Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-25, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Ja, jag var lite hård, tog i så jag fick näsblod, typ. Men vadå, jag får spader på kommentarerna av sorten du nämnde. Tyvärr kan man ju inte låta bli att läsa dem - just för att de är så puckade, det blir snudd på humor. Jämför med kommentarerna på Walls blogg exempelvis. Blir lite som att jämföra universitetsstuderande med förskolebarn intellektuellt. Jösses.
Nej, du tar inte i. Matte hittar en sten och huxflux så har han (i sina ögon) polerat det till en diamant. Blodpölar som ändrat sig till manipulerade klockor på sabb. Rent dravel. Men så skapas hype om man vill tjäna pengar. Det enda vettiga han gjort är att gräva fram målaren som hittade en revolver i garderoben. Otto gör åtminstone försök till att inte hitta på saker som är tagna rakt ur det blå men jag stör mig kraftigt på hans tiggande. Hur skulle det se ut om alla som postar inlägg ber om swish. Jag skulle också vilja ha en ny videokamera, dator, mick. Lägg pengarna på en journalistutbildning istället för det är det han vill vara, lika bra att fullfölja sin dröm då.
Citera
2022-07-25, 14:09
Medlem
Citat:
Man blir lätt mörkrädd när man läser kommentarsfälten till hans videos, oklart om hela högen (eller merparten) är troll eller om det är schimpanser som fått strokes, Mattes apberg är något av det sorgligaste som går att läsa. Dessutom verkar hela högen vara grava dyslektiker eller svårt funktionsnedsatta.
Han och Otto har ju fått samma följarskara som Håkan Bergmark och Henning Witte. Många som kommenterar även där med samma namn.

Det är väl en tydlig fingervisning av vilken nivå Matte och Otto håller.
Citera
2022-07-25, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PalmesPojkar
Nej, du tar inte i. Matte hittar en sten och huxflux så har han (i sina ögon) polerat det till en diamant. Blodpölar som ändrat sig till manipulerade klockor på sabb. Rent dravel. Men så skapas hype om man vill tjäna pengar. Det enda vettiga han gjort är att gräva fram målaren som hittade en revolver i garderoben. Otto gör åtminstone försök till att inte hitta på saker som är tagna rakt ur det blå men jag stör mig kraftigt på hans tiggande. Hur skulle det se ut om alla som postar inlägg ber om swish. Jag skulle också vilja ha en ny videokamera, dator, mick. Lägg pengarna på en journalistutbildning istället för det är det han vill vara, lika bra att fullfölja sin dröm då.

Där träffade du bullseye, håller helt med dig. Jag trodde Otto hade någon form av journalistutbildning, med tanke på att han ofta pratar om journalism, åtminstone på folkhögskolenivå.
Citera
2022-07-25, 14:12
Medlem
Citat:
Där träffade du bullseye, håller helt med dig. Jag trodde Otto hade någon form av journalistutbildning, med tanke på att han ofta pratar om journalism, åtminstone på folkhögskolenivå.
Uppenbarligen en amatör som inte har nå content. 7kr på kontot och en tiggare.
Många större namn som troligen tackat nej efter fylle sändningarna eller när han försov sig till provskjutningen.
Citera
2022-07-25, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
Han och Otto har ju fått samma följarskara som Håkan Bergmark och Henning Witte. Många som kommenterar även där med samma namn.

Det är väl en tydlig fingervisning av vilken nivå Matte och Otto håller.

Okej, tack för det klargörandet. Ja, det förklarar verkligen en hel del om apberget i dessa två gossars kommentarsfält, känner bara igen Henning Witte, och han är något av det läskigaste jag vet, har undvikit hans konspirationsteorier ett par år.
Citera
2022-07-25, 14:19
Bannlyst
Citat:
Uppenbarligen en amatör som inte har nå content. 7kr på kontot och en tiggare.
Många större namn som troligen tackat nej efter fylle sändningarna eller när han försov sig till provskjutningen.

Okej, missade hans fyllesändningar, men såg hans längre klipp där han ifrågasatte hela COVID-pandemin, tyckte något i stil med att "vi journalister måste hålla ihop, berätta sanningen, ifrågasätta och yada yada", oerhört pinsamt.

Han har väl gjort ett par vettiga intervjuer (främst den med ambulansföraren), annars tycker jag det är lågvatten kring MOP tyvärr, han påminner mest om en knatte-reporter för Barnjournalen tycker jag (ålderdomlig referens kanske), framstår som oerhört oinsatt när han pratar med folk av typen Wall, Borgnäs Lena Andersson exempelvis. Får ju för mig att Otto åtminstone vill väl med sin kanal, det tvivlar jag på gällande Matte tyvärr - han känns mer som en Hedberg-figur. Usch.
Citera
2022-07-25, 14:28
Medlem
Citat:
Okej, missade hans fyllesändningar, men såg hans längre klipp där han ifrågasatte hela COVID-pandemin, tyckte något i stil med att "vi journalister måste hålla ihop, berätta sanningen, ifrågasätta och yada yada", oerhört pinsamt.

Han har väl gjort ett par vettiga intervjuer (främst den med ambulansföraren), annars tycker jag det är lågvatten kring MOP tyvärr, han påminner mest om en knatte-reporter för Barnjournalen tycker jag (ålderdomlig referens kanske), framstår som oerhört oinsatt när han pratar med folk av typen Wall, Borgnäs Lena Andersson exempelvis. Får ju för mig att Otto åtminstone vill väl med sin kanal, det tvivlar jag på gällande Matte tyvärr - han känns mer som en Hedberg-figur. Usch.
Precis. Intervjuerna med ambulansföraren och Wall, Borgnäs och Amkoff dom var intressanta och innehållsrika. Sen spåra det ur med Claes Hedberg, Erik Engström samt ett ”avslöjande på stora trumman” som visade sig vara ett lika stort luftslott som KP’s presskonferens om Skandiamannen.

