Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-01-31, 22:49
Medlem
Basfaktas avatar
[quote=Klippo|83319726]
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
"Trådsyre" är väl knappast min uppgift. Jag uppmanade ju alla att själva undersöka om de kan hitta någon långvarig desinformationskampanj i Palmeutredningen. Jag vill alltså veta om andra ser det jag sett. Det blir poänglöst att jag säger nåt. Då är hela idén borta. Tråden är full av kompetenta krafter. Jag har inget facit att redovisa.

Det är ju inte direkt svårt att studera vilka personer som uttalat sig om mordet genom åren och vad de sagt. Finns det ett genomgående budskap? Är det samma personer som upprepar det? Vad kan det tyda på? Vilka har starkt bidragit till att vissa uppslag lyfts fram och andra negligerats? Vad kan det bero på att det är så? Vilka vittnesmål har nonchalerats? Vilka vittnen har fått sin trovärdighet ifrågasatt? Vilka uppgiftslämnare har hotats till tystnad?

Vilka har haft maktbefogenheter? Vilka personer har rekryterats i utredningen och vilka har försvunnit? Varför har det skett? Vem kan anställa och avskeda folk?

Come on![/QUOTE
Jag anstränger mig till max och kommer fram till (S). Vad sedan...?

Okej, utveckla gärna. Hur då? Vem, vilka, när, varför?
Citera
2023-01-31, 22:53
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Jag har skrivit tjogtals med inlägg i tråden om desinformation i MOP. Här kommer en artikel från 2009 där Ruben Agnarsson utifrån sin världsbild beskriver desinformation runt MOP. Tycker han pekar på ett antal intressanta fall. Bl a Sydafrika spåret som är intressant då det drivs både av folk som Pierre Schori och med allra största sannolikhet av MI6 via en ovetande KG Bäck.

https://www.varldenidag.se/nyheter/massiv-desinformation-kan-ha-trasat-sonder-mordutredningen/cbbibA!xXqht5OUW4S36OGBT@4g/

Har otaliga gånger pekat på boken ”Uppdrag Olof Palme” av Hermansson/Wenander som ett svenskt desinformationsverk som riktar udden mot socialdemokraternas motståndare, med en stor mängd obekräftade och ibland osanna uppgifter. Som att PG Näss skulle vara kryptofascist , ”Svartblå kallakrigare” . Onekligen en lyckad desinformationskampanj då åtskilliga påståenden hängde kvar i årtionden . Fantastiskt nog fick boken stora journalistpriset. Researcher till boken var den nazistjagande men aldrig själv synade bolsjeviken Stieg Larsson

Tack! Intressant. Jag vet att du många gånger berört frågan och levererat mkt värdefull info. Ser du en något så när rak linje i desinformationen? Finns det skäl att misstänka att vissa personer skickat ut budskap för att uppnå särskilda mål? I så fall vilka personer och vilka mål?

Jag kan väl säga att det jag ser inte är en politisk agenda.
Citera
2023-02-01, 02:38
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Tack! Intressant. Jag vet att du många gånger berört frågan och levererat mkt värdefull info. Ser du en något så när rak linje i desinformationen? Finns det skäl att misstänka att vissa personer skickat ut budskap för att uppnå särskilda mål? I så fall vilka personer och vilka mål?

De politiska krafterna, enheterna, entiteterna, kalla det vad ni vill, som lagt ut i stort sett alla de mest förstörande villospåren i Palmeutredningen är en falang inom Sveriges socialdemokratiska arbetarpartiet, själva, tillsammans med Polismyndigheten. Rättsväsendet har haft till uppgift att klubba, stämpla och arkivera allt, samt förvilla ytterligare. Ivrigt påhejade av massmedia som snubblat vidare och förvillat ännu mer. Där har ni anstiftarna, vissa mer skyldiga än andra men alla sittandes i samma båt.

Efter alla dessa år så pekar allt åt det hållet eftersom tidens tand har den egenskapen att den renar, rengör och rentvår tidigare misstänkta och tidigare spår som just genom att tiden gått, och samhällets förändring (inför allas ögon), visat sig vara allt ifrån helt enkelt idiotiska till garanterat för långsökta. I grund och botten kan man, utan att överdriva, säga att de som skulle tjäna och administrera landet Sverige själva valde att "administrera bort" Olof Palme. Han lyftes helt enkelt ut ur ekvationen. Den kommande Moskvaresan var garanterat den utlösande faktorn som satte en faktisk tidpunkt för dådet i spel.

