Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-13, 23:17
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, CP måste vara utesluten. Jag tror att vi aldrig kommer att få ett svar på vem som mördade Palme. Så vi kommer få fortsätta och gissa och diskutera tills vi inte orkar längre. Världen går vidare och vi människor byts efter hand ut. Och om det är mördaren som följde efter paret Palme, så var han ca 45-50 år då och är kanske borta han också.

Jag håller med dig men samtidigt, vem tycker inte om ett intressant mysterium?
Citera
2021-11-13, 23:18
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Det här fallet har pågått allt för länge och jag är glad om det inte läggs ner mer resurser på Palme. Men samtidigt finns det kvar vi som vill veta och visst ser det ut som en jävla fars alltihopa.
Krister Peterson sa väl för ett tag sen att utredningen kan öppnas igen om det dyker upp nåt nytt. Så vi får hålla tummarna. Jag vill också veta svaret!
Citera
2021-11-13, 23:22
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Jag håller med dig men samtidigt, vem tycker inte om ett intressant mysterium?
Det är ju just dom där märkliga mysterierna som man vill ha svaren på! Finns en handfull och Palmemordet är ett av dom!

Om mördaren lever så tycker jag faktiskt att han kan skriva ett bekännelsebrev och lämna det vid sin dödsbädd, allra minst. Om du läser här, gör det!
Citera
2021-11-14, 00:28
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Spännande.

Jag har under dagen genomfört ytterligare efterforskningar:

Wally Dean C**** växte upp i Hugo, Oklahoma hos sin mormor sedan föräldrarna hade skilt sig vid tiden för hans födsel. Han gick inte ut Hugo High School, utan hoppade av och sökte in i armén 17 år gammal i maj 1959.

I januari 1960 fick han sin fallskärmsjägarvingar vid 82nd Airbornes hoppskola.

Därefter har jag lucka till 1967, då han åkte till Vietnam för tjänstgöring med 3rd Bn, 506th Infantry 101st luftlandsättningsdivisionen, en enhet känd från serien Band of Brothers.

I strid, troligen hösten 1967, sårades sedan WDC av en prickskytt och fick tre tår bortskjutna, vilket måste ha varit ett klart handikapp när det gällde att ta sig fram obehindrat.

Julen 1968 tog han, trots handikappet, tjänst i NYPD som polis, men avbröt den tjänstgöringen ganska omgående för att återigen ta värvning och bli skickad till Tyskland i mars 1969. Han hade, enligt sin faster, hoppats på att återförenats med sin familj. Hans tyska hustru hade nämligen skilt sig från honom, när han låg på sjukhus i Saigon. Denna återförening ägde inte rum och WDC hoppade istället av armén och sökte politisk asyl i Sverige, vilket han beviljades den 11. september 1969.

Det är så långt jag kommit. Jag har hittat fyra fruar/sambos och sex barn i Sverige, Tyskland och USA, men de lägger jag inte ut här.

Det är spännande i sammanhanget att han bodde i området, hade sin yrkesprofil och sin skada.

Här är delar av en artikel i The Daily Oklahoman, 12 september 1969, sidan 62, där man bland annat kan läsa om hans bortskjutna tår.

Även hans utseende är intressant att studera. Här är ett foto, troligen från 00-talet.

Jag noterar hans koppling till Tyskland och tänker också att eventuell koppling till Viktor G skulle vara intressant att forska i liksom mycket annat. Avskrivningsbeslutet skulle dessutom vara intressant att ta del av.
Tre tår bortskjutna låter intressant. Vi vet ju att mördaren rörde sig som en elefant in i gränden. Kan avsaknaden av tre tår medföra en sådan rörelse?

Dessutom ser han verkligen ut som Christer Pettersson med vit överläpp.
Citera
2021-11-14, 00:45
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Läs inlägget jag citerade en gång till.

Bodde med en CIA-agent vid namn Rose i mördarens flyktväg.

