2011-05-17, 00:45
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Varför skulle det ligga i PU:s intresse att "mörka" det? Säger inte att det är omöjligt, men det förändrar ingenting?

Nja, det är ju så att vittnesuppgifterna egentligen går isär. PU måste besätmma sig för ett händelseförlopp. Det har man gjort. Jag menar att det kan i frågasättas, men att det inte går att helt säkert bevisa vilket skott som avlossasdes först. PU mörkar knappast i den här frågan, det är helt enkelt så att uppgifterna från mordplatsen inte är så glasklara som man först kan tro.
Citera
2011-05-17, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Nja, det är ju så att vittnesuppgifterna egentligen går isär. PU måste besätmma sig för ett händelseförlopp. Det har man gjort. Jag menar att det kan i frågasättas, men att det inte går att helt säkert bevisa vilket skott som avlossasdes först. PU mörkar knappast i den här frågan, det är helt enkelt så att uppgifterna från mordplatsen inte är så glasklara som man först kan tro.

Yes, problemet (om man ska kalla det) är att 19 vittnen alla har sina egna, olika, uppfattningar om vad som hände. Kombinera det med diverse foliehatts-teorier om obduktionen och man kan vrida och vända på detaljer för att få stöd för vilket scenario man än nu önskar. Se Lennart Redstam...(all heder åt faktasamlingen på hans sajt dock).
Citera
2011-05-17, 06:13
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Om nu kulorna var fejkade hade (ev.) CG Östling trampat i klaveret när man nu istället kopplar mordplatskulorna till hans kulor...

Fast jag tror aldrig att CGÖ hade räknat med att tullen skulle göra husransakan. De var de enda som hans "organisation" inte hade koll på och som man inte tänkt på. Vid en annan husransakan hade han blivit förvarnad...
Citera
2011-05-17, 06:23
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hweyl
Trådens konspiration?

Baserat på bl.a. följande inlägg i tråden
https://www.flashback.org/p28158172#p28158172
https://www.flashback.org/p28157287#p28157287
dristar jag mig till en vågad slutsats:

1. ja37viggen har lurat kalsongerna av uddis(s).

eller

2. ja37viggen och uddis(s) är trådens största konspiratörer.

Med hänsyn till §1.06 kan jag naturligtvis inte säga mer. Jag vill förtydliga att jag härmed inte avser att medverka till regelbrott mot §1.06. Var och en får dra sina egna slutsatser. Men eftersom det rör trådens säkerhet kände jag att det var min plikt att delge denna information.

För övrigt verkar dessa skribenter inte längre vara aktiva i tråden. Men om jag har rätt är det lustigt hur det kan bli ibland

Hänger int riktigt med, jag tror du kan utveckla lite utan att bryta mot §1.06.

[Ändrad:] OK nu fattar jag...
Senast redigerad av heheho 2011-05-17 kl. 06:35.
Citera
2011-05-17, 06:31
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Därför att mordvapnet kanske blev någon knasig ovanlig typ av pistol som skulle kunna kopplas till en polis. Får man välja ett vapen att fejka är 357 Magnum ett bra val, valet av kulor är lite konstigare kanske. Man kommer inte ifrån att skottvinklar inte stämde, de var inte deformerade eller upphittade av teknikerna och man tvättade dem av "misstag". man förväxlar heller inte en magnum med smällare...

Efter att ha skrapat lite på ytan på Lange tror jag att han är straight, och ett problem för konspiratörerna. Han har gjort flera starka uttalanden om att kulorna är utplacerade, bla i utländsk press. Han menar ju också att kulorna hanterades på ett sätt som går rakti emot hans mycket specifika order "Flytta dem nu för allt i världen inte" - så fort han vände ryggen till tar man dem till polishuset. Han är närmast indignerad när det gäller kulorna och troligtvis ett startkt vittne.

Han har härjat i styckmordsrättegången där han också verkar gått emot eventuella konspiratörers vilja om det nu finns några.
Skall skrapa lite djupare, har för mig att jag sett honom i några av de politiska böckerna...

Det är konstigt att teflonkulan som hittades vid Kungsgatan fått så lite uppmärksamhet, hel naturligt med en kula som ligger å skräpar dagen efter ett stadministermord???

Är det som Lingärde säger att det blivit fel skytt så är det ju extra intressant...

Förresten, Jallai har en referens på sin blogg om att "nu vet jag att kulorna är utplacerade".
Citera
2011-05-17, 09:46
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Hänger int riktigt med, jag tror du kan utveckla lite utan att bryta mot §1.06.

