2011-06-07, 05:13
Medlem
Durgedurgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Mystisk sak att göra av Fjällström att sen placera ut dokument hos militära underrättelsen som pekade ut andra för mordet. Lustigt sammanträffande att Piltz sprang parallellt med honom.
Nej, men GH känns så trött på något sätt. Han lär vara fullkomligt urspårad om han lönnmördar Palme pågrund av aktieskatten. Dessutom tror jag att vi kan anta att han är feting körd i botten av PU.

Btw: Chrille briljerar på femman nu

Han var väl bitter och full av alkohol
Citera
2011-06-07, 05:30
Medlem
Durgedurgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Citat:
Det är inga problem. Det finns ingen som bättre passar in än Fjellström. Att han sålde vapnet olagligt är bara en skröna. Han har naturligtvis dumpat det - antingen på tomten till sin tillhälftenägda sommarstuga eller i vattnet utanför. Det är bara att sätta igång och leta: Svartgarn 2:230; Hästskoringen 12, Österåker

Polisen var ju ute för att tala med honom, men man hittade ju honom inte och sen kom CP in i bilden och alla andra trådar släpptes direkt.

Detta vapen är aldrig återfunnit och således inte testats - men det talar man inte om. Det blir för jobbigt.

Finns det möjligtvis inte nån annan än fjellström.. datumen passar som inte in eftersom han redan var död.. stig edqvist skickade ett mejl till paul smith (som skrev boken om GH) ang GH´s död innan fjellströms dödsdatum.. så det kan som inte stämma
Citera
2011-06-07, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durgedurg
Finns det möjligtvis inte nån annan än fjellström.. datumen passar som inte in eftersom han redan var död.. stig edqvist skickade ett mejl till paul smith (som skrev boken om GH) ang GH´s död innan fjellströms dödsdatum.. så det kan som inte stämma

Kan du inte kontakta Edqvist eller Paul Smith om namnet?
Citera
2011-06-07, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Jag förstår av ditt inlägg att du blandat ihop det vapen jag talat om som tillhör en numera fd Säpopolis och det sk Örebrovapnet.

Så här ligger det till.

När jag fick "vetskap" om Örebrovapnet genom massmedia och konfirmerat genom mina källor att det skulle presenteras som gärningsvapnet fick jag "lite bråttom" att posta inlägg om den numera fd Säpopolisens magnumrevolver med bla hans och mitt DNA på vapnet.

Det inlägget gjorde att Tommy Lindström inte presenterade Örebrovapnet i Efterlyst.

Frågan som dröjer sig kvar är var "örebrovapnet" identiskt med det vapnet jag hållit i eller är det ett annat vapen?

Örebrovapnet skulle också kunne vara vapnet som avskjutit de två kulor som redovisas i polisens tekniska utredning och som i så fall var planterade för att få en hmm "lösning" på vapenmystiken.

För en sak har jag klar för mig och det är att det vapen som förevisats för mig i Göteborg i början av 90-talet är gärningsvapnet och det kan också vara identiskt med polisman Hs magnumrevolver.

Men jag har också samma undran som du vad PU har kommit fram till. För har de inte gjort DNA-undersökning på den fd Säpopolisens vapen för att säkerställa om blod och vävnadsrester från Oof Palme finns på vapnet så bör de inte vara utredare utan snarare misstänkta.

Ja, problemet med PU var ju att man hade skrivit till Gh och kallat honom, han struntade i det och i den vevan spåret CP var prioriterat skyndade PU ej på med Gh, vapnet hann dumpas eller säljas och sen blev ju ärendet vad jag vet avslutat. Örebrovapnet och/eller det vapen du höll i i Göteborg skulle ju kunna vara detsamma och där är vi idag. PU vet kanske mer, men oavsett resultat kanske lagt på hyllan.....!?
Citera
2011-06-07, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak
Ja, problemet med PU var ju att man hade skrivit till Gh och kallat honom, han struntade i det och i den vevan spåret CP var prioriterat skyndade PU ej på med Gh, vapnet hann dumpas eller säljas och sen blev ju ärendet vad jag vet avslutat. Örebrovapnet och/eller det vapen du höll i i Göteborg skulle ju kunna vara detsamma och där är vi idag. PU vet kanske mer, men oavsett resultat kanske lagt på hyllan.....!?

Nu kanske det är jag som inte riktigt hänger med och har missat något.