Vem som rent fysiskt sköt? Med ovanstående i åtanke så ter sig svaret ganska irrelevant. Det borde givetvis utredas men kanske som en av de sista punkterna på listan.
Citera
2023-02-01, 09:21
Medlem
[quote=Basfakta|83321578]
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo

Okej, utveckla gärna. Hur då? Vem, vilka, när, varför?

Ja, en tidslinje med viktiga händelser som stödjer (S)-linjen

(Jag anger inte huruvida de nämnda personerna har (S)-anknytning eller (S)-sympatier även om jag har en uppfattning)

mars 1986 Holmér tar kommandot
mars 1986 Vittnen detroniseras av Holmér; bara Lisbet såg något
januari 1987 Holmér anhåller 20 kurder och släppes strax därefter
juni 1988 Ebbe Carlsson driver en egen utredning och Anna Greta Leijon får avgå efter brevskrivning
januari 1989 Lisbet pekar ut Christer Pettersson
september 1996 Sydafrika ”hamnar” i fokus; P Schori
december 1997 Klas Bergenstrand lämnar in en resningsansökan (baserad på Lars Tingström / Pelle Svensson) mot Christer Pettersson, som avslås
juli 2010 preskriptionstiden för mord tas bort (Bodström justitieminister) utredningen förblir öppen och inget behöver lämnas ut
februari 2016 (30 år) Löfvén säger sig stödja Lisbet att Christer Pettersson är den skyldige (trots att han är frikänd)
februari 2017 Krister Petersson ny ledare av utredningen (med ett uppdrag att avsluta förundersökningen ?!)
juni 2020 utredningen läggs ned

Det finns nog en del andra händelser som också skulle kunna inkluderas
Citera
2023-02-01, 10:01
Medlem
ben-varfors avatar
[quote=Klippo|83324057]
Citat:

(Jag anger inte huruvida de nämnda personerna har (S)-anknytning eller (S)-sympatier även om jag har en uppfattning)

juni 1988 Ebbe Carlsson driver en egen utredning och Anna Greta Leijon får avgå efter brevskrivning
december 1997 Klas Bergenstrand lämnar in en resningsansökan (baserad på Lars Tingström / Pelle Svensson) mot Christer Pettersson, som avslås
juli 2010 preskriptionstiden för mord tas bort (Bodström justitieminister) utredningen förblir öppen och inget behöver lämnas ut
februari 2016 (30 år) Löfvén säger sig stödja Lisbet att Christer Pettersson är den skyldige (trots att han är frikänd)
februari 2017 Krister Petersson ny ledare av utredningen (med ett uppdrag att avsluta förundersökningen ?!)

Hemligstämpeln från 1989 kanske passar in.
https://www.expressen.se/nyheter/sapomannen-lat-oss-fa-beratta-sanningen/
Citera
2023-02-01, 10:12
Medlem
Basfaktas avatar
[quote=Klippo|83324057]
Citat:

Japp, tack. Sen kan man då fråga sig varför S desinformerar? Finns det en särskild anledning? HH var ju IC:s man men han försvann illa kvickt. Ebbe-affären, vad hade den för syfte? Här fick S stryka på foten rejält. Flera S-trogna fick gå.

Istället fick vi HÖ från Rikskrim 1988 och då var det raskt dags för CP istället. En linje som fortsatte i 10 år. Fanns det verkligen INGET annat att utreda? På allvar that is.
Citera
2023-02-01, 10:18
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:

Ett ouppklarat mord på en västlig , demokratiskt vald, regeringschef är ett läge för desinformation som ingen hemlig tjänst försitter. Här ges oanade möjligheter att känga motståndare och ta poänger utan att man för den skull är medskyldig i mordet.

Redan dagen efter MOP agerar den sovjetiske desinformationsmästaren Georgij Arbatov. Han attackerar ”högerkrafter” och försöker vinna sympati för sin sida politiska agenda. I Sverige får han drag hjälp av exempelvis Olof Lagercrantz som pekar däråt i sin första ledare efter dådet. Sovjeterna har ända sedan Tjekans dagar varit skickliga att få ut sin agenda.

