2011-05-22, 11:33
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech

Men aa, skulle dock vara intressesant att veta vem LGWP syftar på, antagligen är det en riktig person. Måste inte nödvändigtvis vara gm men mycket talar för det.

Angående TP så är han en man med mördarens exakta signalement förflyttat sig springandes från Sveavägen till andra sidan Brunkebergsåsen den exakta minut mordet sker. Det är i såna här lägen man märker hur brutalt dålig PU är, tänk om vi haft klädsignalement från Buss 43?

Han har ju föreslaget en ny Palme-grupp för RPS så kanske får vi veta snart...
Citera
2011-05-22, 11:37
Medlem
Citat:
Nu verkar det dock som om att Tell var 28 vid mordtillfället. Då blev han genast lite kallare...
Och, med foliehatten på, samtidigt ganska intressant i kombination med vittnesuppgifter om den s.k. knuffaren i algernonfallet. Synnerligen långsökt, men kan inte släppa den tanken.
Citera
2011-05-22, 11:39
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Jag undrar om vi i Sverige är särskilt känsliga mot allt som luktar konspirationsteori/rättshaverism eller om det är universellt? Jag misstänker att vi är något värre i om m våra tajta krav vad gäller normalitet, vår tilltro till myndigheter och auktoriteter och en viss jantelag.

Huvudet på spiken... vi har en tyst överenskommelse om att vi lever i det goda samhället, egentligen det bästa i världen, världen är i stort sett rättvis och välordnad ....och att vi svenskar egentligen är rätt sjyssta allihop... är det någon som är elak i världen så är det lätt att se vem och då är det svart eller vitt.... det som sägs på tv/officiellt är förståss sant .... och naturligtvis får man inte sticka ut....

här passar inte palmemordet alls in...
Citera
2011-05-22, 11:40
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smallframe
Och, med foliehatten på, samtidigt ganska intressant i kombination med vittnesuppgifter om den s.k. knuffaren i algernonfallet. Synnerligen långsökt, men kan inte släppa den tanken.

.... utveckla gärna; (har missat detta)
Citera
2011-05-22, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Han har ju föreslaget en ny Palme-grupp för RPS så kanske får vi veta snart...

Om det nu inte är så att fallet är löst och avslutat sen 20 år...

Citat:

Jag har för mig att jag läst någon teori om att TOP låg bakom det mordet också. Utveckla!
Citera
2011-05-22, 11:49
Bannlyst
Citat:
Huvudet på spiken... vi har en tyst överenskommelse om att vi lever i det goda samhället, egentligen det bästa i världen, världen är i stort sett rättvis och välordnad ....och att vi svenskar egentligen är rätt sjyssta allihop... är det någon som är elak i världen så är det lätt att se vem och då är det svart eller vitt.... det som sägs på tv/officiellt är förståss sant .... och naturligtvis får man inte sticka ut....

här passar inte palmemordet alls in...

Att en del personer hellre köper att Christer Pettersson tog fel på person än att något mer faktiskt hände säger en hel del. Exakt samma resonemang kan appliceras på Estonia. Jag ser inga 9/11 inspirerade "vi kräver svar" marscher här.
Citera
2011-05-22, 12:43
Medlem
Det var mest uppgiften om ett speciellt kännetecken i ansiktet kombinerat med ålder som gjorde mig intresserad, men jag har svårt att säga bu eller bä. Kopplingen är nog rätt långsökt.

Sajten i övrigt känns kanske inte helt trovärdig men läs vittnesmålen. http://abe.freeshell.org/palme/node58.html
Citera
2011-05-22, 12:46
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Det var mest uppgiften om ett speciellt kännetecken i ansiktet kombinerat med ålder som gjorde mig intresserad, men jag har svårt att säga bu eller bä. Kopplingen är nog rätt långsökt.

Sajten i övrigt känns kanske inte helt trovärdig men läs vittnesmålen. http://abe.freeshell.org/palme/node58.html
Fråga: enligt GK firades Holmérs avgång med en fest på en ambassad där bla "B" jublade. Varför firade man Holmérs avgång med en fest på en ambassad med polisspårets folk närvarande?
Citera
2011-05-22, 16:41
Medlem
Segelflygarns avatar
Citat:
Fråga: enligt GK firades Holmérs avgång med en fest på en ambassad där bla "B" jublade. Varför firade man Holmérs avgång med en fest på en ambassad med polisspårets folk närvarande?
Om man tittar pa Holmers uttalanden strax efter mordet sa undrar jag om inte Holmer hade ena benet pa 'den goda sidan'. Han antyder att det ar nagonting mer an bara en ensam galning, men vill inte saga mer. Kan det vara sa att firandet var for att en 'icke-trogen' antligen lamnade utredningen?
Citera
2011-05-22, 16:56
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
...Varför firade man Holmérs avgång med en fest på en ambassad med polisspårets folk närvarande?
Min gissning är att även polisspåret är utlagt från tre olika håll för att förvilla. Det är samma tre kategorier som omfattades av Frihetsrörelsens folk dvs. militära SPF, Skräpo och de mutade kring RPS. Alla deltar de med olika motiv och oberoende av varandra mot samma mål - den ultimata konspirationen m a o. Alla överträffar de sedan varandra i att skylla på varandra i första hand men om inte de förberedda villospåren mot helt oskyldiga som PKK eller VG fungerar så enas man på nytt mot den som fått upp vittringen mot dem alla i det här fallet Holmérs poliser. Sannolikt hade också Holmér kvar sina infiltratörer och informatörer eller beskyddare ända upp till regeringsnivå som kuppmakarna ännu inte blivit färdiga med. Holmér hade troligen kvar sitt förtroendet från den korta tid han förgäves försökte återskapa Säpos heder efter Persson-Vinges förfall. / Ove M
Citera
2011-05-22, 17:50
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Fast han trasslade rejält.
http://www.leopoldreport.com/skotOPbokk%F6p.html...
Här ser man hur t o m en så hedervärd man som Börje Heed kunde låta sig utnyttjas att förorda en fullkomligt rättsvidrig förtalskrift mot VG. Wingren saknar fullkomligt psykologisk insikt om en ideologisk vapenvägrare som VG faktiskt var. Den som läst vad VG själv skrivit och hört vänner han umgicks med kan inte tvivla på hans äkta mänskliga känslor och ideal.
Om någon hade frågat v.Birchan som VG sökte upp för att locka till marinkårsoldaternas skjutövningar så kunde han direkt säga att VG själv var en fullkomligt hopplös typ som skytt. Han bara snackade och var helt oförarglig fast v.Birchan kunde aldrig riktigt ana VGs egentliga ärende förrän nu då det måste sättas i samband med Charles Morgans samtida värvningsförsök. Hur detta egentligen förhöll sig får ingen fråga och förnekas ännu av myndigheterna. / Ove M
Citera
2011-05-22, 18:22
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob
.... Den detaljen som jag har fått svårast att passa in i det som jag tänker kalla Lingärde-spåret är familjen Palmes tvärsäkra utpekande av Pettersson....
Om man låser sig vid att vilja tro på en viss bestämd avsikt som ju SPF-Skräpo gärna vill pådyvla oss oliktänkare med egna teorier så blir det svårt att kommunicera kring det vi från båda håll möjligen kan bekräfta och komma vidare med. Avsiktsregistren som de hemliga menar sig ha tillgång till sätter effektivt stopp för annars så självklara frågor från oss vanliga medborgare.
Är det fortfarande för dig otänkbart att Lingärdes utpekande och familjens Palmes motsägelsefulla vittnesmål kan betyda riktigt elakt spel på ännu högre nivå? / Ove M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in