Jag följer inte alla parallella diskussioner i tråden allra minst de som diskuterar med sig själv så jag undrar vem "Gh" är ?

Skulle han vara den samme som Polisman H ?

Är "Gh" död ?

Finns det något avsnitt om "Gh" i Granskningskommissionens rapport och vilken sida i så fall ?
Citera
2011-06-07, 10:29
Medlem
Citat:
Nu kanske det är jag som inte riktigt hänger med och har missat något.

Jag följer inte alla parallella diskussioner i tråden allra minst de som diskuterar med sig själv så jag undrar vem "Gh" är ?

Skulle han vara den samme som Polisman H ?

Är "Gh" död ?

Finns det något avsnitt om "Gh" i Granskningskommissionens rapport och vilken sida i så fall ?

Sid 955-960 i Granskningskommisionens rapport, tror ej samme person som Polisman H.
Citera
2011-06-07, 10:51
Medlem
Citat:
Sid 955-960 i Granskningskommisionens rapport, tror ej samme person som Polisman H.

Tack för sidhänvisningen. Det gör det enklare att sätta in din kommentar i rätt sammanhang.

Citat:
Ja, problemet med PU var ju att .

man hade skrivit till Gh och kallat honom, han struntade i det och i den vevan spåret CP var prioriterat skyndade PU ej på med Gh, vapnet hann dumpas eller säljas och sen blev ju ärendet vad jag vet avslutat. Örebrovapnet och/eller det vapen du höll i i Göteborg skulle ju kunna vara detsamma och där är vi idag. PU vet kanske mer, men oavsett resultat kanske lagt på hyllan.....!?

Det kan inte vara det vapen som förevisades för mig i Göteborg.

Eftersom kulorna som visas på foto i polisens tekniska utredning bevisligen pga sk bomdata kan ha skjutits med en S & W så skulle det kunna vara "Örebrovapnet" som då presenteras som gärningsvapen för att som jag sagt avsluta sökandet efter mordvapnet samtidigt som man därmed styr utredning bort från Säpo.

En observant reflektion från dig under alla omständigheter.
Citera
2011-06-07, 11:42
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
....Det är så att gamla "Krigs-IB"-rävar har mer insyn i Säpo och deras olagliga operationer än vad Frånstedt och Jallai tycker om och därför gör de allt i sin kampanj för att skylla MOP på dessa.
Vi har ju haft och har de i tråden som blandar bort korten och gör allt för att förstöra debatten här och kanske de i själva verket samarbetar med Säpo eller tom kan vara anställda på Säpo.
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Du menar väl "Skräpo"? Du och Ove är ju inte så olika ändå
Det är just med alla dessa märkliga spekulationer om vilka som egentligen jobbar för vilka i vilket syfte som korten ständigt blandas bort har jag märkt. Fenomenet blev mycket tydligt på min arbetsplats där jag med tiden förstod att SPF med Finansmakten hade det avgörande inflytandet. Psykstyret har det övergripande ansvaret för hur säkerhetstjänst, infotjänst, media och delar av ordningsmakten intrigerar mot demokratin.
I de falska anklagelser som i olika former riktats mot såväl CP som OP känner jag igen mig själv och de vänner vars sanningar och upplevelser ingen i skyddad ställning skall tillåtas ta på allvar. Vi som ändå överlevt har gjorts rättslösa utan förklaring. Hoppas nu inte vi skall behöva bli majoritet innan ansvaret för de verkliga förhållandena kommer fram.
Tydligen fanns här en diskussion om Frånstedt Jallai Säpo SSI uddis och mig som plockades bort innan utredaren aningslöst kunde avslöja mer om dessa. Min teori kring förhållandena bekräftades därmed ytterligare. Mitt engagemang för saken är som jag ständigt försökt förklara rent personligt. Därför vet jag nu vad jag tidigare bara anade andra inte skulle få lov att veta. / Ove M
Citera
2011-06-07, 13:15
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Läste ut AJ:s bok. Det var klart läsvärd. Han har nog fått se en del som inte är offentligt. Ovanligt tunt maskerade figurer vilket ju är bra när man har ett seriöst intresse i ämnet. Tror dock att en del grejor som han fått se har sitt ursprung i västlig desinformation....
Kungen över alla romaner är ändå Guillou som skriver om verkliga förhållanden vars osannolika scenarier endast han kan göra begripliga och fullt trovärdiga. Trodde aldrig jag skulle ägna mig åt genren men fakta som omskrivs och droppas av Holmér, Ebbe, LGWP, Jallai eller Eskil Block säger lika mycket som Tunander, Alsén, Anér, Leopold, Bondeson eller Krantz när man väl lärt sig urskilja den genomgående självcensuren eller direktcensuren med desinfo i vissa fall. / Ove M
Citera
2011-06-07, 13:32
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Tillägg konstigheter HEHEHO:

