Citat:
Ursprungligen postat av
PostumHumanitas
Tack! Det du lyfter fram beskriver mer om hur du själv tänker och värderar uppgifter.
Var tidigare öppen för att du hade ett genuint intresse att få svar på dina egna frågeställningar om vad Holmér kan ha menat i sina citat. Vill helt enkelt hjälpa till. Nu visar du genom dina resonemang på raka motsatsen. Du lyfter fram vilka vittnen du mer tror på, risker med påverkade vittnen genom egna gissningar, rabblar "officiella sanningar" som rinnande vatten, utan att ens ifrågasätta dom. Allt detta genom att hänvisa till "fakta".
Tror du inte att det är väldigt avslöjande i dina resonemang? Mönstret är detsamma på flera i detta forum.
Lägger hellre tiden på att förklara för de som vill veta/förstå, de som ställer intresserade frågor...
Det säger allt att du attackerar mig istället för de fakta jag pekar på. Du väljer att bortse ifrån att
Ann-Cathrine Robrandt 2016 säger sig sett
Christer Pettersson i en konfrontation när det i själva verket var
Viktor Gunnarsson . Det är en indikation på att minnet är något grumlat.
Jag har oförtrutet ifrågasatt ignorerandet av uppgifterna om rikslarmet som ett exempel . Har under åren påtalat PUs övergrepp på Christer Pettersson , inte minst genom det med största sannolikhet fejkade TK Protokollet hos
Sigge Cedergren.
Däribland hur PU bortser från
Pia Engströms kontakt med
Roger Östlund . Likaså har jag närmast in absurdum tycker nog somliga pekat PUs försök att retuschera bort
Margareta Storhök och
Annelie Korhonen. De som haft den bästa möjligheten att se en Grandman.
Skillnaden på dig och mig är att jag också bedömer vittnens utsagor och inte sågar en uppgift bara för att den kommer från officiellt håll . Även vittnen kan försköna sina egna insatser, minnas fel och i några enstaka fall dikta ihop en story för att få uppmärksamhet. Detsamma gäller poliser och när dom förskönar sina insatser blir det genast allvarligare. Men till skillnad från dig tror jag inte att hela PU är korrumperat.
Mönstret på dig själv har vi sett tidigare versioner av dyka upp i tråden. Personer som hellre attackerar person än bemöter de fakta och påståenden som läggs fram i sak. Så jag gör ett försök ; Tycker du att ACRs påstående att hon ser CP i en konfrontation tyder på ett prickfritt minne eller inte ?