2011-05-18, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Där har vi något som är intressant. Jag har alltid tyckt att Lundin har varit ett intressant diskussionsämne..

Varför har han kört med alla dessa historier? Vill han bara vara märkvärdig, eller vet han något? Eller är han tokig?

Jag tycker det är märkligt varför Lundin skulle hitta på allt om mannen som följde efter paret Palme från biografen. Att han backar ur sen kan ju bero på flera orsaker: 1. Han är själv skyldig(men varför då vittna!?) 2. Kronisk mytoman 3. Vill bara ha uppmärksamhet 4. Press från PU på ngt sätt att han måste backa(kommit för närma sanningen)!??

Framför Palme kanske Piltz gick......?
Citera
2011-05-18, 18:06
Medlem
Citat:
Där har vi något som är intressant. Jag har alltid tyckt att Lundin har varit ett intressant diskussionsämne..

Varför har han kört med alla dessa historier? Vill han bara vara märkvärdig, eller vet han något? Eller är han tokig?

Här har du svaret från ett av mina tidigare inlägg.. Följ gärna länkarna så får du sammanhanget klart för dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Alf Lundin ändrade sig efter att Ölvebro anklagade honom för att vara delaktig i mordet på OP. Efter att ha bevittnat vad PU gjort med CP så klandrar inte jag honom för det.

Däremot kan ju Ölvebro ha anklagat Lundin medvetet då hans vittnesmål hade varit förödande för Ölvebros envetna försök att få CP fälld för mordet.

Men det viktigaste som du och även Borgnäs bortser ifrån är vad jag skrivit i detta inlägg.

https://www.flashback.org/showpost....postcount=5181

Att han "erkänt" inför Håård på Aftonbladet bidrar bara till misstänksamhet då ju Håård var djupt involverad i att få CP att erkänna för LP.

Allt vad Alf Lundin säger i sina vittnesmål avseende tider, personer och händelser är rimligt och logiskt. Sen må du eller Borgnäs delta i smutskastningen av Alf Lundin bäst du vill. Den mängd detaljer Alf Lundin nämner i förhör uppväger med råge alla försök att chikanera honom.
Citera
2011-05-18, 18:56
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Intressant:

Alf Lundin beskriver en man med svart trenchcoat som gick en bit efter makarna Palme. Han säger sig ha sett denna man tidigare, på andra sidan Sveavägen, vid ett annat tillfälle.

Signalement ca 40, mellanblond, lång och med ett ärr i ansiktet.

Leif Tell är ca 40, mellanblond, lång och har ett ärr i ansiktet. Leif Tell...Lingärde...svart trenchcoat...

Det var väl Alf Lundin som blev ogiltigförklarat som vittne när PU pressade honom mer om sitt eget alibi och Lundin drog sig tillbaka som vittne, tror det var Maxestrella som gav mig den uppgiften....

Mkt intressant, jag tycker bitarna börjar falla på plats...

Var kan jag läsa om hur Lundin och hur han pressas att ge upp sitt vittnesmål?, har slängt alla refs eftersom jag gick på att han inte var trovärdig/Tack

[Ändrad: fanns på itdemokrati förståss, http://www.itdemokrati.nu/page36a3.html]
Senast redigerad av heheho 2011-05-18 kl. 18:59.
Citera
2011-05-18, 19:15
Medlem
hweyls avatar
Citat:

Jag delar Borgnäs uppfattning om Alf Lundin, se ca 27.20 in i det här klippet från Ensaligblandning (tack för att du fortsätter förse oss med gammalt svt-material!).

För övrigt lyckas Borgnäs väl med att få resningsansökan mot CP att framstå som ett skämt (se 32.00 in i klippet).

Jag slänger ut en krok igen om en viss P A Lundin
https://www.flashback.org/t133416p1409#16904

Förmodligen ett långskott, men man vet aldrig...
Citera
2011-05-18, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hweyl
Jag slänger ut en krok igen om en viss P A Lundin
https://www.flashback.org/t133416p1409#16904

Förmodligen ett långskott, men man vet aldrig...

Du får nog utveckla lite. Känner du till att denne Lundin brukade ta nattpromenader vid detta tillfälle? Jobbade natt i Skandiahuset?
Citera
2011-05-18, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
ja Djurfeldts nattliga omparkering är hur märklig som helst.En annan undran jag har är vart stod piketen och väntade medans han omparkerade?Den enda uppgiften som jag har är att de är påväg bort fråbn området då de får larmet.

