2011-05-22, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Om man låser sig vid att vilja tro på en viss bestämd avsikt som ju SPF-Skräpo gärna vill pådyvla oss oliktänkare med egna teorier så blir det svårt att kommunicera kring det vi från båda håll möjligen kan bekräfta och komma vidare med. Avsiktsregistren som de hemliga menar sig ha tillgång till sätter effektivt stopp för annars så självklara frågor från oss vanliga medborgare.
Är det fortfarande för dig otänkbart att Lingärdes utpekande och familjens Palmes motsägelsefulla vittnesmål kan betyda riktigt elakt spel på ännu högre nivå? / Ove M

Familjen Palmes utpekade av behöver inte, också det, vara ett trippelspel av åtta olika agendor.

Lisbet har blivit hotad/manipulerad/fått hjärnsläpp och pekat ut CP. Hon har sedan övertygat Mårten som har övertygat sig själv. Dessutom är samtliga jävligt trötta på cirkusen. Dock har jag nog aldrig sett ett uttalande från någon annan son än Mårten...man undrar va de egentligen tror om Dekorimamannen, utredningen, Skandia etc etc...
Citera
2011-05-22, 18:48
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Kopplingen är bla som följer, (men det finns även andra kopplingar):
Här åter ett citat ur boken "Mordet på Palme och polisspåret" sid 94-97.": I trakterna kring Sjöbo (!)/Simrishamn i Skåne, där den i mordutredningen förhörde "33-åringen" hade lärartjänst och flickvän och där basebollpoliserna Thomas Piltz och Leif Tell har sina rötter. Där hände det märkliga saker strax före mordet!
.... 33-åringen har vistats i högerextremistiska kretsar i Stockholm och varit medlem i EAP. Kan det vara så att den snacksalige EAP-aren spelat en roll i mordkomplotten, varit den som skulle dra blickarna till sig, vara "mördaren" över begravningen då världens statsmän besöker Stockholm? Ringer skrävlaren till sina bekanta i Simrishamnstrakten, kanske rentav bonden Mårtensson och talar bredvid mun innan planerna verkställs?" Som bekant var det ju också den s.k. 33- åringen som före mordet sagt något om att Olof Palme stod på dödslistan och snart skulle det flyta blod på Stockholms gator. Det var väl också delvis därför han anhölls och togs i förvar av polisen under Palmes begravning.
Nog luktar det konspiration även mot VG i god tid före mordet. Han beundrade visserligen allt amerikanskt och lät sig villigt utnyttjas av CIA för att värva v.Birchan som prickskytt exv. men att han därmed skulle förstå avsikten mot OP och ägnat sig åt en lokal liten CIA-klubb som EAP samtidigt är ändå helt orimligt. VG:s uttalanden om blod på Stockholms gator är tagna ur sitt sammanhang men upprepat och spritt av Tell & Piltz desto mer samtidigt som VG:s förmenta tankar på våld blev löjligt överdrivna. / Ove M
Citera
2011-05-22, 19:06
Medlem
Grandiosos avatar
Alldeles nyss tyckte jag att det kunde vara på sin plats att en gång för alla framhålla
omöjligheten av att Miro Baresic kan förekomma som en tänkbar gärningsman.
Det förstår jag nu att den uppfattningen delas av den överväldigande majoriteten bland trådens
deltagare. Föresvävade mig ett ögonblick att det till synes försåtligt utlagda spåret kan vara
del i en desinformationskampanj, men övergav den tanken tämligen omgående.
Personen ifråga som hårdast lanserat denna teori agerar säkerligen inte ifrån några sådana
baksluga grunder. Det är bara utslag av okunskap, naivitet och otyglad fantasi när allt kommer
omkring. Så förhåller det sig.

Men "omöjlige" Baresic har dessvärre sällskap av en figur till som ter sig lika orimlig
som Palmes baneman. "Observationer" har nämligen gett vid handen att någon eller några
i anfall av förnyad verklighetsfrånvändhet fört fram vår legendariske storspion Stig Bergling
som eventuell förövare. Exakt var i tråden dessa smått skrattretande påhitt återfinns
undandrar sig mitt minne i skrivande stund, men inte alltför långt tillbaka i den långa, långa
"skriften".

