Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-05-14, 22:22
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Det är mycket desinformation i omlopp i denna utredning.
De flesta teorierna är, som du brukar säga, fel.
Därför är det ”lätt” att trampa fel.

Jag anar konturerna av minst fyra olika nätverk/grupper. Och det är bara i det ena laget som mördaren finns.

Så, äntligen något intressant.

Jag tror mig ha identifierat en i nätverket.
Aldrig omnämnd i tråden.
Avled 2014.
Pappan Finlandsfrivillig.

Återkommer när jag har verifierat detta.

Ser konturen av en annan person också. Inte heller omnämnd i tråden. Lever fortfarande.
Lite mer jobb med denne, men kände person X väl.
Citera
2023-05-14, 23:36
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
https://wpu.nu/wiki/Sida:Ann_J27001-00_Viktor_Gunnarssons_telefonlista.pdf/19

32 sidor a 60 rader 1900 telefonnummer...

Inte dåligt, men han gillade att prata...
Citera
2023-05-14, 23:36
Medlem
Citat:
Jag anar konturerna av minst fyra olika nätverk/grupper. Och det är bara i det ena laget som mördaren finns.

Så, äntligen något intressant.

Jag tror mig ha identifierat en i nätverket.
Aldrig omnämnd i tråden.
Avled 2014.
Pappan Finlandsfrivillig.

Återkommer när jag har verifierat detta.

Ser konturen av en annan person också. Inte heller omnämnd i tråden. Lever fortfarande.
Lite mer jobb med denne, men kände person X väl.

Ok!
Var har du funnit information om dessa "närverk" någonstans. Är det information om helt nya konstellationer av grupper, som du fått dig tilldels ? Eller har du fångat upp informationen i redan etablerade spår.

Den personen beskriven som "X" var det han (en man får jag anta) som möjligen var banemannen.
Alltså som du hävdar själv dog 2014?
Senast redigerad av Krakkens 2023-05-14 kl. 23:41.
Citera
2023-05-15, 00:06
Medlem
pn222jws avatar
Kan inte alla intelligenta begripa att magnum-kulorna var utplanterade av svenska polisen? Och sen "hittas" den (av svensk polis) provskjutna revolvern som genom ett smärre mirakel...det skulle inte ens hålla i en amerikansk jury-rättegång...
Citera
2023-05-15, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Eftersom Victor Gunnarsson inte var gärningsmannen/skytten i MOP [....]
Hur vet du det?
Citera
2023-05-15, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Hur vet du det?

Nu skrev jag i och för sig inte att jag "vet det". Det är ditt antagande att jag skulle veta.

Sen kan vi alltid föra en filosofisk diskussion om vad innebörden av "vetskap" är. Men det är OT i den här tråden.

Men, utifrån att inget vittne från mordplatsen eller utefter flyktvägen har kunnat identifiera Victor Gunnarsson vid konfrontationsförhör som den de iakttagit som skytt och/eller flyende skytt så delar jag deras uppfattning att Victor Gunnarsson inte var gärningsmannen/skytten.

Jag var i Göteborg 1986-02-28 och kan ju inte säga att jag vet p g a att jag såg gärningsmannen/skytten begå mordet, om det är där du lägger "ribban" för vetskap om mördarens identitet.
Citera
2023-05-15, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jag har inte följt tråden så noga på senare tid och verkar ha missat något. Du skriver "...väntade på att LOP skulle komma gående för mötet med Theo vid reklampelaren".

Vilken Theo? Är det här något som framkommit nu? Hade LOP stämt möte med en Theo?

Japp. Tror du missat en del under en lång tid tillbaka.
Du kan titta igenom mina startade trådar i forumet eller få hela förklaringen bakom, via Youtube-kanalen Postum Humanitas, för att bilda dig en egen uppfattning och bedömning utan att påverkas av avsiktligt desinformerande personer i detta forum.
Citera
2023-05-15, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Tycker du den minimala avspärrningen eller sättet att inte avskärma vittnena på mordplatsen är den ”officiella sanningen” ?. Detta var uppgifter som högsta befäl på mordplatsen hade ansvar för , dvs Gösta Söderström.

När det kommer till Anki Robrants uppgift i första förhöret om att hon blivit påsprungen Malmskillnadsgatan så tror jag mer på hennes kavaljer Gerhard Samson. Hans berättelser innehåller mera logik och även hållpunkter som får gångvägen Regeringsgatan att bli mera trovärdig .

Jag tror inte blint på vare sig PU eller vittnen som kommer med berättelser 30 år efteråt. Försöker granska alla berättelser utifrån den fakta jag har.

Tomas Kanger samtalar i åtta timmar med Inge Morelius när uppgiften om reklampelaren kommer fram . Den är inte konfirmerad av andra vittnen på mordplatsen. Det finns en stor risk att TK här påverkat IM . Därför behöver hans uppgift kollas mot andra vittnen på mordplatsen .

