemsida hade tystnat nio månader tidigare.
(/Svenska Politiska Mord)
I orginalmailet lägger "Avsan" dessutom till "Allt skit från och med 23:02 skrevs ner. Allt framgår. Det var en djävla tur att vi han med".
Fler citat från Avsan:
"Om nu han (läs: "jag" reds anm.) råkade vara på platsen så var det bara en ren tillfällighet".
"Hahaha Olle Allsén då var det fixat! Nu kommer du aldrig få reda på sanningen".
"Måste tyvärr meddela dig om att konferansen (ang. Palmemordet reds anm.) är inställd då flertalet av de inbjudna är avlidna. Och fler är påväg"
Plus en hel del massa annat, hot, mutor och fler antydningar (särskilt elak är han mot Gösta Söderström). Och klassikern "jag var där på dagen och köpte färg"
(en annan lite rolig fakta är att Sigge C som sannolikt såg Dekorimamannen tyckte att personen verkade känna igen honom)
Du åsyftar alltså de anonyma mailen som Anér fått som bevis?
När jag läste den där boken och tog del av dessa mail som tillskrivas nämnda person, slogs jag av att Lars Krantz av en svårgreppad anledning drogs in i handlingen via mailen.
Och har man följt Krantz spiral ner i galenskapen genom åren så är det inte så svårt att misstänka att det vart just han som skickade de där mailen till Anér.
När jag läste den där boken och tog del av dessa mail som tillskrivas nämnda person, slogs jag av att Lars Krantz av en svårgreppad anledning drogs in i handlingen via mailen.
Och har man följt Krantz spiral ner i galenskapen genom åren så är det inte så svårt att misstänka att det vart just han som skickade de där mailen till Anér.
"Bevis" är ett ord jag aldrig har svängt mig med. Och att Lars Krantz hotade sig själv, sina vänner och deras barnbarn känns i alla fall för mig, betydligt längre bort än att det var Avsan själv. Det var Lars Krantz-klass på den teorin. Speciellt när man betänkar de namn och detaljer mailen innehåller.
Senast redigerad av Acech 2011-06-13 kl. 11:58.
"Bevis" är ett ord jag aldrig har svängt mig med. Och att Lars Krantz mailade hotmail till sig själv, sina vänner och deras barnbarn känns i alla fall för mig, betydligt längre bort än att det var Avsan själv. Det var Lars Krantz-klass på den teorin.
Sättet att intrigera och plantera "bevis" är helt i Eskil Blocks och SPF anda. Jag har kunnat studera metoderna ingående under mailens och webdebattens hela framväxt sedan 90-talet. Numera drar man sig ju inte ens för att skicka falska sms i andras namn och kan få dem att gälla för livstidsdom mot varenda fritänkare som kan tänkas hota psykstyret.
Med omvänd bevisbörda som blivit gällande t o m i brottmål kan vem som helst fällas på allt från planterade DNA-spår till register och nätuppgifter som dolda intressen bland rättsmissbrukarna lyckats göra mer trovärdiga. / Ove M
Senast redigerad av Ove Mollvik 2011-06-13 kl. 12:13.
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
... Vem som låtsades fly utefter Luntmakarg. och uppfattades som Ted Gärdestad istället för Mårten har heller inte utretts....
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Fast det var nog Avsan.
Mycket möjligt. Avsans uppgift var säkert att förvilla i vilket fall och säkert då också visste vilket spel som gällde precis som de övriga sammansvurna inom polisen med Östling Tell & Piltz osv. Sedan har de antingen hindrats, manipulerats eller skrämts från att vittna om vad de likaväl som ansvariga inom utredningen måste veta om saken. Hemligheter i nationens intresse var det uppenbarligen redan vad Alf Karlsson blivit övertygad om pågick månader i förväg. När sedan inte heller högsta polisledningen gick att lita på vad skulle då en stackars förvirrad polisman välja om han fick chansen att rädda kårens heder inför det i dessa kretsar allsmäktiga CIA? / Ove M
Anér kommer möta samma öde som Lars Krantz där de blir innestängda i sin egen konspiration tills de inte längre kan ta sig ut.
Flera av de sk privatspanarna har lite av denna symtom och denna tråden har definitivt en sådan (inga namn).
Anér kommer möta samma öde som Lars Krantz där de blir innestängda i sin egen konspiration tills de inte längre kan ta sig ut.
Flera av de sk privatspanarna har lite av denna symtom och denna tråden har definitivt en sådan (inga namn).
Jag är ett stort fan av Anér men ibland är han sin egen värsta fiende. Personer som Borgnäs och Bröderna "P" är iskalla, spelar som vinnare, punkterar lugnt lögn efter lögn. Jag gillar Anérs teatraliska språk men när han kombinerar det med briserande upprördhet tappar han onödiga cred-poäng. Hans böcker är väldigt bra och han har rätt i nästan allt han säger.
Senast redigerad av Acech 2011-06-13 kl. 16:00.