2011-05-03, 20:21
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
En "random" grej som är för lite uppmärksammad(?) :

-CGÖ åkte ofta på fest till amerikanska ambassaden.

Hade inte Östlings och Grundborgs bolag en del ströjobb på amerikanska ambasaden? Jag vill minnas att det står om detta här i tråden, före sidan 400 eller så. Så det är nog inte så konstigt att han sågs där ibland.
Citera
2011-05-03, 20:56
Medlem
Kavrings avatar
Märkliga omständigheter, del femtielva:

Holmérs far arbetade under Alvar Lindencrona vid Thule (Skandia).

http://liljensparre.blogg.se/frimurare/category/palmemordet.html
Citera
2011-05-03, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kavring
Märkliga omständigheter, del femtielva:

Holmérs far arbetade under Alvar Lindencrona vid Thule (Skandia).

http://liljensparre.blogg.se/frimurare/category/palmemordet.html

Tjena Kavrin, vem är "A" som du pekar ut som skytt i din (eminenta) blogg?
Citera
2011-05-03, 21:12
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
Nja, vid skotttillfället skall Lisbet ha gått ett par steg före OP. Var det kanske så att OP pratade med någon och något överlämnades åt ena eller andra hållet....spekulationer, men inte helt ointressant.

"Ett par steg före" var det väl ändå inte? Tror att Morelius pratar om 1-1,5 steg före. Att OP släpar efter något kan ju ha berott på att GM (enligt AB och IM) lade sin fria hand på OP:s axel och därmed stannar upp något.
Citera
2011-05-03, 21:32
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Tjena Kavrin, vem är "A" som du pekar ut som skytt i din (eminenta) blogg?

Det är inte min blogg, men jag gissar att "A" är Anti Avsan.
Citera
2011-05-03, 21:50
Medlem
Kavrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OilersFan
"Ett par steg före" var det väl ändå inte? Tror att Morelius pratar om 1-1,5 steg före. Att OP släpar efter något kan ju ha berott på att GM (enligt AB och IM) lade sin fria hand på OP:s axel och därmed stannar upp något.

Med "ett par" menade jag alltså två, men ok vi antar att Morelius har rätt och säger 1,5 då. ...och vad det beror på....tja, jag spekulerar bara som sagt. Men 1,5 steg bakom OCH händerna i brösthöjd. Något vittne säger ju att de tre samtalade. Kanske överlämnades något. Kanske frös han bara och knäppte igen rocken, just där, just då...
Citera
2011-05-03, 21:53
Bannlyst
Citat:

Som sagt: Brun skinnjacka. Min gissning är att Avsan helt enkelt fegade ur.

Citat:
http://img205.imageshack.us/img205/8382/flyktened9.png /Utredaren

Citat:
Kan vara så. Enligt ett fd. Polisbefäl var Avsan en ledartyp och en av "A-turens värsta nazister". Inte omöjligt att han satt stöddig som fan på Södermötet, lite hormonstinn på steorider, och anmälde sig som skytt. I Sveavägens snålblåst när Olof och Lisbet kommer gående, just efter det att han pratat med två vittnen var det inte riktigt lika kul. Avsan stämmer inte alls in på GM's klädsel som egentligen alla relevanta är överens om varsvart trenchcoat. Teorin om att Avsan var tilltänkt skytt förstärks av att han stod med en pistol i handen. /Acech

Alt. Nummer 2: Efter att Palme har valt att gå åt andra hållet så byter man skytt till valfri person. Den personen var inte beväpnad, Avsan måste leverera ett vapen.

Alt. Nummer 3: Avsan håller fältet för skytten som kliver ut från Skandia.
Senast redigerad av Acech 2011-05-03 kl. 22:06.
Citera
2011-05-03, 22:10
Medlem
Citat:

Nyfiken på bloggen, vart hittar jag den?
Citera
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Nä nu jävlar är det baksug i septiktanken...

Bestämde mig för att läsa på och friska upp minnet angående Herr Engström. Det gav en del. (tänk vad fort man glömmer)

-"Varefter han [Engström] tog det lugnt, tittade på Lisbet några sekunder, kanske de bytte några ord - ty de två var bekanta sen gammalt". En helt fantastisk tillfällighet!!!
- Vilken roll spelar kriminalinspektör Erik Skoglund? Han avfärdade Engström med orden "det skiter jag i - det finns så många andra mord att klara upp". Det var också Erik Skoglund som snabbt avfärdade fallet Cats Falck och Lena Gräns som "en ren olyckshändelse".

http://lege.net/blog.lege.net/redire...pdr_del_2.html

Bekanta sedan länge?Vart hittade du det citatet?vad jag vet så hade de stött på varanra i nån domstol/Tingsrätt vid nåt tillfälle,där LP varit kallad som vittne.I tråden har det tidigare försökts att ta reda på vad det rörde sig om utan framgång,kanske nån av er nya här i tråden eller nån av läsarna kan hitta nåt mer om dett
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Nyfiken på bloggen, vart hittar jag den?

Hans signatur ;)
Citera
2011-05-03, 22:11
Medlem
Frågar igen angående lars jeppsson...nån som vet var man kan se bild på honom? Eftersom den som lades ut här tydligen var på en skådespelare
Citera
2011-05-03, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Frågar igen angående lars jeppsson...nån som vet var man kan se bild på honom? Eftersom den som lades ut här tydligen var på en skådespelare

Ja, något av ett fail av mig där :)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in