Tidningen Journalisten skrev redan den 20augusti 1992 om STASIs desinformations-kampanj för att koppla ihop MOP med Larouche-rörelsen EAP. Tidningen hade en intervju med den tidigare STASI-mannen Herbert Brehmer som berättar om hur man tog chansen att kasta misstankar mot EAP i samband med MOP. Med tanke på EAPs hatkampanj mot Olof Palme var det rena straffsparken.

Intressant nog kunde HB berätta om hur STASIs kontakter i pressen utnyttjades för dessa syften. Där nämndes bl Aftonbladet. Vill inte peka ut Bengt Michanek . Kräver en hel del analys av hans förehavanden och vad han skrivit om MOP innan man kan säga bu eller bä, detsamma gäller andra journalister. Kan röra sig om de som skriver rent försåtligt eller de som bara är nyttiga idioiter med dålig faktakoll.

EAP var en nagel i ögat på Sovjet . Nyhetsbrevet EIR var också synnerligen välinformerat och namngav mellan varven KGBs tillgångar i väst. Men så var också EAP-chefen i västtyskland bor till chefen för u-tjänsten. Givetvis smögs det också in del desinformation i faktamängden . Gripandet av Viktor Gunnarsson som på ganska lösliga grunder kopplades till EAP av diverse journalister blev en tung smäll för organisationen.

Nedan ett stycke i ämnet hämtat ur ”Operation Norrsken” av Christoph Andersson Efter sina avslöjanden misstänkliggjordes HB av sentida KGB anhängare, men han avslöjanden finns där att begrunda.

Ingenting var riktigt sant, men det lät ju initierat och trovärdigt, minns Brehmer. Det fanns flera fördelar med att utpeka just EAP. Dels skulle bristen på bevis kunna kompenseras om tidningens reportrar hittade något som verkligen band EAP till själva mordet. Dels skulle tipset bidra till att avleda uppmärksamheten från grupper på vänsterkanten, typ RAF. Dels skulle medierna och polisen ömsesidigt påverka varandra att närmare granska EAP och andra högerextrema organisationer. Och dels skulle det vara möjligt att indirekt koppla västtyska Säpo, Författningsskyddet, till mordet. Den västtyske Säpochefen råkade nämligen vara nära släkt med en västtysk EAP-ledare. Vad som händer med tipset är oklart. Likaså om och hur det planteras ut i Sverige. I vart fall hamnar EAP snabbt i fokus hos polisen och i pressen, vilket avdelning XXII noterar i en spaningsrapport: ”Den 12.3 1986 greps en 32-årig svensk, misstänkt för att ha varit delaktig i mordet på den svenske premiärministern Olof Palme den 28. 2 1986”, heter det.140 I spaningsrapporten heter det också att gripandet skett efter ”ett tips”. I samma rapport nämns namnet på den misstänkte, Victor Gunnarsson, och att han fram till 1984 varit med i EAP, ett parti som styrs från USA och vars högste ledare är finansmannen Lyndon La Rouche. – Jag minns fortfarande hur belåtna vi var, säger Herbert Brehmer och syftar på gripandet av Gunnarsson. Hans kontakter med EAP bidrog till att väcka allas avsky för Europeiska arbetarpartiet. Det var det enda som räknades i mars 1986. Till Stasis stora besvikelse blir Gunnarsson snart frisläppt. Bevisen mot honom håller inte”

Sydafrika är en annan intressant spelare där desinformationen mellan varven kommit från olika. Redan tidigt är Abdul Minty och Pierre Schori där och pekar mot Pretoria. Ett lämpligt mål då Botha avskydde Olof Palme innerligt . AM&PS har båda haft kopplingar mot Lubjanka . Samtidigt får KG Bäck information från sin källa med insyn i SIS, som också den pekar mot Sydafrikas apartheidregim. Både öst och väst ser Pretoria som en bra svartepetter, vilket den också är av kända skäl. I SIS fall kan också det faktum att man själva pekat ut OP som sovjetinfluerad hösten 1985 spela in.

