Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Därför att mordvapnet kanske blev någon knasig ovanlig typ av pistol som skulle kunna kopplas till en polis. Får man välja ett vapen att fejka är 357 Magnum ett bra val, valet av kulor är lite konstigare kanske. Man kommer inte ifrån att skottvinklar inte stämde, de var inte deformerade eller upphittade av teknikerna och man tvättade dem av "misstag". man förväxlar heller inte en magnum med smällare...
Efter att ha skrapat lite på ytan på Lange tror jag att han är straight, och ett problem för konspiratörerna. Han har gjort flera starka uttalanden om att kulorna är utplacerade, bla i utländsk press. Han menar ju också att kulorna hanterades på ett sätt som går rakti emot hans mycket specifika order "Flytta dem nu för allt i världen inte" - så fort han vände ryggen till tar man dem till polishuset. Han är närmast indignerad när det gäller kulorna och troligtvis ett startkt vittne.
Han har härjat i styckmordsrättegången där han också verkar gått emot eventuella konspiratörers vilja om det nu finns några.
Skall skrapa lite djupare, har för mig att jag sett honom i några av de politiska böckerna...
Det är konstigt att teflonkulan som hittades vid Kungsgatan fått så lite uppmärksamhet, hel naturligt med en kula som ligger å skräpar dagen efter ett stadministermord???
Är det som Lingärde säger att det blivit fel skytt så är det ju extra intressant...
Förresten, Jallai har en referens på sin blogg om att "nu vet jag att kulorna är utplacerade".