[Ändrad:] OK nu fattar jag...

Jag fattar verkligen inte.
Citera
2011-05-17, 10:22
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Att polisens rekonstruktion är helt felaktig. Har du läst igenom vad vittnena säger? Då kommer du förstå att mordet inte har gått till på det sättet som PU menar....
Citat:
Jada jada. Men varför skulle det vara intressant att enligt vissa vittnesmål kom skotten med lite längre mellanrum än vad PU säger?
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Ja, och i annan ordning. Att skott nummer 2 skulle var det som sänkte OP...
Med 2 sek mellan skotten som det faktiskt var så blev det svårt att förklara en ensam galnings beteende vare sig denne var proffs eller hatisk amatör. Att skotten omöjligt kan ha kommit från en gemensam punkt bakom OP är lika förnekat av någon anledning. Varför vittnesmålen kring fyndplats av kulor, anslagsmärken och blodstänkområden plockats bort och sedan inte fått lov att efterfrågas utan trakasserier mot oss som vill diskutera saken måste man då också fråga sig.
Jag drabbades akut av annat att tänka på under fem år igen. CP klubbades ihjäl och LP skulle aldrig våga möta mig en gång till då jag utan annan förklaring snart var optimerad som främsta kryptonazist paranoid och mytoman på självaste Google.
Uddis var sannolikt på rätt spår då han av Skräpo fick det avgörande tipset om rätt skottordning som innebar att hela PU måste omvärderas från grunden. Detta inträffade efter att Uddis tydligen hjälpt PU att få besked om vem Charles Morgan verkligen var.
Om jag känner SPF rätt så är detta knep att spela ut oss mot varandra satt i system så att ingen med rätt slutsats skall bli trovärdig. I stabilitetens och trygghetens namn får heller ingen vara neutral inför stormakten som OP fick veta innan han sköts då LP kunde tänkas samtycka. / Ove M
Citera
2011-05-17, 10:25
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
De bevistade samma klubb med högerextrem inriktning.

Vilken klubb menar du?
Citera
2011-05-17, 12:55
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Engström stämmer helt fel in i den profil, i alla fall, de flesta verkar ha av mördaren, som inte direkt är ogrundad....
Ingenting lär stämma för alla som låst sig vid att skytt och kontaktman på gatan skulle vara en och samma person vilket som jag tjatat om är mycket osannolikt då det gäller dåd av denna omfattning. / Ove M
Citera
2011-05-17, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Ingenting lär stämma för alla som låst sig vid att skytt och kontaktman på gatan skulle vara en och samma person vilket som jag tjatat om är mycket osannolikt då det gäller dåd av denna omfattning. / Ove M

Att mannen vid Dekorima höjde ett vapen som vittnen sen såg rök ur talar ju onekligen för att det var han som sköt...Du skrev tidigare något i stilen "vapenreplika med rökeffekt". Varför den personen då likväl inte skulle kunna skjuta är i alla fall för mig oförståeligt.
Citera
2011-05-17, 13:31
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
....Ang. ditt snack om skott från taket kan du studera följande bild.
http://fbportnoy.webs.com/undefined/DSC_0171.JPG...
Det utskjutande taket löper alltså utefter första våningen kvarteret runt vilket inte direkt framgår av heller denna bild men framstår som självklar möjlighet för prickskyttar om man ställer sig vid mordplatsen och tittar. Häromdagen cyklade jag förbi och stannade till en kort stund för att konstatera fakta. Plötsligt kom ett par gubbar och pekade i olika riktningar samtidigt som de fotograferade minnesplattan. En ung söt tjej ropade från en bil och ville snacka mera med mig "som förut" och ha mitt telefonnummer om vi inte kunde ses igen. Allt verkade arrangerat. Tydligen finns hur mycket resurser som helst för de hemligas lekar. / Ove M
Citera
2011-05-17, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Det utskjutande taket löper alltså utefter första våningen kvarteret runt vilket inte direkt framgår av heller denna bild men framstår som självklar möjlighet för prickskyttar om man ställer sig vid mordplatsen och tittar. Häromdagen cyklade jag förbi och stannade till en kort stund för att konstatera fakta. Plötsligt kom ett par gubbar och pekade i olika riktningar samtidigt som de fotograferade minnesplattan. En ung söt tjej ropade från en bil och ville snacka mera med mig "som förut" och ha mitt telefonnummer om vi inte kunde ses igen. Allt verkade arrangerat. Tydligen finns hur mycket resurser som helst för de hemligas lekar. / Ove M

wtf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in