Den inhemska desinformationen finns också . ”Uppdrag Olof Palme” har redan nämnts. Men det finns fler. De senaste dagarna har Börje Wingrens förhör med VG debatterats i tråden. Lyssnar man igenom den utmärkta dramatiseringen blir det uppenbart att BW inte hotar VG och att den sistnämnde inte talar sanning utan försöker blanda korten. Bröderna Poutiainens utpekande av BW som korrupt i ”Inuti Labyrinten, man jämför honom med Orson Wells gestaltning av den genomkorrupta polisen ”Hank Quinlan” i filmen ”Touch of Evil” , blir därmed grovt missvisande. Därmed inte säkert att det är medveten desinformation men i karaktärsmordet på BW fungerar det onekligen som detta .

Finns åtskilligt mer men jag stannar med dessa exempel så länge.
Citera
2023-02-01, 10:32
Medlem
"De första larmen från polisen gällde en person med en längre rock"

"Lisbet Palme är oerhört komplicerad att höra."

"Hans Holmér försöker göra TV-karriär. Det går sådär. Hans böcker fortsätter komma ut. Granskningskommissionen startas. Den 29:e november 1995 blir Hans Holmér utfrågad av Sigvard Marjasin m.fl."

https://poddtoppen.se/podcast/1086387447/palmemordet/363-hans-holmer-del-27-utfragningen
Citera
2023-02-01, 10:39
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Ett ouppklarat mord på en västlig , demokratiskt vald, regeringschef är ett läge för desinformation som ingen hemlig tjänst försitter. Här ges oanade möjligheter att känga motståndare och ta poänger utan att man för den skull är medskyldig i mordet.

Redan dagen efter MOP agerar den sovjetiske desinformationsmästaren Georgij Arbatov. Han attackerar ”högerkrafter” och försöker vinna sympati för sin sida politiska agenda. I Sverige får han drag hjälp av exempelvis Olof Lagercrantz som pekar däråt i sin första ledare efter dådet. Sovjeterna har ända sedan Tjekans dagar varit skickliga att få ut sin agenda.

Tidningen Journalisten skrev redan den 20augusti 1992 om STASIs desinformations-kampanj för att koppla ihop MOP med Larouche-rörelsen EAP. Tidningen hade en intervju med den tidigare STASI-mannen Herbert Brehmer som berättar om hur man tog chansen att kasta misstankar mot EAP i samband med MOP. Med tanke på EAPs hatkampanj mot Olof Palme var det rena straffsparken.

Intressant nog kunde HB berätta om hur STASIs kontakter i pressen utnyttjades för dessa syften. Där nämndes bl Aftonbladet. Vill inte peka ut Bengt Michanek . Kräver en hel del analys av hans förehavanden och vad han skrivit om MOP innan man kan säga bu eller bä, detsamma gäller andra journalister. Kan röra sig om de som skriver rent försåtligt eller de som bara är nyttiga idioiter med dålig faktakoll.

EAP var en nagel i ögat på Sovjet . Nyhetsbrevet EIR var också synnerligen välinformerat och namngav mellan varven KGBs tillgångar i väst. Men så var också EAP-chefen i västtyskland bor till chefen för u-tjänsten. Givetvis smögs det också in del desinformation i faktamängden . Gripandet av Viktor Gunnarsson som på ganska lösliga grunder kopplades till EAP av diverse journalister blev en tung smäll för organisationen.

Nedan ett stycke i ämnet hämtat ur ”Operation Norrsken” av Christoph Andersson Efter sina avslöjanden misstänkliggjordes HB av sentida KGB anhängare, men han avslöjanden finns där att begrunda.

