2011-05-26, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Om jag minns rätt så är han den polis som administrerar utredningsmaterialet för PU, men det är bara så jag i hastigheten minns det, ingen skurk direkt så som jag minns det. (Det hade säkerligen varit magstarkt att sätta honom i en skurk-roll om han verkligen menar något med namnet, det är faktiskt osannolikt nog att det är med alls...)

Samtidigt så stämmer Flykt (G) väldigt bra in i hans GMP. Lövtunna indicier kanske, men skulle gärna vilja veta mer om han. Begära ut materialet rörande han hos PU kanske? Skulle funnits foton, långskott.
Såtillvida att han inte har dräpt någon annan i närstrid så är han Palmes mördare. Inte orimligt för en Främlingslegionär men när han har andra mystiska indicier mot sig blir han imo riktigt intressant.
Citera
2011-05-26, 16:00
Medlem
hweyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segelflygarn
Jo, vad jag menade var att Sverige inte hade tillverkat vapenuranet sjalva. Allt upparbetat uran ar importerat saval de branslestavar som anvands samt det WG235 som formodas ha salts till Indien.

Om du inte vill tro på Agrell och Larsson kan du söka på "uran" i SKI Rapport 99:21 Sverige, USA och kärnenergin -
Framväxten av en svensk kärnämneskontroll 1945-1995.

Citat:
Även om Sverige valde att importera anrikat uran från USA, var siktet inställt på en utbyggd inhemsk uranframställning. Ännu hade inte något beslut i kärnvapenfrågan tagits. FOA och AE hade ett samarbetsavtal som gick ut på att hålla dörren öppen för en svensk kärnvapenproduktion.51

1957 beslutade AE att ett uranverk skulle uppföras i Ranstad vid Billingen med en kapacitet av 120 ton per år. Produktionsvolymen kunde i framtiden höjas efter behov. Beslutet låg helt i linje med riksdagens direktiv som innebar att Sverige skulle satsa på en tungvattenteknik med naturligt uran som bränsle.

Ledsen om vi hamnar lite OT här, men denna information är relevant för att avgöra om kärnvapen-/NATO-förrädarmotivet har någon substans.
Senast redigerad av hweyl 2011-05-26 kl. 16:18.
Citera
2011-05-26, 16:54
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Jag har intel på att namnet på Polisman G är Carl Flykt. Återkommer det namnet i något annat sammanhang?

Hur säker är din intel? Det har tidigare nämnts i tråden att han skulle heta "Hans Flykt" eller "Hans Flycht"...
Citera
2011-05-26, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
Hur säker är din intel? Det har tidigare nämnts i tråden att han skulle heta "Hans Flykt" eller "Hans Flycht"...

Faktiskt så tror jag att det är samma person, den ratsit-profil tidigare uppgiftslämnare länkade heter "Karl Hans Roger Flykt" och bor i Dalarna. Tilltalsnamnet är inte markerat, det kan alltså lika gärna vara Carl (eller "Karl" om vi ska vara noga), samtidigt har jag intel på att G ska vara bördig från Dalarna (Karl/Hans Flykt bor i Nyhammar).

(Typiskt GRK att mygla med namnen. Allt för att försvåra).
Citera
2011-05-26, 17:08
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Faktiskt så tror jag att det är samma person, den ratsit-profil tidigare uppgiftslämnare länkade heter "Karl Hans Roger Flykt" och bor i Dalarna. Tilltalsnamnet är inte markerat, det kan alltså lika gärna vara Carl (eller "Karl" om vi ska vara noga), samtidigt har jag intel på att G ska vara bördig från Dalarna (Karl/Hans Flykt bor i Nyhammar).

(Typiskt GRK att mygla med namnen. Allt för att försvåra).

OK....fint....jag hittade "Carl Flykt" här också...
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:J_1MdLxC6GMJ:www.scribd.com/doc/55836272/Palmemordet+%22Carl+Flykt%22&cd=6&hl=en&ct=clnk&gl =ca&source=www.google.ca
Citera
2011-05-26, 17:16
Medlem
hehehos avatar
Citat:

Det finns en svensk Hans Flycht som driver restaurang i Toulouse och som passar åldersmässigt.
Lärde sig franska vid främlingslegionen? Helst inte bo kvar i Sverige? Bytt stavning? Passar lite med LGWPs upplägg.
Citera
2011-05-26, 17:31
Medlem
hweyls avatar
Citat:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:J_1MdLxC6GMJ:www.scribd.com/doc/55836272/Palmemordet+%22Carl+Flykt%22&cd=6&hl=en&ct=clnk&gl =ca&source=www.google.ca

[post deleted]
Senast redigerad av hweyl 2011-05-26 kl. 18:13.
Citera
2011-05-26, 20:04
Medlem
hweyls avatar
Skytteföreningen anno 1987

MATRIKEL AVSEENDE STOCKHOLM FÖRSVARSSKYTTEFÖRENING

1987-09-30. AKTIVA MEDLEMMAR

PER ARVIDSSON FMV
CLAES DJURFELDT STOCKHOLMSPOLISEN
INGVAR GRUNDBORG DEFENDOR AB
? ? SVEA LIVGARDE
PER-OLA KARLSSON STOCKHOLMSPOLISEN
CAROL PARANIAK FÖRSVARSSTABEN
CARL ÖSTLING PROTECTOR AB

PASSIVA MEDLEMMAR

? ? I 5 (ANMÄLAN SAKNAS)
? ? INFSS

En gissning. Tack till Myllo. Någon som begärt ut listan från tullkrim?
Citera
2011-05-26, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hweyl
[post deleted]

Skulle citera Kavrings inlägg. blev fel.
Citera
2011-05-26, 20:14
Medlem
Citat:

Mkt intressant sammanfattning...!
Citera
2011-05-26, 20:29
Medlem
Kavrings avatar
"Anti Avsan som polis, utbildar sig till jurist och blir sen domare i högsta domstolen. Värre ironier får man leta efter men ännu konstigare är det att Avsan har fullbordat e n juristutbildning utan en krona i studieskuld."

Det borde vara MYCKET ovanligt att bli jurist utan studieskulder, och man sparar knappast ihop till sådana studier på en simpel polislön. Någon som kan förklara detta? Täta föräldrar? Lotto? Stipendier?
Citera
2011-05-26, 21:13
Medlem
TinFoilBobs avatar
Citat:

Det var den bästa sammanställningen på nätet jag sett hittills. Jag hade väntat mig fler källor av en uppsats på gymnasiet men han påstår ju inte heller att allt är sant så den kanske fick godkänt. VG får han av mig iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in