Citat:
Ursprungligen postat av
14thInt
Jag hittade ingen förändring mellan 1961-1986, så Stockholms stad är mitt svar utan att vara 100 % säker.
Alltså en utmärkt lokal för de ändamål som Ove Persson hade vilket inte gärna kan vara spaning mot Ugglegränd 4.
Att en polis från KSN på förfrågan får låna en lägenhet från Stockholm stad utan att ange ändamål borde vara en lätt match. Volvo Personvagnar lånade ut bilar till som det uppgavs Säpo utan kontroll. Undrar vem som använde dom bilarna.
Rutinen beskrivs i Uppslag
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:KI13319-00
Citat:
Rent praktiskt går det till så, att när spaningspersonalen anser sig behöva en lägenhet eller lokal för fortsatta spaningar mot ett visst objekt, kan dom ibland ordna detta själva. Sedan underställs cheferna detta i efterhand som då har att pröva om det varit riktigt.
I annat fall beordras någon ur personalen att skaffa fram en sådan lokal om behov finnes. Detta varierar med tanke på tidpunkten på dygnet samt tillgång till beslutsfattande chef.
Sammantaget är det alltså den yttre personalen som oftast själva beslutar och skaffar fram en lokal då ett sådant behov finns, men att dom sedan underrättar sin chef om åtgärden.
Efter att ha läst Ove Perssons förhör tycker jag att det fanns utrymme för Ove att före kl 23:00 åka och lämna in WT på KSN, återvända till Stefan Ahlgren på Brännkyrkagatan 29 eller eventuellt låna Robert Anderssons WT och via den avsluta spaningsuppdraget för Stefan Ahlgren. Därefter upp till Drottninggatan & Rådmansgatan för vidare öden och äventyr.