Otto behöver gå igenom och hitta intervjuer med rätt typ av personer som är kunniga. Förslagsvis vara en av de första och få till intervju med bröderna Poutiainen.
Citera
2022-07-25, 14:40
Bannlyst
Citat:
Precis. Intervjuerna med ambulansföraren och Wall, Borgnäs och Amkoff dom var intressanta och innehållsrika. Sen spåra det ur med Claes Hedberg, Erik Engström samt ett ”avslöjande på stora trumman” som visade sig vara ett lika stort luftslott som KP’s presskonferens om Skandiamannen.

Otto behöver gå igenom och hitta intervjuer med rätt typ av personer som är kunniga. Förslagsvis vara en av de första och få till intervju med bröderna Poutiainen.
n
Ja, där har du nog en poäng. Och bröderna Poutiainen skulle vara intressanta, minst sagt. Men de verkar ha blivit lite media skygga. Vittnen och gamla poliser (av den seriösa sorten, ej de som Gjutarnäfve talar med) hade varit behövligt och välkommet också.
Citera
2022-07-25, 15:44
Medlem
Citat:
Ja, jag var lite hård, tog i så jag fick näsblod, typ. Men vadå, jag får spader på kommentarerna av sorten du nämnde. Tyvärr kan man ju inte låta bli att läsa dem - just för att de är så puckade, det blir snudd på humor. Jämför med kommentarerna på Walls blogg exempelvis. Blir lite som att jämföra universitetsstuderande med förskolebarn intellektuellt. Jösses.

Citat:
Ursprungligen postat av PalmesPojkar

Han Matte har även gjort ett sommarprat på SwebbTV.
"I dagens sommar i Swebbtv får vi höra Mathias Oscarsson. Han är utbildad Tennistränare och säljare i grunden, men har på senare år sysslat med forensiska programvaror inom audioförstärkning. I programmet får vi höra en rafflande historia om Mathias grävande i oegentligheterna kring hans fars död."

Lyssnade lite med halva örat. Svårt att lyssna på den dryga tonen
Det är ändå 2 saker som fastna

Det första är att det finns fullt av liknande historier med personer som har andra problem som engagerar sig i Palmemordet. Trassliga bodelningar, vårdnaden av barn m.m. Olika grader av rättshaverister.
Här historien om pappan och hans miljoner och rättsprocesser.

Det andra är själva pappan där namnet Ulf nämns. Kanske fingerat men framförallt att denne skall vara död.

Går man tillbaka till 90 i folkbokföringen så ser man Matte med mammans efternamn boendes tillsammans med en L*rs H*k*n Oskarsson. (som fortfarande lever)
Skulle Matte ändrat sitt efternamn till plastfarsans namn?
Andranamnet H*k*n är också det samma för Matte. En slump?
Citera
2022-07-25, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carlitos
Han Matte har även gjort ett sommarprat på SwebbTV.
"I dagens sommar i Swebbtv får vi höra Mathias Oscarsson. Han är utbildad Tennistränare och säljare i grunden, men har på senare år sysslat med forensiska programvaror inom audioförstärkning. I programmet får vi höra en rafflande historia om Mathias grävande i oegentligheterna kring hans fars död."

Lyssnade lite med halva örat. Svårt att lyssna på den dryga tonen
Det är ändå 2 saker som fastna

Det första är att det finns fullt av liknande historier med personer som har andra problem som engagerar sig i Palmemordet. Trassliga bodelningar, vårdnaden av barn m.m. Olika grader av rättshaverister.
Här historien om pappan och hans miljoner och rättsprocesser.

Det andra är själva pappan där namnet Ulf nämns. Kanske fingerat men framförallt att denne skall vara död.

Går man tillbaka till 90 i folkbokföringen så ser man Matte med mammans efternamn boendes tillsammans med en L*rs H*k*n Oskarsson. (som fortfarande lever)
Skulle Matte ändrat sitt efternamn till plastfarsans namn?
Andranamnet H*k*n är också det samma för Matte. En slump?
n

Jag lyssnade på programmet när det sändes, av ren nyfikenhet. Min bild av Matte förändrades en smula under och efter pratet. Jag har tidigare stört mig på hans ton, attityd, självgodhet, osv. Men tänker att det kan ha sina naturliga orsaker, med tanke på hans historia. Är hans story sann, kan man ju inte annat än känna med honom.

Dock står jag fast vid att han är ute och cyklar, gällande det mesta han presenterat på sin kanal. Finns inte stöd för ett enda av hans påståenden, han är som Hedbergs och Anérs kärleksbarn upphöjt i två. Men visst, kan han leverera något vettigt mot slutet, är det bara att gratulera och ryggdunka,
Citera
2022-07-25, 21:39
Medlem
Har lyssnat flera gånger på Mattes filtrerade ljudfiler, låter mer som "det var olof palme han stack ner..."
" (j)ugovic var ju i Märsta, talade Urban, panik Olof".
Svårt få ut något vettigt.

Tror fortfarande att det är en övning, med många inblandade i flera sektioner, som gått snett. Palme skulle bara låtsas bli skjuten med lösa skott, men något smarthuvud tog fel och sköt med skarpa skott. Därav vikten att tysta ner allt. Ett praktfiasko utan dess like är inget man vill skylta med öppet.

Mycket möjligt att AA och någon till fanns med när skotten föll.
Citera
2022-07-25, 22:24
Medlem
If there is any unknown DNA from the crime scene. PU should contact Parabon NanoLabds - they just helped solve a case from 1975

Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
No I'm just saying that I think BS is a very unlikely perpetrator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in