Citat:
Ursprungligen postat av
papperslapp2021
Ja, jag var lite hård, tog i så jag fick näsblod, typ. Men vadå, jag får spader på kommentarerna av sorten du nämnde. Tyvärr kan man ju inte låta bli att läsa dem - just för att de är så puckade, det blir snudd på humor. Jämför med kommentarerna på Walls blogg exempelvis. Blir lite som att jämföra universitetsstuderande med förskolebarn intellektuellt. Jösses.
Citat:
Ursprungligen postat av
PalmesPojkar
Nej, du tar inte i. Matte hittar en sten och huxflux så har han (i sina ögon) polerat det till en diamant. Blodpölar som ändrat sig till manipulerade klockor på sabb. Rent dravel. Men så skapas hype om man vill tjäna pengar. Det enda vettiga han gjort är att gräva fram målaren som hittade en revolver i garderoben. Otto gör åtminstone försök till att inte hitta på saker som är tagna rakt ur det blå men jag stör mig kraftigt på hans tiggande. Hur skulle det se ut om alla som postar inlägg ber om swish. Jag skulle också vilja ha en ny videokamera, dator, mick. Lägg pengarna på en journalistutbildning istället för det är det han vill vara, lika bra att fullfölja sin dröm då.
Han Matte har även gjort ett sommarprat på SwebbTV.
"I dagens sommar i Swebbtv får vi höra Mathias Oscarsson. Han är utbildad Tennistränare och säljare i grunden, men har på senare år sysslat med forensiska programvaror inom audioförstärkning. I programmet får vi höra en rafflande historia om Mathias grävande i oegentligheterna kring hans fars död."
Lyssnade lite med halva örat. Svårt att lyssna på den dryga tonen
Det är ändå 2 saker som fastna
Det första är att det finns fullt av liknande historier med personer som har andra problem som engagerar sig i Palmemordet. Trassliga bodelningar, vårdnaden av barn m.m. Olika grader av rättshaverister.
Här historien om pappan och hans miljoner och rättsprocesser.
Det andra är själva pappan där namnet Ulf nämns. Kanske fingerat men framförallt att denne skall vara död.
Går man tillbaka till 90 i folkbokföringen så ser man Matte med mammans efternamn boendes tillsammans med en L*rs H*k*n Oskarsson. (som fortfarande lever)
Skulle Matte ändrat sitt efternamn till plastfarsans namn?
Andranamnet H*k*n är också det samma för Matte. En slump?