Nu tror jag inte att alla i piketen behöver vara inblandade i nåt fuffens,det räcker med att Djufeldt och max en till har samförstånd,kanske den som körde .Piketens viktigaste uppgift var ,tror jag,att vara synlig i området ,så att lite av buset skulle hålla sig borta från området.På så sätt få bort potentiella vittnen.
Ganska smart och effektivt om man tänker efter,de som planerar behöver på så sätt inte beordra dit piketen.Likaså kommissariebil 1520 viktigaste uppgift är densamma,vara synlig,här är vad de mer sysslar med lite mer diffust och vad de i efterhand påstår.

Angående att du tror att det är Holmer som har hållhake på Sigge så borde det ju vara nån som jobbat på knarkspan,som sedan satt som högre chef.Holmer kom ju dessförinnan som fd.SÄPO chef,men ifall han jobbat på knarkspan så kan han ju vara mannen.

Djurfeldt ställde upp i något TV3-program för ett par år sen. Han blev noll pressad men ändå verkade han jävligt nervös. CD måste dock ha varit 20-25 när mordet skedde. Enl. uppgift i SOU så dyrkade han Östling. Intressant, Djurfeldt var antagligen en hormonstinn ung man som ville leka med de stora grabbarna...inte lika kul när han återvänder till mordplatsen och ser att Lisbet lever.
Senast redigerad av Acech 2011-05-18 kl. 20:19.
Citera
2011-05-18, 20:30
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Fast jag tror aldrig att CGÖ hade räknat med att tullen skulle göra husransakan. De var de enda som hans "organisation" inte hade koll på och som man inte tänkt på. Vid en annan husransakan hade han blivit förvarnad...
Det här är ju också jätteintressant. Ofta är det ju slumpen eller rena misstag som gör att man råkar hamna på något avgörande spår. Det märkliga är då att ingen nappar på att saken måste få utredas vidare. Varför lade PU ner utredningen mot CGÖ och Baresic och sedan bara fick lov att fortsätta med CP? Kan CGÖ såsom vapenhandlare ha haft beskyddare i Wiesbaden som PU inte ville stöta sig med? Vilka skyddade plitarna som lät Baresic gå lös? / Ove M
Citera
2011-05-18, 20:34
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
.... Djurfeldt var antagligen en hormonstinn ung man som ville leka med de stora grabbarna...inte lika kul när han återvänder till mordplatsen och ser att Lisbet lever.
Varför skulle han vara rädd för Lisbet? / Ove M
Citera
2011-05-18, 20:48
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Någon nämnde tidigare i tråden att Donald Forsberg var "pappa" till CP spåret. Var kommer de uppgifterna ifrån och nånstans man kan läsa mer om det ?
Uddis kanske hade kunnat ställas till svars även på denna punkt men nu slipper han besväras mer. / Ove M
Citera
2011-05-18, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Varför skulle han vara rädd för Lisbet? / Ove M

Därför att det var en polare till honom som sköt och lämnade ett vittne. Lär dig förövrigt att svara på flera inlägg i samma, kallat "citera", så slipper du dränka tråden.
Citera
2011-05-18, 21:11
Medlem
hweyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folken1
Du får nog utveckla lite. Känner du till att denne Lundin brukade ta nattpromenader vid detta tillfälle? Jobbade natt i Skandiahuset?

Nej, jag vet i princip inget om karlen. Bara att han försökt kontakta mig vid några tillfällen - utan att uppge ärende. Det betyder nog inget i det här sammanhanget.
Citera
2011-05-18, 21:17
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D... Nej, att lägga ut kulor är bara en massa besvär. Helt onödigt dessutom...
Citat:
Om nu kulorna var fejkade hade (ev.) CG Östling trampat i klaveret när man nu istället kopplar mordplatskulorna till hans kulor...
Ja varför göra sig sådant besvär när man hade full koll över hanteringen av kulorna i efterhand. När ansvariga ändå visste att kulorna inte kunde matchas mot varandra eller bindas till någon viss pipa så var det ju lätt att byta ut den säkert deformerade mordkulan mot en som såg bättre ut. Tvättade och klara behövde ingen längre fråga efter anslagspunkten i gatan eller vilken kula som träffade trädgrenen och ingen behövde ljuga om att det verkligen var fynden från mordplatsen som skickades vidare till Wiesbaden. / Ove M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in