Citat:
Exakt min inställning och orsak till att jag måste gå till botten med denna fråga. I den paranoida utrikespolitik CIA och NATO för, USA ovetandes, finns inga begrepp om vad neutralitet innebär annat än som falsk taktik. "Den som inte är med oss är emot oss" uttalas hellre med dödligt allvar. Falskt angiveri och desinformation blev så till slut det enda svenska myndigheter kunde finna gemenskap i hos västmakten.
Ursprungligen postat av zorze
[b]....Min grundfundering är varför vill CIA förvirra/desinformera en neutral stat som Sverige??,jävlas med PU om de vill ha bra relationer med oss?
Dessutom med desinfo som pekar mot dem själva?Min poäng är just att de måste släppa info och andra spår just för att de ligger bakom ,men att CIA som brevet/Lingärde antyder att man vill ha svenska lokal anknytning på de som utför ,men att de agerar påtryckare och via EAP sköter hatkampanjen mot OP.
CIA/NATO, om de inte hade nåt att göra med mordet, borde ju ha annat att göra än att lägga ned dessa resurser på att desinformera i "obetydliga Palme".....[/url]
Dessutom med desinfo som pekar mot dem själva?Min poäng är just att de måste släppa info och andra spår just för att de ligger bakom ,men att CIA som brevet/Lingärde antyder att man vill ha svenska lokal anknytning på de som utför ,men att de agerar påtryckare och via EAP sköter hatkampanjen mot OP.
CIA/NATO, om de inte hade nåt att göra med mordet, borde ju ha annat att göra än att lägga ned dessa resurser på att desinformera i "obetydliga Palme".....[/url]
För mig personligen blev det särskilt påtagligt efter att min amerikanska fru anställdes i säkerhetstjänsten. Vartannat år var det nya intriger som ifrågasatte min rätt till arbete på tv4. När slutligen Anna Lindhs falska väninna Eva Franchell avslöjade sig samspela med SPF/Skräpo mot mig blev indiciekedjan som pekade vidare mot NATO/CIA helt klar. Fortfarande och desto mer blir allt obeskrivlig för andra än sådana likt v.Birchan som råkat ännu värre ut trots en helt annan inställning och bakgrund. Skräddarlagets panik i detta forum säger mer men är då fullt förståelig och typiskt svensk. / Ove M