Nedanstående tillhör kategorin "bisarra". Hur skall de tolkas?. Allt bara en slump?. Tror man inte på det åker väl foliehatten på

* Den 28 februari 1918 överger Olof Palme (d.ä) (OP fabror) överger han sin gravida hustru och fyra barn för att ge sig ut i finska inördeskriget. Han dör där (källa Berggrens biografi)

* 1985 går Tarkovskijs "Offret" upp på biograferna. I en "apokalyptisk" scen finns bilder på trappan där mördaren sedermera springer upp

Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
Lars Krantz hade ju en teori om detta...gick ut på att Ingemar Bergman skulle ha regisserat mordet på OP.

Har du foliehatten i närheten?

Världshistorien döljer uppenbarligen ett helt gäng hemliga regissörer som ser till att göra verklighet av det som intet ont anande regissörer i verkligheten befarat. I efterhand mörkläggs historien i omvänd ordning och foliehatt sätts på var och en som inte går att tysta på annat vis. Utredningens fixering vid den ensamma galning som nu skulle springa uppför just dessa trappor efter utfört dåd var således planerat från samma håll från början enligt min teori som entydigt pekar mot SPF och Eskil Block för detta scenario. / Ove M
Citera
2011-06-07, 17:25
Bannlyst
Satt och sov lite och hajade till när jag såg att Flykt även han hade varit i Sydafrika och härjat...Då kan vi lägga till "utpekad som delaktig av Lingärde" på listan då :)
Citera
2011-06-07, 17:31
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Rena tramset!

Hur har du fått för dig att man skulle ha gjort detta mot honom?
Man kan för helvete inte sprida såna här allvarliga påståenden utan att ha någon saklig
och något så när trovärdig källhänvisning att styra upp det med.

Bromsa ner lite grann för tusan, annars är du en ny Mollvikare här och kanske värre än så...

Och komma dragandes med insinuationer om att Holmér skulle ha begått självmord
och bygga detta på uppgifter från riktiga, fullfjädrade tokstollar som Krantz och andra.

Han dog bevisligen på grund av en sjukdom och ingenting annat.

Herrejävlar, vad den här tråden har spårat ur...

Korrekta uppgifter om Hans Holmér och hans bortgång.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10311062.ab

Hmm, trams tycker jag är att ropa "trams" så fort man pratar om konspiration i en konspirationstråd...

Hursomhelst, om nu Aftonbladet skall ses som den slutgiltiga ofelbara auktoriteten i den här världen så stämmer även den angivna artikeln med att han skulle vara AIDS-sjuk men slutligen tog sitt liv vilket är vad en del av tokstollarna påstår. Anér verkar ha rätt i ca 80% av sina utfall och det kan han ha i detta fall också. Krantz har en del rätt i fakta han beskriver men noll rätt i tolkningar. Är det något som palmemordet lär oss så är det att inte ta tidningarna sanning som slutgiltlig sanning... 32 personer runt palmemordet har begått självmordet, det är ännu så länge inte helt uteslutet att Holmér är en av dem. I forumet finns ju många självständigt forskande individer och min fråga kom sig av att jag ville veta om någon kanske visste någon som inte stod i tidningar eller på nätet.

Jag har tex själv varit med i sammanhang i mitt liv som jag tror du skulle betrakta som "trams" och "omöjligt" om jag skrev om dem, eftersom verkligheten ofta överträffar dikten. Att det finns en underveggitation av sammanslutningar, sällskap, ordnar, ringar etc som gör otroliga saker i Sverige är ett faktum.
Men jag levde ganska länge innan jag förstod att det var så... innan dess garvade jag bara åt sånt...
(nu är skillnaden att jag garvar åt det men också vet att det är sant..., kul så länge ingen blir mördad... då kan det ju tex vara hur mycket kåpor och gruppsex som helst med präster, poliser,militärer och domare utan att de är någon fara...).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in