2011-05-31, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Granskningskommisionens(GK) polisman H
Vid tiden för mordet tjänstgjorde denne tydligen på A-turen vid vd 1 och
när han dök upp vid vattenläckan i Tells lägenhet på Järnmalmsvägen så
tyder allt på att han fortfarande, i september 1987 alltså, var vid vd 1.

Kan du länka till det är du snäll. Polisen som lämnade tipset tjänstgjorde vid VD 1 1980-81 då han såg att Polisman H hade en magnumrevolver i ett armhålshölster men var Polisman H tjänstgjorde har jag inte läst något om.

Eftersom Lars Borgnäs säger att han var livvakt och dessa arbetar vid Säpo normalt så är jag inte helt 100 på att han var vid VD1 i september 1987.
Senast redigerad av Utredaren 2011-05-31 kl. 17:47.
Citera
2011-05-31, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
Begär ett överklagbart myndighetsbeslut och ett kvitto på att din begäran har diarieförts.

Mja, jag kan ju lyfta frågan till förundersökningsledaren åklagare Kerstin Skarp också.
Citera
2011-05-31, 17:46
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Mja, jag kan ju lyfta frågan till förundersökningsledaren åklagare Kerstin Skarp också.

...eller maila Sven Aner.
Citera
2011-05-31, 17:53
Medlem
Citat:
...eller maila Sven Aner.

Mja, nu när jag lyckats få JO lite intresserad av att frågor och svar skall behandlas seriöst så är nästa steg att fortsätta med åklagaren vid Riksåklagarens kansli Kerstin Skarp.

Det är nämligen så att JO är en av de få "specialåklagare" som har behörighet att väcka åtal mot åklagare vid Riksåklagarens kansli så JO "smäller nog lite högre" än Sven Anér i det här fallet.

Allt under förutsättning att jag går seriöst och korrekt till väga. Och vem vet, jag kanske släpper namnet på Säpopolisen till JO tillsammans med merinformation för att JOs bedömning skall bli fullödig.
Citera
2011-05-31, 18:05
Medlem
Lodbrokers avatar
Bara för att pigga upp er litegrann, så var krigsmaterielinspektörens bror (Gunnar Algern*n) vid det här tillfället chef för datorproduktionen på Skandia Data. Hans passerkort öppnade nog de flesta dörrarna i kvartern.
Citera
2011-05-31, 18:24
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Mitt första bet skulle vara på den belgisk-svenske legosoldaten "D" (som jag gärna skulle vilja ha rätt namn på...)
Alsén skriver i sina krönikor i DN 18/4-91 och 31/5-91 om röda Golfen och den mystiske "Louis Bernard" som möjligen kan heta Jean Claude med ett liknande efternamn. Alsén återkommer i samma spalt 31/7-92 då han av Ölvebro (?), som visste legionärens identitet, avfärdats från utredningen då han menades ha suttit häktad i Togo aktuell tid och i vilket fall inte blivit styckmördad som ryktet först sa då Golfen hittats utbränd nära Nacka strax efter mordet.
"Louis Bernard" ledde franska EAP och umgicks med såväl "Charles Morgan" som Anders Larsson då dessa var i Stockholm minns v.Birchan från sin tid som vaktmästare på Sheraton. Världen är liten då det gäller dessa av Skräpo fruktade kretsar.... / Ove M
Citera
2011-05-31, 18:47
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hweyl
... att Sveriges kärnvapenprogram ingick i Bofors 8 miljarderorder till Indien?.... Ubåtsförsvarsmotivet bleknar i jämförelse.
Detta ställer Boforschefen Ardbos dagboksanteckningar i ett helt annat ljus....
Än mer intressant blir det när Grundborg enligt Tunander var kompis med både Östling och Ardbo. Hos Frihetsrörelsen kunde således ett antal dräpande motiv vinklas mot Palme utan att någon annan myndighet än SPF/Skräpo kunde få insyn i vad som var på gång eller bry sig om vad som var sant då man bestämt sig för att få bort Palme med vilka medel som helst. / Ove M
Citera
2011-05-31, 18:56
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodbroker
Bara för att pigga upp er litegrann, så var krigsmaterielinspektörens bror (Gunnar Algern*n) vid det här tillfället chef för datorproduktionen på Skandia Data. Hans passerkort öppnade nog de flesta dörrarna i kvartern.

Ja, vad fan säger man...det var ju längesedan man upphörde att förvånas. Var kanske Carl Algernon inblandad i mordet på något vis? Var det därför han gjorde en trippel salkov framför tunnelbanan?

Nu väntar vi bara på att Kungen och Ted Gärdestad var hemliga medlemmar i skytteklubben...
Citera
2011-05-31, 19:55
Medlem
Durgedurgs avatar
Vem är GH?

Har just läst Paul Smiths bok Endlige Opklaring.
Han kallades vid namn "C" och var född 1946 och dog 2009
kan allt som är skrivet nu om denna person så fyll mig inte med info om han (tack)
Det enda jag saknar är Namn och Bild?
Finns det ingen som känner han personligen och möjligtvis hatar han tillräckligt för att vilja delge oss hans namn ifall ni nu skulle råka läsa detta? Jag menar.... Han är ju ändå död?

Snälla? Han är ju den sannolikaste mördaren
Citera
2011-05-31, 20:11
Medlem
Citat:
Ja, vad fan säger man...det var ju längesedan man upphörde att förvånas. Var kanske Carl Algernon inblandad i mordet på något vis? Var det därför han gjorde en trippel salkov framför tunnelbanan?

Nu väntar vi bara på att Kungen och Ted Gärdestad var hemliga medlemmar i skytteklubben...

Behövde ett gott skratt idag och fick det..
Citera
2011-05-31, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Durgedurg
Vem är GH?

Har just läst Paul Smiths bok Endlige Opklaring.
Han kallades vid namn "C" och var född 1946 och dog 2009
kan allt som är skrivet nu om denna person så fyll mig inte med info om han (tack)
Det enda jag saknar är Namn och Bild?
Finns det ingen som känner han personligen och möjligtvis hatar han tillräckligt för att vilja delge oss hans namn ifall ni nu skulle råka läsa detta? Jag menar.... Han är ju ändå död? :D

Snälla? Han är ju den sannolikaste mördaren :D

Jag har "hört" att GH heter Christoffer Pettersson. Det är nästan för bra för att vara sant, symptomatiskt för det här mordet :)

Senast redigerad av Acech 2011-05-31 kl. 20:48.
Citera
2011-05-31, 22:32
Medlem
Hej Durgedurg

GH ?!

Fjellström, Mats Carl-Gustav
Född: 1946-04-05
Död: 2009-11-03
Vegagatan 4 1v; 1 rok
Gustav Vasa förs. Stockholm
God för 8-10 MSEK, mycket aktier
1/2-ägare till sommarställe i Åkersberga