2011-05-16, 21:17
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
betvivlar också kulornas äkthet men (rätta mig om jag har fel) hittade man inte spår efter .357 metal piercing i deras kläder?

Jo det gjorde man. Hela idén med att placera ut falska kulor är helknsaig. Mördaren kom undan, varför hålla på och mixtra med utpalcering av kulor? Helt galet. Men att dra upp sådana saker som gamal polis sätter ju fart på somliga. Antingen sa han så fär att han på allvar trodde det (mindre troligt) eller för att skapa förvirring eller som ett practical joke.

Det är inte så att Lange är "Enskedemannen"?
Citera
2011-05-16, 21:18
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak
Du har vid flera tillfällen nämnt Aspling, hur kommer han in i bilden; socialminister 62-76 och nära vän till Erlander, vad var hans motiv i så fall??

Att skydda landet och Partiet.
Citera
2011-05-16, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Jo det gjorde man. Hela idén med att placera ut falska kulor är helknsaig. Mördaren kom undan, varför hålla på och mixtra med utpalcering av kulor? Helt galet. Men att dra upp sådana saker som gamal polis sätter ju fart på somliga. Antingen sa han så fär att han på allvar trodde det (mindre troligt) eller för att skapa förvirring eller som ett practical joke.

Det är inte så att Lange är "Enskedemannen"?

Därför att mordvapnet kanske blev någon knasig ovanlig typ av pistol som skulle kunna kopplas till en polis. Får man välja ett vapen att fejka är 357 Magnum ett bra val, valet av kulor är lite konstigare kanske. Man kommer inte ifrån att skottvinklar inte stämde, de var inte deformerade eller upphittade av teknikerna och man tvättade dem av "misstag". man förväxlar heller inte en magnum med smällare...
Citera
2011-05-16, 22:27
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
I vilket universum det är en slump att den Palmehatare som ritat kroknäse-bilder stämplar ut från jobbet, en minut före mordet, meter från mordplatsen, klädd som mördaren och med samma typ av väska och därefter springer samma väg som mördaren och ljuger om vad han håller på med och sen öppnas en dörr på baksidan av samma hus (som egentligen var en tillhållsnäste för Palmehatarnas fanclub som enligt hemliga dokument konspirerade för att mörda honom med samma Sydafrikaner som som av en slump också sprang runt i Stockholm när mordet skedde) och det tar ju en minut att springa från mordplatsen och dörren....Det är en konstig värld.

Har aldrig sett någon av Stigs "kroknäseteckningar", har du? Jag trodde han bara var EAP's grafiker, inte att han faktiskt ritade deras bilder?
Citera
2011-05-16, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Har aldrig sett någon av Stigs "kroknäseteckningar", har du? Jag trodde han bara var EAP's grafiker, inte att han faktiskt ritade deras bilder?

http://www.freesweden.org/blog/wp-content/uploads/olof_palme_f%C3%B6rbjud1.jpg

Tror det var den han ritade bla.
Citera
2011-05-16, 22:50
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Därför att mordvapnet kanske blev någon knasig ovanlig typ av pistol som skulle kunna kopplas till en polis. Får man välja ett vapen att fejka är 357 Magnum ett bra val, valet av kulor är lite konstigare kanske. Man kommer inte ifrån att skottvinklar inte stämde, de var inte deformerade eller upphittade av teknikerna och man tvättade dem av "misstag". man förväxlar heller inte en magnum med smällare...

Fejka .357 magnum? Tja, om mordvapnet är en ombyggd 38a special då kanske... Nej, att lägga ut kulor är bara en massa besvär. Helt onödigt dessutom. Mordvapnet ser man väl till att göra sig av med eller säkra upp (typ sälja det till polisen eller militären).
Inga problem att förväxla ett pistolskott med smällare. Just 357 har jag inte hört, men .44. Smäller en del, men det gör en maxpuff mellan husväggarna också. Lekte du inte med smällare som litet gli?
Citera
2011-05-16, 22:51
Medlem
hweyls avatar
Trådens konspiration?

Baserat på bl.a. följande inlägg i tråden
https://www.flashback.org/p28158172#p28158172
https://www.flashback.org/p28157287#p28157287
dristar jag mig till en vågad slutsats:

1. ja37viggen har lurat kalsongerna av uddis(s).

eller

2. ja37viggen och uddis(s) är trådens största konspiratörer.

Med hänsyn till §1.06 kan jag naturligtvis inte säga mer. Jag vill förtydliga att jag härmed inte avser att medverka till regelbrott mot §1.06. Var och en får dra sina egna slutsatser. Men eftersom det rör trådens säkerhet kände jag att det var min plikt att delge denna information.

För övrigt verkar dessa skribenter inte längre vara aktiva i tråden. Men om jag har rätt är det lustigt hur det kan bli ibland
Citera
2011-05-16, 23:01
Bannlyst
Citat:
Fejka .357 magnum? Tja, om mordvapnet är en ombyggd 38a special då kanske... Nej, att lägga ut kulor är bara en massa besvär. Helt onödigt dessutom. Mordvapnet ser man väl till att göra sig av med eller säkra upp (typ sälja det till polisen eller militären).
Inga problem att förväxla ett pistolskott med smällare. Just 357 har jag inte hört, men .44. Smäller en del, men det gör en maxpuff mellan husväggarna också. Lekte du inte med smällare som litet gli?

Om nu kulorna var fejkade hade (ev.) CG Östling trampat i klaveret när man nu istället kopplar mordplatskulorna till hans kulor...
Citera
2011-05-16, 23:07
Medlem
Citat:
Vart vill du komma?

2 sek mellan skotten är i princip direkt inpå varandra.

Att polisens rekonstruktion är helt felaktig. Har du läst igenom vad vittnena säger? Då kommer du förstå att mordet inte har gått till på det sättet som PU menar. Men i princip allt i den här affären är ju felaktigt och en massa konstigheter..
Citera
2011-05-16, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Att polisens rekonstruktion är helt felaktig. Har du läst igenom vad vittnena säger? Då kommer du förstå att mordet inte har gått till på det sättet som PU menar. Men i princip allt i den här affären är ju felaktigt och en massa konstigheter..

Jada jada. Men varför skulle det vara intressant att enligt vissa vittnesmål kom skotten med lite längre mellanrum än vad PU säger?
Citera
2011-05-16, 23:27
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Jada jada. Men varför skulle det vara intressant att enligt vissa vittnesmål kom skotten med lite längre mellanrum än vad PU säger?

Ja, och i annan ordning. Att skott nummer 2 skulle var det som sänkte OP...
Citera
2011-05-16, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ja, och i annan ordning. Att skott nummer 2 skulle var det som sänkte OP...

Varför skulle det ligga i PU:s intresse att "mörka" det? Säger inte att det är omöjligt, men det förändrar ingenting?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in