2011-05-18, 11:06
Medlem
Russinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Säkert var det en tillfällighet men knappast någon slump / Ove M

En tillfällighet men ingen slump? Vad är det för skillnad?
Citera
2011-05-18, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Tråden är TOTALT utspårad för tillfället. Skit-trist!

Var en del av lösningen då, dra upp något intressant så kan en diskussion starta!
Citera
2011-05-18, 11:39
Bannlyst
Intressant:

Alf Lundin beskriver en man med svart trenchcoat som gick en bit efter makarna Palme. Han säger sig ha sett denna man tidigare, på andra sidan Sveavägen, vid ett annat tillfälle.

Signalement ca 40, mellanblond, lång och med ett ärr i ansiktet.

Leif Tell är ca 40, mellanblond, lång och har ett ärr i ansiktet. Leif Tell...Lingärde...svart trenchcoat...
Citera
2011-05-18, 12:14
Medlem
Någon som vet varför uddis blev avstängd ? det har väl inget med denna tråden att göra ? Om det är ett regelbrott att fråga sånt så tar jag bort frågan...
Citera
2011-05-18, 12:16
Medlem
3 saker:
Efter att ha läst Jallais bok ter det sig självklart varför Skandiamannen lägger upp en historia vad han gjort på mordplatsen. Han torde skaffa sig alibi för vad han gjorde mellan utpasseringen till han var tillbaka och drack kaffe med väktarna. (Det här förutsätter ju isf att han är GM).

Ang vittneskonfrontationen med CP, där finns ju en del polismän i linen. Många påfallande lik CP.........

Är det en konspiration kan man kanske tänka sig att något/några vittnen är desinformatörer/hotade/rädda. Finns det några vittnen som kanske inte stämmer in (mer än Skandiamannen då)?
Citera
2011-05-18, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Intressant:

Alf Lundin beskriver en man med svart trenchcoat som gick en bit efter makarna Palme. Han säger sig ha sett denna man tidigare, på andra sidan Sveavägen, vid ett annat tillfälle.

Leif Tell är ca 40, mellanblond, lång och har ett ärr i ansiktet. Leif Tell...Lingärde...svart trenchcoat...

Det var väl Alf Lundin som blev ogiltigförklarat som vittne när PU pressade honom mer om sitt eget alibi och Lundin drog sig tillbaka som vittne, tror det var Maxestrella som gav mig den uppgiften....
Citera
2011-05-18, 12:24
Medlem
Finns väl två sidor av Alf Lundin historien. 1. Han pressades och erkände då att han ljugit. 2. Han pressades och med risk för att själv bli misstänkt GM så drog han sig ur av den anledningen.
Citera
2011-05-18, 12:24
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
En tillfällighet men ingen slump? Vad är det för skillnad?
Jan Cederquist reder ut begreppen i sin mycket tänkvärda bok "Slumpen är ingen tillfällighet". Tillfället gör gm exv. och kan manipuleras fram med flit vilket jag hellre misstänker i det här fallet. Slumpen är inte lika lätt att planera för och är helt orimlig för dessa märkliga sammanträffanden under de få minuter jag råkade besöka mordplatsen. / Ove M
Citera
2011-05-18, 12:41
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Tråden är TOTALT utspårad för tillfället. Skit-trist!
Dina alltid liknande kommentarer då frågan närmar sig en möjlig prickskytt är för mig ytterligare bekräftelse på din och skräddarlagets funktion i detta forum. / Ove M
Citera
2011-05-18, 12:52
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Finns väl två sidor av Alf Lundin historien. 1. Han pressades och erkände då att han ljugit. 2. Han pressades och med risk för att själv bli misstänkt GM så drog han sig ur av den anledningen.
Man kan också tänka sig att Lundin faktiskt kände igen Tell men PU ville invänta mer besked om vilken sida denne egentligen sprang ärenden åt eller skyddades av innan man vågade gå vidare. / Ove M
Citera
2011-05-18, 13:41
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Intressant:

Där har vi något som är intressant. Jag har alltid tyckt att Lundin har varit ett intressant diskussionsämne..

Varför har han kört med alla dessa historier? Vill han bara vara märkvärdig, eller vet han något? Eller är han tokig?
Citera
2011-05-18, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
3 saker:
Efter att ha läst Jallais bok ter det sig självklart varför Skandiamannen lägger upp en historia vad han gjort på mordplatsen. Han torde skaffa sig alibi för vad han gjorde mellan utpasseringen till han var tillbaka och drack kaffe med väktarna. (Det här förutsätter ju isf att han är GM).

Ang vittneskonfrontationen med CP, där finns ju en del polismän i linen. Många påfallande lik CP.........

Är det en konspiration kan man kanske tänka sig att något/några vittnen är desinformatörer/hotade/rädda. Finns det några vittnen som kanske inte stämmer in (mer än Skandiamannen då)?

Har ännu inte läst AJs bok (egentligen dumt av mig som håller Skandiahuset som högst inblandat i mordet fy skäms) men hur menar han på att Engström ska ha tagit sig förbi makarna Palme? Skandiamannen klev ju (eventuellt) ut genom den dörren alldeles efter makarna Palme har passerat?

Personligen tror jag på Scenario 44...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in