Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-14, 05:53
Medlem
regafras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Ja jag har faktiskt undrat över vilken organisation som har varit kapabla till alla de fruktansvärda handlingar som gjorts mot vissa av de personer du nämner.
Jag har funderat väldigt mycket över det.
Och jag skulle faktiskt vilja ha in alla förslag på organisationer som skulle kunna ro hem ett sånt projekt med trakasserier o dylikt. Vad jag vet har Scientologerna en egen underrättelsetjänst som sysslar med just sådana trakasserier emot avhoppare och personer som hindrar deras sak. Så att det skulle vara fullt möjligt att just den organisationen kan vara en kandidat.

Det finns en grupp med bland annat S märkta poliser som arrangerar olyckor, en anmälan mot dem kan man lika gärna posta i dokumentstrimlaren då de sätter inte ens rätt brottskod på ärendet innan de skickar tillbaka ett negativs svar.

Jag har två andra ärenden nu som visar på systematiskt agerande hos en grupp, då dessa två ärenden har levt parallellt med det ovannämnda anmälda mordförsöket = samma grupp , som kommer in överallt och uppenbart har obegränsat med tillträde.

Vore en sådan grupp av intresse som du nämner i ovan?
Citera
2021-11-14, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Man topsade ju släktingar till Engström, utan träff tydligen, (till polisens förtret) och jag gissar att proven togs på Palmes rock. Mördaren ska ha lagt sin hand på hans axel.

Det var breven Engströms släkt topsades för.
Citera
2021-11-14, 08:30
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
"Oprofessionell och usel"?
Det behövs inte mycket utbildning och kompetens att utföra mordet så som skett, det intressanta som jag ser det är att gärningsmannen kunde hålla sig undan.

För övrigt så har jag svårt att se en kompetent insats (torped) bete sig så som rör detaljerna kring mordet. Liknar mer en slumpens utfall och det gör det extra svårt att koppla en gärningsman till dådet, det fanns och finns fortfarande många Palmehatare.

Vilka detaljer är det som får dig att säga att det var en slumpvis handling av en slumpvist beväpnad palmehatare?
Citera
2021-11-14, 09:05
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Det var breven Engströms släkt topsades för.
Aj, vad besviken jag blir.
Citera
2021-11-14, 09:36
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Jodå det ska ha snackats om besöket i telefonen. Biljetterna köpte han dock på plats. Det blir dock forfarande svårt för dom att veta hur och att de skulle gå hem. Det mest logiska skulle väl i så fall varit att de tog samma väg hem som de kom med tunnelbanan?

Det är faktiskt det här som gäckat mig från start. Mordplatsen. För det ser helt klart ut som att det är planerat utifrån att mordet skulle ske just där, men ändå är det en helt slumpmässigt plats som inte ens makarna Palme kände till att de skulle vara på någon minut innan. Men det hela faller ju på plats när man får höra om konfrontationerna vid grand och vad för kontor som är precis runt hörnet från där Palme blev mördad. Är det en slump att de är på fel sida Sveavägen utan att ta den första och bästa övergång tillbaka och ser nästan ut att vara på väg in till Tunnelgatan? Inte alls om man tänker sig att de är på väg till den hemliga ingången på Luntmakargatan.
Citera
2021-11-14, 09:50
Medlem
Anders Helin har mer eller mindre erkänt för journalisten Amkoff att privata motiv ligger bakom mordet , troligen OP:s kvinnoaffärer.
Citera
2021-11-14, 11:28
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Anders Helin har mer eller mindre erkänt för journalisten Amkoff att privata motiv ligger bakom mordet , troligen OP:s kvinnoaffärer.
Se där. Jag hörde nån erkänna att Palme mördades för att Palme ville att SÄPO skulle sluta samarbeta med CIA och börja samarbeta med KGB i stället.
Citera
2021-11-14, 11:33
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
TRAMS!
Citat:
Fy fan vad mycket trams rent ut sagt, jag vet bättre en dig och nu tillrättavisar jag dig på ett par punkter.
Citat:
"Darra på handen", inte fan darrar jag på handen när jag genomför ett uppdrag.
Hehe, du verkar vara självsäker. Och jag blir nyfiken på vad det är för "uppdrag" du brukar utföra?
Är du hemlig agent?