Ingenting var riktigt sant, men det lät ju initierat och trovärdigt, minns Brehmer. Det fanns flera fördelar med att utpeka just EAP. Dels skulle bristen på bevis kunna kompenseras om tidningens reportrar hittade något som verkligen band EAP till själva mordet. Dels skulle tipset bidra till att avleda uppmärksamheten från grupper på vänsterkanten, typ RAF. Dels skulle medierna och polisen ömsesidigt påverka varandra att närmare granska EAP och andra högerextrema organisationer. Och dels skulle det vara möjligt att indirekt koppla västtyska Säpo, Författningsskyddet, till mordet. Den västtyske Säpochefen råkade nämligen vara nära släkt med en västtysk EAP-ledare. Vad som händer med tipset är oklart. Likaså om och hur det planteras ut i Sverige. I vart fall hamnar EAP snabbt i fokus hos polisen och i pressen, vilket avdelning XXII noterar i en spaningsrapport: ”Den 12.3 1986 greps en 32-årig svensk, misstänkt för att ha varit delaktig i mordet på den svenske premiärministern Olof Palme den 28. 2 1986”, heter det.140 I spaningsrapporten heter det också att gripandet skett efter ”ett tips”. I samma rapport nämns namnet på den misstänkte, Victor Gunnarsson, och att han fram till 1984 varit med i EAP, ett parti som styrs från USA och vars högste ledare är finansmannen Lyndon La Rouche. – Jag minns fortfarande hur belåtna vi var, säger Herbert Brehmer och syftar på gripandet av Gunnarsson. Hans kontakter med EAP bidrog till att väcka allas avsky för Europeiska arbetarpartiet. Det var det enda som räknades i mars 1986. Till Stasis stora besvikelse blir Gunnarsson snart frisläppt. Bevisen mot honom håller inte”

Sydafrika är en annan intressant spelare där desinformationen mellan varven kommit från olika. Redan tidigt är Abdul Minty och Pierre Schori där och pekar mot Pretoria. Ett lämpligt mål då Botha avskydde Olof Palme innerligt . AM&PS har båda haft kopplingar mot Lubjanka . Samtidigt får KG Bäck information från sin källa med insyn i SIS, som också den pekar mot Sydafrikas apartheidregim. Både öst och väst ser Pretoria som en bra svartepetter, vilket den också är av kända skäl. I SIS fall kan också det faktum att man själva pekat ut OP som sovjetinfluerad hösten 1985 spela in.

Den inhemska desinformationen finns också . ”Uppdrag Olof Palme” har redan nämnts. Men det finns fler. De senaste dagarna har Börje Wingrens förhör med VG debatterats i tråden. Lyssnar man igenom den utmärkta dramatiseringen blir det uppenbart att BW inte hotar VG och att den sistnämnde inte talar sanning utan försöker blanda korten. Bröderna Poutiainens utpekande av BW som korrupt i ”Inuti Labyrinten, man jämför honom med Orson Wells gestaltning av den genomkorrupta polisen ”Hank Quinlan” i filmen ”Touch of Evil” , blir därmed grovt missvisande. Därmed inte säkert att det är medveten desinformation men i karaktärsmordet på BW fungerar det onekligen som detta .

Finns åtskilligt mer men jag stannar med dessa exempel så länge.

Håller helt med dig och har sett ungefär samma saker. Det blir ju en hel "bröt" av osanningar till slut. Som du säger. KGB skyller på andra, Stasi gör likadant, inhemskt kastas VG, CP, SE fram.

Vittnen nonchaleras eller försvinner helt. Vad var det de såg som inte fick redovisas?

Sossarna (IC) tappar HH tidigt och lider ett svårt nederlag i Ebbe-affären.

Hans Ö från Rikskrim installeras och bombar på med CP i ungefär 10 år.

När jag sett allt detta och studerat skeendet mer ingående vill jag ställa frågan varför? Jag tänker nu enbart på vad som skett nationellt i Sverige.

Det blir lite "follow the money". Vem tjänar på utvecklingen? Och för att vara tydligare - vilka är det som aldrig utreds ordentligt? Och finns det i detta outredda spår till och med enskilda personer som är mer aktiva än andra? Varför är de det?

Varför, varför, varför. Jag tror inte vi kommer vidare om vi endast är deskriptiva. Att beskriva är en sak. Att analysera en annan. Vi har järnkoll i tråden. Vad är det vi inte ser/har sett? Finns det saker vi inte vill se? Varför det i så fall?

Jag struntar helt i politik i frågan. När någon förlorar är det någon annan som vinner. Vem/vilka vinner?
Citera
2023-02-01, 11:00
Medlem
(S) har aldrig haft någon annan ambition än att förhindra att händelsen på Sveavägen någonsin avslöjas. Till varje pris.
Citera
2023-02-01, 11:08
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Håller helt med dig och har sett ungefär samma saker. Det blir ju en hel "bröt" av osanningar till slut. Som du säger. KGB skyller på andra, Stasi gör likadant, inhemskt kastas VG, CP, SE fram.
Vittnen nonchaleras eller försvinner helt. Vad var det de såg som inte fick redovisas?
När jag sett allt detta och studerat skeendet mer ingående vill jag ställa frågan varför? Jag tänker nu enbart på vad som skett nationellt i Sverige.
Det blir lite "follow the money". Vem tjänar på utvecklingen? Och för att vara tydligare - vilka är det som aldrig utreds ordentligt? Och finns det i detta outredda spår till och med enskilda personer som är mer aktiva än andra? Varför är de det?

