2011-06-06, 07:59
Medlem
hehehos avatar
Med risk för att låta köpt (men det bjuder jag på), efter att ha smällt AJs bok tycker jag att alla OP intresserade skall läsa boken. Har kollat upp lite uppgifter han framför och det finns lite trovärdigthet i det scenario han framför...
Citera
2011-06-06, 08:46
Medlem
bartrams avatar

nej jag har ett mer troligt scenario än inblandning från SSI. OM har rätt det var nån som sköt från Dekorimataket, men inte Baresic utan Ingmar Bergman!. Det var hans NEmeis Divina för skatteaffären 1976. Hans kontakter med Tarkovskij förklarar drömsekvenseni "Offret"
Citera
2011-06-06, 09:11
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram

nej jag har ett mer troligt scenario än inblandning från SSI. OM har rätt det var nån som sköt från Dekorimataket, men inte Baresic utan Ingmar Bergman!. Det var hans NEmeis Divina för skatteaffären 1976. Hans kontakter med Tarkovskij förklarar drömsekvenseni "Offret"

Har du tipsat spaningsledningen om detta? Alla uppslag är välkomna...
Senast redigerad av Grandioso 2011-06-06 kl. 09:20.
Citera
2011-06-06, 09:15
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slut
Är det inte 11:e september som borde vara intressant?

Den 11:e september dog Anna Lindh också. Överfölls dagen innan och avled
tidigt på morgonen den 11:e 2003. Ett kusligt datum har det blivit onekligen...
Militärkuppen i Chile ägde rum den dagen. Och terrorattackerna mot USA som bekant.
Citera
2011-06-06, 09:17
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slut
Är det inte 11:e september som borde vara intressant?

Total förvirring på datorsidan idag, sorry, dags att debugga lite....
Citera
2011-06-06, 11:02
Medlem
Ja se dessa ändlösa tjurstångerier! I flera år har jag och mina vänner följt den terapiverksamhet som försigått här på FB, rörande MOP: Ty ngt annat än terapi kan det ju inte vara med alla favorit-bovar och scenarier som ska stötas och blötas i det oändliga! Om det inte handlar om rena önskedrömmare så kan ju knappast ngn längre tro på att MOP ska (eller får) klaras ut!

Jag o mina lika skeptiska vänner har kommit fram till en helt annorlunda "take" på mordet på OP:

Det var egentligen alldeles förb---t bra att OP (tillsammans med de anhöriga och andra som han hade omkring sig) begick det närmast osannolika misstaget att företa sig en nattlig promenad genom Stockholm, helt utan ngn uppbackning av livvaktsskydd!!
TY GENOM att OP på detta sätt gjorde sig till en sittande fågel och "råkade" bli mördad så kom en faslig massa svensk skit i öppen dager......

ALLA DOM SVENSKA KRETINER som under åren efter MOP har avslöjat sig/blivit avslöjade och som hade "viktiga poster" inom Sverige hade kanske/förmodligen aldrig behövt bli avslöjade , utifall de inte blivit insyltade i eftersnacket till OPs simpla död.
Att det fanns så många inkompetenta och framförallt mentalt prostituerade "apparatjits" inom svensk offentlig verksamhet var det kanske få som kunde lista ut innan OP blev mördad.

MEN intressantast av allt är egentligen att avslöjandet av ett otal svenska Kretiner i kölvattnet på bl.a. "utredningen av mordet på OP" inte har lett någonstans! INGEN har reagerat med att Kretinerna borde rannsakats och sedan snabbt förpassats till spök-garderoben!
Kan detta senare vara föranlett av en total mental nedsövning inom landet? Eller beror det på att svenskarna i gemen är utstuderat tränade medlöpare - alltid lika livrädda för att hamna i onåd och snabbt bli utfrysta ur "gemenskapen"??

En av de få som (kanske) hade ngn som helt trovärdighet i "såpan MOP" var kanhända pkom G Söderström. Men i så fall far han endast en enda ropande röst, ute i en mental stenöken. Nu lever inte pkom S längre, så därför kan ingen längre höra hans rop....
Citera
2011-06-06, 11:39
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Total förvirring på datorsidan idag, sorry, dags att debugga lite....

Det var väl på 80-talet man kunde komma undan med att skylla på "datorfel"...

Ang. Jallais bok Landsförrädaren: Visst är den läsvärd. Man behöver inte köpa hela teorin för att ha glädje av den. Dessutom är den inte helt svartvit utan litte resonerande kring landsförädargrejen.

Men, de är ju lite "Hollywood" också de där böckerna.

Folk som inte läst något alls om Palmemordet kommer nog skriva många detaljer som är faktabaserade på fantasikontot. Sällan har väl talesättet att verkligheten överträffar fiktionen passat in så bra som på Palme-mordet.

Jag tror den största poängen med boken är att den populariserar den diskussion som förs här och i "privatspanarnas" böcker/artiklar/program. Den fortsätter på det som LGWP har påbörjat - att vänja Svensson vid dessa "konspiratoriska" tankegångar. Det krävs nog en stegvis tillvänjning för att kunna acceptera sanningen, vilken den nu är.

Då den som sagt också presenterar mycket kunskaper i lättsmält form - kunskaper som för er i tråden är självklara så fyller den - tror jag - framför allt en folkbildande funktion.

Sen så kommer ni förstås att inte tänka så mycket på dessa bakgrundsfakta som man kan vara överens om utan kanske "haka upp er" på de delar som man kan tvista om. Men, oavsett om man tror på exakt den lösning Jallai presenterar eller inte så... Den drar upp detta på mainstreamagendan. Den kommer ha en bred läsekrets. Om man sedan kör lite faktaprogram och debatter i TV kommer fler att hänga med och färre skrika "foliehatt" på rygmärgsreflex.