Har du läst något bok om Palmemordet, och är det något i dessa böcker som du tycker stödjer det du skriver här i tråden?

Citat:
Efter att ha sett Ottos intervju med Amkoff så bedömer jag Amkoffs tillförlitlighet som mycket låg.
Citera
2021-11-14, 11:40
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsach
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Tack för uppslag!

Bertil Wedin, som du nämner, är väl ett annat bra exempel på en dessinformatör, då väl han antagligen hade en roll i att sprida PKK-spåret?

Håller med om att "International Foundation for Contemporary Studies" troligtvis är något påhitt från Larssons sida, men aldrig hört någon kommentera det ytterligare, eller försöka nå klarhet i frågan.
I förhöret nämner förhörsledaren Stiftelsen för samtidsforskning. Det är nära en översättning fast utan "International" och med forskning i stället för "studies"
Jo, det låter onekligen som att det är samma "stiftelse"/"foundation" som avses.
Håller du med om Wedin som PKK-spår-desinformatör?

Citat:
Ursprungligen postat av MaKerS
Hur stor sannolikhet är det att PKK-spåret stämmer tycker du? Min far har stark kommunikation med flertal PKK anhöriga och jag kommer ihåg att han sa till mig som barn att han känner till vem det var som sköt Palme. När jag tryckte på och frågade vem så sa han endast att det var någon från PKK, men ville inte gå in på detalj. Jag vet inte om han hade avseendet att imponera på mig genom att påvisa hans kunnighet då vi var ovänner (och i dagsläget inte pratar med varandra alls), men sen förstår jag inte varför man skulle skryta med att känna en mördare heller.
Som jag skrev ovan så finns det väldigt mycket som tyder på att PKK-spåret är ren desinformation.
Angående din far så låter det som något en bitter, psykiskt labil äldre man som förlorat kontakten med sin son (?) skulle kunna häva ur sig för att känna sig lite viktig.
Citera
2021-11-14, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Hehe, du verkar vara självsäker. Och jag blir nyfiken på vad det är för "uppdrag" du brukar utföra?
Är du hemlig agent?

Har du läst något bok om Palmemordet, och är det något i dessa böcker som du tycker stödjer det du skriver här i tråden?

Efter att ha sett Ottos intervju med Amkoff så bedömer jag Amkoffs tillförlitlighet som mycket låg.

Varför skulle han hitta på det?
Citera
2021-11-14, 12:25
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Varför skulle han hitta på det?
Dels är det bara min magkänsla när jag lyssnar på honom, men jag tycker också han slänger ur sig för mycket påståenden som är svåra att bevisa, och några grejer han säger verkar misstänkta.
Om det nu stämmer tycker jag att han övertolkar Helins svar på de frågor han ställer.
Och att när han nämner att han var SSU:are så säger att "jag kände Palme", och på slutet så säger han att "allmänläkaren" och "obducenten" var skyldiga till mordet på Da Costa!
Om man utger sig för att ha satt sig in i ett brottsfall och vill visa hur mycket av den "officiella bilden" är fel, i detta fall Palmemordet, och visar så dåliga kunskaper och omdöme rörande ett annat känt brottsfall så har i alla fall jag svårt att ta den personen riktigt på allvar.
Citera
2021-11-14, 13:06
Medlem
Har Lisbeth roll som statsministerfru någonsin undersökts ordentligt av nån?

Undrar fan om det inte var LP som såg till att de skulle promenera förbi korsningen Tunnelgatan/Sveavägen -"Olof, nu vill jag gå över till andra sidan Sveavägen och titta i skyltfönster". Kanske hade någon tidigare på dagen eller under kvällen sagt henne att "vid Tunnelgatan kommer det stå någon som kommer prata med Olof och då kommer den affären klaras upp för gott". Kanske hade hon letts att tro att det skulle vara ett samtal. Kanske blev hon lurad av någon som hon visste stod över lagen. Det skulle isåfall förklara varför hon så motvilligt deltog i mordutredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in