Tack! Det du lyfter fram beskriver mer om hur du själv tänker och värderar uppgifter.
Var tidigare öppen för att du hade ett genuint intresse att få svar på dina egna frågeställningar om vad Holmér kan ha menat i sina citat. Vill helt enkelt hjälpa till. Nu visar du genom dina resonemang på raka motsatsen. Du lyfter fram vilka vittnen du mer tror på, risker med påverkade vittnen genom egna gissningar, rabblar "officiella sanningar" som rinnande vatten, utan att ens ifrågasätta dom. Allt detta genom att hänvisa till "fakta".
Tror du inte att det är väldigt avslöjande i dina resonemang? Mönstret är detsamma på flera i detta forum.
Lägger hellre tiden på att förklara för de som vill veta/förstå, de som ställer intresserade frågor...
Citera
2023-05-15, 09:49
Medlem
FurirRevaers avatar
Påminner en del om Lingärdes beskrivning om hur flera olika konstellationer närmast flockades omkring Sveavägen, o skingrades som agnar i vinden efter mordet.

Ca 4 nätverk/grupper? Forsbergs spanare han säger sig möta i Kungsträdgården, Cosi Fan Tutti-spaningen, nån militär grupp o sedan den konstiga knarkspanargruppen?

Eller några andra?
Citat:
Det är mycket desinformation i omlopp i denna utredning.
De flesta teorierna är, som du brukar säga, fel.
Därför är det ”lätt” att trampa fel.

Citera
2023-05-15, 10:19
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PostumHumanitas
Tack! Det du lyfter fram beskriver mer om hur du själv tänker och värderar uppgifter.
Var tidigare öppen för att du hade ett genuint intresse att få svar på dina egna frågeställningar om vad Holmér kan ha menat i sina citat. Vill helt enkelt hjälpa till. Nu visar du genom dina resonemang på raka motsatsen. Du lyfter fram vilka vittnen du mer tror på, risker med påverkade vittnen genom egna gissningar, rabblar "officiella sanningar" som rinnande vatten, utan att ens ifrågasätta dom. Allt detta genom att hänvisa till "fakta".
Tror du inte att det är väldigt avslöjande i dina resonemang? Mönstret är detsamma på flera i detta forum.
Lägger hellre tiden på att förklara för de som vill veta/förstå, de som ställer intresserade frågor...

Det säger allt att du attackerar mig istället för de fakta jag pekar på. Du väljer att bortse ifrån att Ann-Cathrine Robrandt 2016 säger sig sett Christer Pettersson i en konfrontation när det i själva verket var Viktor Gunnarsson . Det är en indikation på att minnet är något grumlat.

Jag har oförtrutet ifrågasatt ignorerandet av uppgifterna om rikslarmet som ett exempel . Har under åren påtalat PUs övergrepp på Christer Pettersson , inte minst genom det med största sannolikhet fejkade TK Protokollet hos Sigge Cedergren.

Däribland hur PU bortser från Pia Engströms kontakt med Roger Östlund . Likaså har jag närmast in absurdum tycker nog somliga pekat PUs försök att retuschera bort Margareta Storhök och Annelie Korhonen. De som haft den bästa möjligheten att se en Grandman.

Skillnaden på dig och mig är att jag också bedömer vittnens utsagor och inte sågar en uppgift bara för att den kommer från officiellt håll . Även vittnen kan försköna sina egna insatser, minnas fel och i några enstaka fall dikta ihop en story för att få uppmärksamhet. Detsamma gäller poliser och när dom förskönar sina insatser blir det genast allvarligare. Men till skillnad från dig tror jag inte att hela PU är korrumperat.

Mönstret på dig själv har vi sett tidigare versioner av dyka upp i tråden. Personer som hellre attackerar person än bemöter de fakta och påståenden som läggs fram i sak. Så jag gör ett försök ; Tycker du att ACRs påstående att hon ser CP i en konfrontation tyder på ett prickfritt minne eller inte ?
Citera
2023-05-15, 10:21
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Påminner en del om Lingärdes beskrivning om hur flera olika konstellationer närmast flockades omkring Sveavägen, o skingrades som agnar i vinden efter mordet.

Ca 4 nätverk/grupper? Forsbergs spanare han säger sig möta i Kungsträdgården, Cosi Fan Tutti-spaningen, nån militär grupp o sedan den konstiga knarkspanargruppen?

Eller några andra?

Kan tänka mig den bekräftade SÄPO-gruppen som Sten Andersson fick info om finnas med på ett hörn.
Citera
2023-05-15, 10:33
Medlem
FurirRevaers avatar
Gunnarsson var precis som klippt o skuren för sådana som stay-behind drog till sig. En fotsoldat, visste säkert inte nåt väsentligt men om utredningen fått hållas hade kanske besvärande omständigheter dykt upp.
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Viktor Gunnarsson och hans göranden och låtanden är en gåta i sig. Han hade märkliga kontakter som aldrig blivit utredda. Men någon palmemördare är han inte .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in