Snälla, glöm honom också. HAN KAN INTE HA GJORT DET, HAN HELLER....
Ibland undrar man om det inte har blivit lite för mycket sånt här för vissa vid nåt tillfälle...

Ty gör man anspråk på att inta ett nyktert, sakligt och seriöst förhållningssätt till
mordfallet ifråga, då markerar man kategoriska avståndstaganden till allt trams i den vägen.
Och glädjande nog är nästan alla här bevisligen mycket seriösa och har mycket kunskaper
och stort och ärligt intresse i saken. No question about it!

Således; en gång för alla: Ingen Baresic. Ingen Bergling.

Därutöver avstår jag från att tillbakavisa andra "lanserade" kandidater. Men just dessa två
högst särpräglade individer är i min värld avskrivna med lika stor övetygelse och säkerhet
som att dag följs av natt, som att amen får avsluta en predikan.
Citera
2011-05-22, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Således; en gång för alla: Ingen Baresic. Ingen Bergling.

Förklara gärna varför Bergling eller Baresic inte kan vara gärningsmän?

Osannolikt? Väldigt.

Orimligt? Nästan.

Omöjligt? Inte i det här mordet.
Senast redigerad av Acech 2011-05-22 kl. 19:35.
Citera
2011-05-22, 19:45
Medlem
hehehos avatar
Har lagt upp GKs rapport med delvis riktiga namn:

http://www.scribd.com/doc/56006540/GK

Blir faktiskt mycket klarare att läsa
Citera
2011-05-22, 19:52
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Familjen Palmes utpekade av behöver inte, också det, vara ett trippelspel av åtta olika agendor.
... Dock har jag nog aldrig sett ett uttalande från någon annan son än Mårten...man undrar va de egentligen tror om Dekorimamannen, utredningen, Skandia etc etc...
Jo man kan verkligen undra vad som rör sig i deras huvuden och om mor och son ens kan säga något inbördes eller samråda med resten av familjen. Utan tvekan rör det sig om kaosmakares mycket omfattande verk som ingen enskild kan överblicka.
När CP ville tala med någon i familjen ställdes som villkor att det i så fall skulle vara för att erkänna och inte något om att beklaga förlusten eller förklara sig oskyldig exv. Ett sådant fullkomligt människoförakt kan bara SPF-Skräpo-media ha lagt i deras mun.
Aschelberg - Fylking angav tonen med följande dialog:
A; -Vad var det för fel på CP?
F; -Han var ju mördare.
A; -Men hur då?
F; -Han kom ihåg allting och visste precis vad han gjorde alltid och hade fullkomligt kontrollen hur berusad han än var.
På detta sätt började man på 80-talet beskriva genier som menades bara kunna låtsas ha normal empati. För att fungera som riktiga människor måste man ge dem amfetamin om de inte redan självmedicinerade. Det var en medfödd brist i hjärnan som OP likaväl som CP kunde ha påstod expertisen som LP lydde under. Bara slumpen hade gjort att de kunnat dölja sitt handikapp på olika sätt i skilda socialgrupper men om de möttes så skulle den misslyckade få en impuls att dräpa den bättre situerade. Så förklarade SPF tillsammans med Hjärnfonden som KOFeldt sedan ägnade sig åt hela saken men bara för utvalda experter som skulle kunna förstå saken rätt dvs PK utan tanke på socialfascism. / Ove M
Citera
2011-05-22, 19:55
Medlem
TinFoilBobs avatar
Citat:

Osannolikt? Väldigt.

Orimligt? Nästan.

Jag håller med er båda. Bergling och Baresic ligger på samma nivå. Båda är lika osannolika. Båda satt inlåsta vid tidpunkten för mordet. Förvisso ett mycket bra alibi men det finns alltid journaler och vittnen om man åker och hämtar en fånge helt oväntat. Jag tror inte på någon av dem innan det finns starka indicier att det hänt. Det enda som pekar i någon riktning är vittnet som sett en karavan av polisbilar åka mot Stockholm, de skulle ha kunnat komma från Norrköping. Långsökt? Ja. Starka indicier? Nej.
Citera
2011-05-22, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob
Jag håller med er båda. Bergling och Baresic ligger på samma nivå. Båda är lika osannolika. Båda satt inlåsta vid tidpunkten för mordet. Förvisso ett mycket bra alibi men det finns alltid journaler och vittnen om man åker och hämtar en fånge helt oväntat. Jag tror inte på någon av dem innan det finns starka indicier att det hänt. Det enda som pekar i någon riktning är vittnet som sett en karavan av polisbilar åka mot Stockholm, de skulle ha kunnat komma från Norrköping. Långsökt? Ja. Starka indicier? Nej.