Varför, varför, varför. Jag tror inte vi kommer vidare om vi endast är deskriptiva. Att beskriva är en sak. Att analysera en annan. Vi har järnkoll i tråden. Vad är det vi inte ser/har sett? Finns det saker vi inte vill se? Varför det i så fall?

Jag struntar helt i politik i frågan. När någon förlorar är det någon annan som vinner. Vem/vilka vinner?

Palmemordet är väl som de flesta olösta mysterier. Ju längre tiden gå utan lösning ju mer obskyra ideér ser dagens ljus. Foliehattar och rättshaverister samlas inte sällan på sådana ställen. Tänk om inte AnnaLindh mordet blivit löst. Det hade nu,20 år senare, varit fantasifulla konspirationer och kopplingar mellan dessa mord som hade fått dagens "konspirationer" att framstå som bleka och futtiga.

Det mest logiska, med tanke på att inget annat framkommit under 37år, är att mordet skedde på samma sätt. Ockham. En våldsverkare och missanpassad galning fick, precis som med AL, av ren tillfällighet en möjlighet att angripa en politiker han hatade.
Citera
2023-02-01, 11:47
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:

Tror inte det går att tänka bort politikens inverkan på MOP. Den finns med där från allra första början. När regeringen den fjärde mars avslog Holger Romanders propå att låta rikspolisstyrelsen styra PU var det en klar indikation på Ingvar Carlsson hade för avsikt att styra utredningen förbli olika blindskär för hans regering. För mig blir det uppenbart att det för Hans Holmer var viktigare att styra informationsflödet än att lösa MOP. Anledningen till detta kallar jag avloppsteorin . Rörs det om i skiten vet man aldrig vilken skit som kan flyta upp.

Ebbe Carlsson och hans affär handlar om samma sak. IC vill via sin consogliera Carl Lidbom hålla koll på att PU inte öppnar fel dörrar utan börjar bedriva sin egen PU. Den faller sedan Sune Sandström inte accepterar detta utan lämnar Per-Ola Karlsson utan backup hos tullen i Helsingborg . Efter denna stjärnsmäll får Anna-Greta Leijon avgå och starka krafter inom S varsnar faran med att bedriva en egen polisverksamhet som skett under IC/EC/CLs ledning.

Mellan varven talas det om en enorm konspiration som går igenom hela samhällsapparaten. Jag ser inte den. Istället hur olika spelare anpassar sig efter hand efter hur det bäst gagnar dess intressen. Jörgen Almblad är ett bra exempel. Avloppsteorin i praktiken.

Den som höll i taktpinnen hos PU 1988-96 var Tommy Lindström. Det är han som driver på inriktningen mot Christer Pettersson . På det viset slipper han frågor om sina egna när kontakter med den tjeckiske kontakten och utpekade palmemördaren Milan Heidenreich.

Det är Olle Alsen som bedriver den exempellösa kampanjen mot Anti Avsan och driver på Hans Ölvebro om dom finska flickornas vittnesmål. Det han som i friskytten i försåtliga ordalag pekar Thomas Piltz och Leif Thell som inblandade i MOP, utan att kunna prestera bevis för detta. Framför allt är det han som förser Sven Aner och Lars Krantz med material och får dom att driva kampanjen mot AA. På sin ålders höst ångrade sig SA och gjorde avbön för det han skrivit om AA

Olle A får anses som något av en central grumlare. han tröskar fram en hel del information som fått stort genomslag medialt sett. Öppnar ständigt dörrar som finskorna , svenska trädet ska falla etc etc, men stänger aldrig till ordentligt.

Det effektivaste sättet att avslöja desinformation är att granska fakta. Börje Wingrens förhör med Viktor Gunnarsson är ett utmärkt exempel . Påståendet att BW skulle hotat VG föll platt till marken. Sedan får man fråga sig om vilket skälet var till att det torgfördes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in