2011-04-09, 08:37
Medlem
Ove Mollviks avatar
Underbart!
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Christer Petersson hade visst uttryckt ett starkt palmehat. Han hade t.o.m övat på att döda stadsministern. Han sågs ju också av vittnen på mordplatsen. Det fullkomligt strömmade in tips om honom efter mordet där han utpekades som skyldig. Han saknar alibi för mordkvällen.
Oj, nej jag glömde... det var ju inte CP utan CG, oj så tokigt det kan bli...
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Fantastiskt FB-inlägg
Kan moderator nominera detta till årets inlägg? Eller hur gör man det?
Full poäng från mig med! Äntligen någon som fattat på rätt nivå vad det handlar om! / Ove M
Citera
2011-04-09, 08:54
Medlem
Citat:
I den här tråden motas t.ex. intresserade nykomlingar bort.
Du anklagade mig i ditt inlägg för desinformation där det inte fanns desinformation att hämta.
Du förtjänade påhoppet.

Inte alls. Din kommentar av mitt inlägg var ironiskt och det stör mig inte. Ironi kan lyfta fram en aspekt som man vill ha belyst men det missade målet med och därför svarade jag med ironi.

Desinformation skulle jag inte vilja definiera ditt inlägg som även det flyttade fokus med avseende på det jag skrev. Kanske ouppsåtligt.

Ingen förtjänar några påhopp. Inte ens du. Så fortsätt gärna ock skriv men utan personangrepp.
Citera
2011-04-09, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Inte alls. Din kommentar av mitt inlägg var ironiskt och det stör mig inte. Ironi kan lyfta fram en aspekt som man vill ha belyst men det missade målet med och därför svarade jag med ironi.

Desinformation skulle jag inte vilja definiera ditt inlägg som även det flyttade fokus med avseende på det jag skrev. Kanske ouppsåtligt.

Ingen förtjänar några påhopp. Inte ens du. Så fortsätt gärna ock skriv men utan personangrepp.

Ironi ?
En fråga/mgn till ditt inlägg och orginalposten.
Flytta fokus?
Ge dig.
Citera
2011-04-09, 09:29
Medlem
Citat:
Ironi ?
En fråga/mgn till ditt inlägg och orginalposten.
Flytta fokus?
Ge dig.

Du skrev

Citat:
Så minsta gemensamma nämnare är att polisen inte kontrollerat kameran 1986?
Vilket är ett underbetyg grande för PU om det kom till allmän kännedom?

Det ironiska skulle naturligtvis ligga i att polisen inte kontrollerat kameran och att detta skulle vara ett "underbetyg grande för PU".

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi

Ett "underbetyg muy grande för PU" vore naturligtvis om de kontrollerat kameran beslagtagit film som bevis men underlåtit att meddela Åklagare eller kommit överens med Åklagare om att det vore fördelaktigt om det inte "kom till almmänhetens kännedom" då det skulle skaka Sverige i sina grundvalar att se tex en Säpopolis fly från brottsplatsen för mordet på Sveriges statsminister.

Så varför skulle jag ge mig? Förresten hur går det med ursäkten ? You owe me that.
Citera
2011-04-09, 09:42
Medlem
Ove Mollviks avatar
Grattis Uddis Utredaren JakeC Portnoy!
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy #15157
tror ju som sagt inte att det finns nåt att hämta men skulle gärna vilja ha ett svar på om de har kollat upp den? Och varför det isåfall inte finns i materialet (offentliga).
Nu är det bara en tidsfråga innan Väktaren från Skandiacentralen vågar träda fram och berätta hur han hade haft som uppgift att bevaka korsningen just den kvällen. Genom bevakningskameran och den speglande väggen på motsatta sidan porten hade han ju full uppsikt och såg precis hur en man hoppade fram och brände av ett höftskott mot paret Palme och sedan med den spänst och snabbhet som just CG uppvisade under träning med combatpistol tog ett språng bakom OP och med ett perfekt axelskott ner mot gatan fällde sitt offer.
Tack vare att DNA från såväl Utredaren gm och offer kunnat säkras på tjänstevapnet med dagens teknik så är utpekandet entydigt.
Det blir 10 mille till er var bara ni nu också kan få tyst på allmänhetens och alla andras frågor som här i FB. Skräpo hjälper gärna till med så mycket hemliga tips ni behöver. / Ove M
Senast redigerad av Ove Mollvik 2011-04-09 kl. 09:48.
Citera
2011-04-09, 10:08
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Christer Petersson hade visst uttryckt ett starkt palmehat.
Hahahahaaa...morronens skratt.. ...läste första raderna och blev fundersam va f'*n skriver heheho.....men sen några rader senare förstod jag ironin!..och facit på sista raden

PS1.Hinner inte skriva mer,men Uddis och Utredaren,jag återkommer om ev. svar angående mina funderingar om DF men de båda svaren ni gav visar på två ytterligheter ang.DF.DS
Senast redigerad av zorze 2011-04-09 kl. 10:32.
Citera
2011-04-09, 10:16
Bannlyst
Citat:
Fantastiskt FB-inlägg
Kan moderator nominera detta till årets inlägg? Eller hur gör man det?