Så motivbilden då?
Citera
2021-11-14, 00:46
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Så motivbilden då?
Ja att Palme var en kommunistkramare kan väl inte undgått någon.
Citera
2021-11-14, 00:51
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ja att Palme var en kommunistkramare kan väl inte undgått någon.

Jo Palme hade många "banemän" som nästan väntade på sin tur skulle man nästan kunna säga.
Men motiv och sannolikhet här lyfter inte direkt trovärdigheten minst sagt.
Citera
2021-11-14, 00:53
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Jo Palme hade många "banemän" som nästan väntade på sin tur skulle man nästan kunna säga.
Men motiv och sannolikhet här lyfter inte direkt trovärdigheten minst sagt.
Ska man utgå från din logik så ska väl ingen få sitta i den här tråden och spekulera.

Berörd person har faktiskt utretts av PU men avförts. Så det är inte vem som helst.
Citera
2021-11-14, 00:58
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ska man utgå från din logik så ska väl ingen få sitta i den här tråden och spekulera.

Berörd person har faktiskt utretts av PU men avförts. Så det är inte vem som helst.

Så då är väl ärendet därmed avslutat, men vi behöver verkligen försöka avföra en enorm mängd med personer i en så här stor utredning.

Tyvärr så kan ju den "fula fisken" slinka igenom och det kan ha hänt, den här utredningen är kall som en frys.
Citera
2021-11-14, 01:00
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Så då är väl ärendet därmed avslutat, men vi behöver verkligen försöka avföra en enorm mängd med personer i en så här stor utredning.

Tyvärr så kan ju den "fula fisken" slinka igenom och det kan ha hänt, den här utredningen är kall som en frys.
Om PU avför någon så ska man nog ta det med en nypa salt.
Citera
2021-11-14, 01:08
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Om PU avför någon så ska man nog ta det med en nypa salt.

Hur som helst så har de inte hittat GM egentligen som jag ser det, utan bevis så borde man inte kunna avskriva utredningen så lätt. Enbart indicier och ingen faktisk bevisföring som jag ser det och genom att skylla på en redan död så kan man tydligen avsluta utredningen.
Citera
2021-11-14, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRotter
Thomas Kanger skriver på sidan 173 i sin bok från 1987 att "Spaning inleddes så småningom mot en högerextrem religiös grupp. När detta skrivs i början av september 1987 pågår dessa (andra inkluderade, min anm.) spaningar."

Syftar han på Swedenborgskyrkan?

Ja, det gör han förmodligen. Ur Svenska Dagbladet 1987-09-10.

57-åringen utpekar i en rapport till SSI religionsforskaren Bo R Ståhl som antisemit och Palmehatare I rapporten uppmanar 57-åringen SSI eller Säpo att kontrollera om Bo R Ståhl är medlem i EAP- Jag är upprörd och förtvivlad En av mina bästa vänner sedan 20 år tillbaka är den judiske överrabbinen Morton Narrowe i Stockholm säger Ståhl till SvD Genom 57-åringens kartläggning av Ståhl finns nu uppgifterna med största sannolikhet arkiverade både hos SSI och Säpo I rapporten som har rubriken Hemlig religiös sekt meddelar 57-åringen Så som jag har förstått - enligt mina uppgiftslämnare - är han (Bo R Ståhl antisemit 57-åringen slår också fast att man kan betrakta Ståhl som högerextremist Det här är 57-åringens spionrapport till SSI om religionsforskaren Bo R Ståhl som utpekas som antisemit högerextremist och Palmehatare Bo R Ståhl är författare och religionsforskare och i dag driver hon antikvariatet Lyktan på Kungsholmen i Stockholm 57-åringen har spionerat på Ståhl i antikvariatet

https://tidningar.kb.se/?q=%2257-%C3%A5ringen%22%20SSI&from=1987-01-01&to=1987-12-31
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in