Ja, jag håller med på varje punkt. Men att avskriva folk från diskussion bara för att det är "osannolikt" anser jag vara en grop vi överlåter åt PU att trampa i

Att GRKs avsnitt om polisspåret är rent apatiskt klöslöst visste vi sen innan men att det har missat Matti-vittnena...herregud.
Citera
2011-05-22, 20:05
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Osannolikt? Väldigt.

Orimligt? Nästan.

Men snälla nån; jag hoppas att du inte menar allvar nu?

Använd förnuftet. Tänk lite sunt. Var lite realistisk.
Jag skall väl inte behöva kommentera varför dessa personer är helt otänkbara i sammanhanget.
Har det inte gjorts så det räcker tidigare?

Mycket ter sig onekligen "mystiskt", snurrigt och konstigt i det här fallet, men vissa tokerier
kan vi lägga åt sidan direkt. Och fokusera på mera trovärdiga och väsentliga avsnitt i "affären".

Okay? Då glömmer vi det här tramset och går vidare till annat intressantare...
Citera
2011-05-22, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Men snälla nån; jag hoppas att du inte menar allvar nu?

Använd förnuftet. Tänk lite sunt. Var lite realistisk.
Jag skall väl inte behöva kommentera varför dessa personer är helt otänkbara i sammanhanget.
Har det inte gjorts så det räcker tidigare?

Mycket ter sig onekligen "mystiskt", snurrigt och konstigt i det här fallet, men vissa tokerier
kan vi lägga åt sidan direkt. Och fokusera på mera trovärdiga och väsentliga avsnitt i "affären".

Okay? Då glömmer vi det här tramset och går vidare till annat intressantare...

Något jag tycker är intressant är vilken väg Thomas Piltz sprang från Adolf Fredriks kyrkogård till Birger Jarlsgatan...
Citera
2011-05-22, 20:10
Bannlyst
Citat:
Jo man kan verkligen undra vad som rör sig i deras huvuden och om mor och son ens kan säga något inbördes eller samråda med resten av familjen. Utan tvekan rör det sig om kaosmakares mycket omfattande verk som ingen enskild kan överblicka.
När CP ville tala med någon i familjen ställdes som villkor att det i så fall skulle vara för att erkänna och inte något om att beklaga förlusten eller förklara sig oskyldig exv. Ett sådant fullkomligt människoförakt kan bara SPF-Skräpo-media ha lagt i deras mun.
Aschelberg - Fylking angav tonen med följande dialog:
A; -Vad var det för fel på CP?
F; -Han var ju mördare.
A; -Men hur då?
F; -Han kom ihåg allting och visste precis vad han gjorde alltid och hade fullkomligt kontrollen hur berusad han än var.
På detta sätt började man på 80-talet beskriva genier som menades bara kunna låtsas ha normal empati. För att fungera som riktiga människor måste man ge dem amfetamin om de inte redan självmedicinerade. Det var en medfödd brist i hjärnan som OP likaväl som CP kunde ha påstod expertisen som LP lydde under. Bara slumpen hade gjort att de kunnat dölja sitt handikapp på olika sätt i skilda socialgrupper men om de möttes så skulle den misslyckade få en impuls att dräpa den bättre situerade. Så förklarade SPF tillsammans med Hjärnfonden som KOFeldt sedan ägnade sig åt hela saken men bara för utvalda experter som skulle kunna förstå saken rätt dvs PK utan tanke på socialfascism. / Ove M

Du är faktiskt klipskare än vad en del i tråden tror, rock on.
Citera
2011-05-22, 20:22
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Snacka om otyglad fantasi...

Pillren, Mollvik, pillren...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in