Eller så är jag optimistisk.

EDIT: Alltså, Jallai har ju också gjort egen research, har egna källor och dragit egna (eller andras?) slutsatser. Jag menar inte att han bara populariserar vad andra tagit fram. Men han har ju uppenbart läst på tex Poutianens Inuti labyrinten. Han har också vävt in lite källhänvisningar i handlingen så den nyfikne kan lätt googla på tex SOU:n och läsa vidare.

Det finns ju en poäng också att konspirationsdiskussionen drivs även från den borgerliga flanken. Han kan, som tex uddi(s) påpekade få genomslag i andra grupper än Proletären och Arbetet (som gjort ett jättejobb!) kan.
Senast redigerad av TigerKid 2011-06-06 kl. 12:22.
Citera
2011-06-06, 13:16
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Det var väl på 80-talet man kunde komma undan med att skylla på "datorfel"...

Det finns ju en poäng också att konspirationsdiskussionen drivs även från den borgerliga flanken. Han kan, som tex uddi(s) påpekade få genomslag i andra grupper än Proletären och Arbetet (som gjort ett jättejobb!) kan.

Bra inlägg håller helt med, läser man alla tidningsartiklar med relation till palmemordet (har till 99,5% gjort det.) så är det som är mest slående att fram till ca 2003 var privatspanare/polisspårs-troende några som i princip skulle in på sinnesjukhus. I bästa fall några man kunde skoja med eller driva med. Förstår att journalisterna var rädda om sina poliskällor men ändå...
Här har skett en enorm omsvängning som jag tror beror på att en del dolda makthavare helt enkelt dött bort. Hursomhelst nu går det fort åt rätt håll. LWGPs mumlande flyttade tidningsvärlden ett stort snäpp år sannigen. och AJ bok kommer nog delvis att göra samma sak. Han är ju dessutom sanningen på spåren och har lite detaljer.

BTW: höger/vänster diskussionen i MOP-sammanhang har alltid tett sig konstig för mig. Tror man på ett rättssamhälle så spelar de ju ingen roll om brottslingarna har samma politiska färg som en själv... och btw Anér etc var ju borgliga politiker... men hursomhelst gött att sanningen är på väg fram... Hoppas den hinner fram så att några av mördarna och landsförädarna hinner bli dömda...
Citera
2011-06-06, 13:52
Medlem
hweyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
JJag o mina lika skeptiska vänner har kommit fram till en helt annorlunda "take" på mordet på OP:

Det var egentligen alldeles förb---t bra att OP (tillsammans med de anhöriga och andra som han hade omkring sig) begick det närmast osannolika misstaget att företa sig en nattlig promenad genom Stockholm, helt utan ngn uppbackning av livvaktsskydd!!
TY GENOM att OP på detta sätt gjorde sig till en sittande fågel och "råkade" bli mördad så kom en faslig massa svensk skit i öppen dager......

ALLA DOM SVENSKA KRETINER som under åren efter MOP har avslöjat sig/blivit avslöjade och som hade "viktiga poster" inom Sverige hade kanske/förmodligen aldrig behövt bli avslöjade , utifall de inte blivit insyltade i eftersnacket till OPs simpla död.
Att det fanns så många inkompetenta och framförallt mentalt prostituerade "apparatjits" inom svensk offentlig verksamhet var det kanske få som kunde lista ut innan OP blev mördad.

MEN intressantast av allt är egentligen att avslöjandet av ett otal svenska Kretiner i kölvattnet på bl.a. "utredningen av mordet på OP" inte har lett någonstans! INGEN har reagerat med att Kretinerna borde rannsakats och sedan snabbt förpassats till spök-garderoben!
Kan detta senare vara föranlett av en total mental nedsövning inom landet? Eller beror det på att svenskarna i gemen är utstuderat tränade medlöpare - alltid lika livrädda för att hamna i onåd och snabbt bli utfrysta ur "gemenskapen"??

Ja, det var en intressant "take". Du får gärna utveckla detta med exempel.
Citera
2011-06-06, 13:56
Medlem
Soterns avatar
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3 Fv%3D7yIj-jb1Na4

I det här programmet säger Leif GW att en av de utpekade poliserna ska framträda. Tyvärr är programmet uppdelat i tre delar och det är bara första delen som ligger ute. Men till er som sett programmet: vilken polis är det som framträder?
Citera
2011-06-06, 14:07
Medlem
hweyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Jag tror den största poängen med boken är att den populariserar den diskussion som förs här och i "privatspanarnas" böcker/artiklar/program. Den fortsätter på det som LGWP har påbörjat - att vänja Svensson vid dessa "konspiratoriska" tankegångar. Det krävs nog en stegvis tillvänjning för att kunna acceptera sanningen, vilken den nu är.

Håller med. Den största förtjänsten med AJ:s böcker är att de kan bidra till en popularisering. LGWP:s trilogi misslyckades tyvärr med det. Svenska folket måste nog vänjas gradvis

Apropå Landsförrädaren så blir jag ändå lite missmodig när jag i min bekantskapskrets hör kommentarer som "Jo, den var ju spännande... men jag stör mig lite på alla påhittade namn som förekommer... 'Cats Falk' t ex... vad fan är det för namn ejenklien?"
Citera
2011-06-06, 14:26
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Lärde mig av AJ att Cats Falks bil hittades med hjälp av ett norsk medium, förövrigt hittades ena Palme-kulan av en indier som försatt sig i trans (och som var kopplad till underrättelsetjänsten).

På vilket sätt och till vilken underrattelsejänst skulle Alfredo de tavares vara kopplad menar du? Verkar vara en kille med många strängar på sin lyra , hade en mindre roll i någon av de Beck-filmer där Gösta Ekman var huvudpersonen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in