Ja Obetalbart... humor... och dessutom med en viss relevans....
Citera
2011-04-09, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JakeC
Du menar Pettersson alltså?

Du är fan min idol. Glöm inte att CG enligt ryktet sitter på en icke-testad Magnum 357.

Tja en ombyggd 38:a faktiskt. Teknikern som hjälpt honom rapporterade in det...
Citera
2011-04-09, 10:30
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
...Och vad anbelangar Frånstedt så verkar han ha varit sanslöst oduglig som hyst GRU-spioner som Säpo-polisen Bergling i sin organisation under lång tid utan att klara av att rensa ut honom. Men det är inte det mest allvarliga utan de olagligheter som Säpos folk utfört och för vilka de skall ställas till ansvar och lagföras...
Skräpo står över lagen men borde åtminstone skämmas. Av Frånstedt kan man dock inte begära vett ens till något sådant. I Frihetsrörelsens illuminata begreppsvärld var OP den sexgalne landsförrädaren som gick på amfetamin och det sågs som deras tunga plikt att eliminera honom. När såväl KOFeldt Aspling som LP kunde medge att OP tappat greppet var det dags att sätta igång enligt en sedan gammalt förberedd plan innan OP fick chans att reda ut hur det egentligen förhöll sig med ubåtarna.
Den verkliga historien bakom Bergling, Ströberg, Treholt från samma tid visar vilken moralisk nivå västmakten står på som förlorare också av kalla kriget. / Ove M
Citera
2011-04-09, 10:34
Medlem
Maxestrellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Koci är väl det befäl på SBC som antytts haft rätt grava alkoholproblem och detta ska ha inverkat en hel del på hans förmåga att utöva sin roll. Pga den sena timmen presenteras här ingen källa för det ryktet, men det är säkerligen bekant för de flesta redan...

Du låter som PU, som a-priori förklarar bort alla "misstag" från polisens sida som just "misstag". Fast att det skulle ha rått kalabalik i SBC mordnatten får man ju inte direkt intryck av genom att höra snutarna i bakgrunden (under nämnda samtal på LAC-bandet) diskutera en obetydlig brand i Nacka! De låter snarare mycket lugna.

Och hur förklara Kocis tystnad under samtalet? Det uppstår ju en pinsam tystnad när Koci inte säger ett ljud och Birre måste hålla igång samtalet. Är det för att han funderar på vad han ska säga? Är det för att nån viskar nåt i örat på honom, om vad "han ska veta"?
Citera
2011-04-09, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JakeC
Någon borde leta upp Östling när han börjar bli till åren också. Inte för att jag känner han som person men jag slår vad om att han skulle känna sig grymt nöjd över att sitta i Tv3 och förklara hur man planterade fejkkulor, höll sig undan utredningen, gjorde sig av med mordvapnet et cetera et cetera.

Synd att man inte preskriberade det här brottet.

Notera att han inte längre finns med över huvud taget i företaget Nordland i Rostock där han bland annat höll i kontakterna med Dockstadsvarvet inklusive vidareförsäljning av Stridsbåt 90 till andra länder och man marknadsför inte heller längre dessa produkter på hemsidan. Enligt uppgift... "is no more". Bara att forska i den saken... Fakta kan vara intressant ibland.
Citera
2011-04-09, 10:35
Medlem
Lodbrokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slut
Den verkar vara för nedvinklad för det och att det den då tog upp knappast var någon större underhållning. Den skärmen lär knappast ha varit någon blickmagnet.

Är det någon som vet vad porten den övervakar har för syfte? Endast varutransporter? Och vems var den 1986?

1986 var huset Skandias och där satt bl.a. fastighetsavdelningen och finans. Den benämndes T5 för Tunnelgatan 5. Porten flyttades senare till Sveavägen, bl.a. för att få en "bättre" adress och inte minst för att den tidigare var en av stadens mest nerpissade.

Under Tunnelgatan fanns kulvertar till Sveavägen 44 och även Luntmakargatan 18 (röda tegelhuset längs vilket rulltrappan till Malmskillnadsgatan löper). L18 var vid det här tillfället Skandias datorcentral, där verksamhet pågick dygnet runt, året om. Även det gamla huset på Luntmakargatan 14 var då Skandias, där bl.a. Nyman & Schultz hade en internresebyrå. Översta våningen hade enklare övernattningslägenheter.

I kvarteren fanns ett stort antal portar samt kulvert- och garagepassager med kameror, vilka nyttjades vid in- och utpassering nätter och helger. Den som ville passera på udda tider, var tvungen att dra sitt kort i en läsare, mata in sin pin-kod och vänta på att väktaren på Sveavägen 44 anropade via porttelefon. Väktaren fick då upp namn på kortinnehavaren och en bild från aktuell kamera och kunde då fjärröppna aktuell dörr, om angivet namn stämde.

Ingen av dessa kameror hade tillstånd att spela in, utan det var realtidsbilder som egentligen bara tittades på vid in- och utpassering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in